Wifi versterker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob121089
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 05-07-2024
Hoi,
Ik ben nieuw hier. Een vraag waar tot nu toe niemand mij volledig op kan antwoorden.
Ik heb een TP link RE200 wifi versterker aangeschaft. Deze aangemeld via de TP-Link app. Echter krijg ik alleen een goede verbinding als ik verbind via de versterker. (Dus niet direct, via de router). Kan dit wel, zodat ik apparaten niet hoef over te schakelen als ik naar boven loop? Ik heb een Drakster router.

Alvast bedankt voor de hulp,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-05 09:42
Als je dat echt naadloos wil dan moet een mesh netwerk hebben, meestal met access points van hetzelfde merk. Ik weet niet of dat in die Drakster router is voorbereid. De RE200 kan wel onderdeel zijn van een mesh netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
de apparaten zelfde netwerknaam en wachtwoord geven, should solve it (als je probleem is dat ze wel moeten wisselen maar niet wisselen).
als alles goed gaat vanaf de wifi versterker, why fix something that isn't broken?

[ Voor 52% gewijzigd door dyrc op 02-07-2024 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob121089
Ze wisselen niet. Dus alles zelfde naam geven? Alle 2 en dan komt het goed? Vraag. Waarom doet hij dat dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:48
rob121089 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 20:46:
Ze wisselen niet. Dus alles zelfde naam geven? Alle 2 en dan komt het goed? Vraag. Waarom doet hij dat dan wel?
Dan wisselt de laptop misschien iets sneller, maar het is nog altijd aan de laptop om te wisselen. Als die de verbinding prima vindt dan zit je dus vast aan het trage ding met 1 streepje ontvangst terwijl er iets met 5 streepjes naast je staat.

Wat je kan doen is zorgen dat het zendvermogen wat lager is zodat de ontvangst nog slechter wordt en de laptop wel over moet stappen. Of je stelt in (als dat kan) dat de traagste verbindingsopties niet beschikbaar zijn. Linkrate heet zoiets. Vaak is 12Mbit het minimum, zet dat op 48 en dan kan de laptop niet terugschakelen naar een trage verbinding want die is er niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:16
jadjong schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 20:53:
Dan wisselt de laptop misschien iets sneller, maar het is nog altijd aan de laptop om te wisselen. Als die de verbinding prima vindt dan zit je dus vast aan het trage ding met 1 streepje ontvangst terwijl er iets met 5 streepjes naast je staat.
Om de laptop (en andere apparaten) automatisch te laten wisselen moet je juist dezelfde SSID's gebruiken.
Anders wisselen ze pas als er geen signaal meer is.
Maar het is heel erg afhankelijk van de clients zelf hoe snel ze wel/niet wisselen.
The_Doman schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 21:58:
Ik zelf gebruik ook gewoon dezelfde SSID/security voor zowel 2,4/5Ghz, wel dan met nog een apart gast netwerk.
Hoe soepel je clients dan al dan niet/snel omschakelen naar een AP valt niet direct te zeggen.
Bij mijn android apparaten (phone/tablets) wisselt dat nogal, eigenlijk valt er geen peil op te trekken.
Met PC/laptops kan je dan vaak juist wel wat in stellen wat betreft roaming:
TheWindowsClub: Change WiFi Roaming Sensitivity or Aggressiveness to improve Wi-Fi reception & performance

In hoeverre deze mogelijkheden aanwezig zijn hangt af van de fabrikant/drivers.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-QF28qIEbCogKiQphkzW9nHrVE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/f3q2HrUipKuIm8SqFMI0cU6n.png?f=user_large

Vooral instellen om 5Ghz netwerk de voorkeur te geven is dan zeer nuttig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9oGKBEltwLNeEUZdOmBn5JNcQmc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jz6zZFGPcELeGN8rmEUglAzS.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob121089
Duidelijk bedankt. Is er nog een andere mogelijkheid? Mesh of ander apparaat? Dat ik kan verbinden op de draytek vigor 2765ac modem. Zodat is niet hoe te wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:48
Ga kabels trekken. Zet wifi van Draytek uit en knoop een aantal TP-Link deco dingen aan het einde van de kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-05 09:42
rob121089 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 21:18:
Duidelijk bedankt. Is er nog een andere mogelijkheid? Mesh of ander apparaat? Dat ik kan verbinden op de draytek vigor 2765ac modem. Zodat is niet hoe te wisselen?
Hij kan 5GHz mesh root zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dk8_Idkt3np6vCAHbwyNz1MV6Ss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j43NMjlWioINzHD0akbaeOs0.jpg?f=fotoalbum_large

Je kan proberen of alleen 5GHz netwerken goed werkt (speciale 5GHz SSID gebruiken). Als je bijvoorbeeld twee compacte verdiepingen hebt dan zal 5GHz de enkele verdieping goed bestrijken en de apparaten redelijk vlot naar de juiste router connecten (zonder mesh). Je boet dan wel wat range in als je bijvoorbeeld de zolder en tuin nog wil mee pakken. Die kan je dan wel weer via een apart SSID bestrijken, maar dan heb je weer het probleem dat je apparaat dan toch aan de 'tuin' blijft plakken als je naar binnen en boven loopt.

Kabels trekken zoals @jadjong noemt tussen de nodes en hoofdrouter is zeker sterk aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is de plek voor computerhardwarevragen die nergens anders op GoT thuishoren.

Voor Netwerken hebben we echter wel een andere plek, genaamd: "Netwerken". Ik verplaats even:

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:16
rob121089 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 21:18:
Je hebt nu dus 2 aparte SSID's in gebruik?
Als je die RE200 ergens bedraad kan aansluiten kan je deze als gewoon AP instellen.

Powerline als WiFi extender zonder stroomnet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dbrrocAMhuAk60y56u4buPG0q0E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qaNMwgW3MVgGvzYybq4dYyya.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rob121089
dyrc schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 20:42:
de apparaten zelfde netwerknaam en wachtwoord geven, should solve it (als je probleem is dat ze wel moeten wisselen maar niet wisselen).
als alles goed gaat vanaf de wifi versterker, why fix something that isn't broken?
Dit gedaan! Werkt perfect! Bedankt voor de tip
Pagina: 1