Vloerverwarming sleuven dichtsmeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmazing
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:51
Goedenavond,

In onze keuken van 6 m2 hebben ze vloerverwarming ingefreesd.
Het vloerverwarmingsbedrijf geeft aan om bij het bedrijf dat de pvc-vloer zal leggen te informeren naar het dichtsmeren van de sleuven.
Vandaag zijn ze de pvc-vloer komen inmeten en gaven ze aan dat zij de sleuven niet zelf dichtsmeren.

Conclusie: wij moeten dit dus zelf doen.
Aangezien het maar een paar m2 is, is dat geen probleem.

Echter, in verschillende topics lees ik over het gebruik van bijv. Uzin NC182, maar deze is niet te verkrijgen in de lokale bouwmarkt.

Heeft iemand een alternatief? Bij de Hornbach zie ik bijvoorbeeld SAKRETE Multimortel staan. In de omschrijving hiervan staat ook vermeld "Aansmeren sleuven t.b.v. vloerverwarming e.d.".

Heeft iemand hier ervaring mee of heeft een alternatief?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• njh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 15:27

njh

Als ik even snel google op Uzin NC182 dan zie ik genoeg webshops die dit zo aanbieden, is online kopen geen optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:32

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik denk dat het vvw-bedrijf bedoelde dat je moet informeren waarmee je het dicht moet smeren. sommige zijn moeilijk met bv tegellijm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:22
Met hierboven, check bij de mensen van de PVC vloer wat geschikt is om te gebruiken.
Belangrijk is ook hoeveel droogtijd je hebt, lijmen op uitharden cement (wat dus vocht afgeeft) is doorgaans een slecht idee.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:51
Uzin NC182 is prima. Krimpt niet en voor die 6m2 kun je het makkelijk zelf doen. PVC-boerlegger egaliseert je vloer, schuren de egaline op, stofzuigen, lijmen de hele rotzooi netjes op je egaline vloer.

[ Voor 7% gewijzigd door aapjuh99 op 03-07-2024 09:06 ]

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:03

silverball

De wagen voor moderne mensen

Wij hebben op aanraden van de profi-bouwmarkt in de buurt de boel dichtgesmeerd met Ardex A950, als alternatief voor de niet leverbare Uzin. Topspul, ging goed.

[ Voor 16% gewijzigd door silverball op 03-07-2024 09:06 ]

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:56
Zoals eerder gezegd: Overleg met de PVC boer, die moeten de boel ook nog egaliseren, en afhankelijk van welke egaline ze gebruiken kan je beter de ene of de andere vulmortel gebruiken.

Het is ook best mogelijk dat zij de sleuven ook voor je dicht kunnen zetten voor het egaliseren (dat kan eventueel met een zeer snel drogende mortel). Dan heb je ook geen gedoe met vingertjes wijzen mocht er iets mis gaan.

Overigens die hornbach rommel: NIET gebruiken! ik heb het zelf gebruikt voor 1 dikkere sleuf en het werkt totaal niet fijn. Gewoon even goed spul halen.

[ Voor 5% gewijzigd door ConQuestador op 03-07-2024 09:48 ]

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:22
Nog een bedenking: als die PVC firma dichtbij zit, mss vragen of je een zakje van hun egaline kan overkopen (zet maar op factuur van de werken), en daarmee de sleuven dichten. Dan ben je zeker dat het compatibel is, en het stroomt zo de sleuven in.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Wat de sleuvenguru bedoelde is inderdaad vragen aan de PVC legger welk spul zij prefereren, daar wil nog wel eens wat verschil zitten.

Hier wel vaker meegemaakt dat er Eurocol 950 werd gebruikt. Kun je prima zelf doen en loopt lekker de sleuf in. Zorg wel dat je buizen vol water zitten anders kunnen die gaan drijven.

Daarna opstookprotocol hanteren alvorens de PVC gelegd kan worden. Vloer moet droog zijn voor de PVC gelegd kan worden.
Pagina: 1