Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:43
Mijn vraag:

Hallo,

Recentelijk heeft mijn vriendin een S24 gekocht. Ze had hiervoor een S21.
Ik dacht alles goed te hebben gebackupt maar door (menselijk) fout is toch e.e.a. misgegaan.

Bij het overzetten, bleef het backup proces van Whatsapp naar Google Drive vastlopen. Laatste backup was van een dag geleden dus besloten om deze back up maar te gebruiken.

We installeren whatsapp op nieuwe telefoon --> wordt automatisch uitgelogd op oude tel.
Vervolgens krijg je scherm dat je backup kan herstellen -> op Ja gedrukt.
Dit resulteerde in een foutmelding... backup niet kunnen herstellen.

= Paniek bij vriendin.

Ondertussen (menselijk fout) had ik whatsapp van haar oude telefoon verwijderd.
Dus ik installeer whatsapp terug op oude tel om te kijken of daar nog de backup te herstellen was.
Dit heeft geresulteerd in een nieuwe backup overschrijving. Oorspronkelijk backup was 6gb en nu nog maar 70 mb.... en toen begon t paniek ook bij mij. Foto's, videos en apps waren gebackupt. Echter whatsapp foto's/video's niet.

Dus ik zocht op internet naar manieren om het terug te krijgen:
- Herstellen via Google Drive is geen mogelijkheid omdat als eenmaal oud-backup is overschreden door nieuwe back-up kan je dus voor geen mogelijkheid je oude back-up herstellen.
- Vrouwlief had geen andere backups aanstaan van Samsung of Google (jaja, i know. We doen regelmatig handmatig backuppen maar whatsapp hierin vergeten).
- Via EaseUS Recovery --> SD kaart kunnen herstellen (aanzielijk wat foto's en video's).
- Handmatig op zoek gegaan naar whatsapp map via mijn PC... wat blijkt dat alle sporen van whatsapp gewist zijn.

Het blijkt daarna nog dat Whatsapp op haar interne geheugen stond ipv sd kaart.

Enige oplossing lijkt nog: bestanden herstel uitvoeren op t interne geheugen van de S21.
Alleen programma's as EaseUS of Recuva herkennen de Samsung S21 niet als een opslag-station.

Mijn vraag:
- Is het mogelijk verwijderde bestanden uit de interne geheugen van een android telefoon te herstellen (zonder root) met een pc programma?
- Het rooten van de S21 enorm risico is want het kan ervoor zorgen dat alles verwijderd wordt(?).
- Andere opties/tips om gegevens terug te halen uit de interne geheugen van de S21...

Want mij zo doet verbazen is dat door de app te verwijderen... ook gewoon 6gb aan foto's verwijderd worden en niet zichtbaar zijn in t prullenbak van samsung gallery.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als het troost biedt, je bent niet de enige die er tegenaan loopt, diit is een terugkerende vraag hier die minimaal een keer per maand gesteld wordt.
Mensen gebruiken WhatsApp als een archief waar het oorspronkelijk niet voor bedoeld is, en het wordt zo groot dat de backups niet lekker lopen, en nu zelfs ruimte kosten in je Google Drive waar het voorheen geen ruimte koste. WhatsApp zelf adviseert tegenwoordig de chat over te zetten door de twee telefoons te koppelen en actief te houden.
https://faq.whatsapp.com/...form=android&locale=nl_NL

Maar goed, je kunt nu 2 kanten op. De eerste is naar een externe partij gaan die duizenden Euro's rekent om de data terug te halen. Zij zullen toegang tot de telefoon nodig hebben en de geheugen chips demonteren en uitlezen.
De tweede optie is gratis maar kost tijd, vraag vrienden, familie en kennissen om nogmaals de missende foto's en video's op te sturen. Er is altijd een tweede partij betrokken die hopelijk nog wel de bestanden heeft.

Vor de toekomst, er zijn allemaal cloud backup mogelijkheden zoals Dropbox, Google Photo's en Onedrive (welke met Samsung Galerij integreerd), en die geven allemaal de prompt om ook je WhatsAp folders te backuppen. Zet dat aan en betaal die paar Euro per maand als je kunt, het is de stress niet waard die je nu hebt.