Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:58

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Topicstarter
De huidige pv installatie bestaat uit 3x een 1 fase sma omvormer van 5kW. Totaal ongeveer 20kWp op 't dak.
Nu moet 1 omvormer worden vervangen, twee 1 fase omvormers moeten vanwege een oude sde subsidie nog blijven bestaan.

Wegens een hoge netspanning vallen de omvormers steeds vaker uit, dus ik overweeg een batterij mogelijkheid te hebben.
Dat kan nu relatief eenvoudig door de kapotte sma omvormer te vervangen door een 1 fase sma sunny boy smart energy 5.0. Daar kan ik dan op een later tijdstip een accu aan koppelen.

Wat ik nergens kan vinden: kan ik later nog 2x dezelfde omvormer kopen en die aan elkaar koppelen voor een totaaloplossing?

De 3 fase oplossing van sma gaat slechts tot 10kW en is dus ook geen oplossing.

Bereid ik met deze hybride omvormer me nou juist wel of juist niet goed voor op een toekomst. Ik kan echt nergens vinden of je dan 3 accu banken nodig hebt, of dat je 1 hele grote moet maken. Dat soort vragen..

PVoutput

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:31
Tenzij 3-fase bedrijf parallel expliciet beschreven is in de manuals. (Zoals bij victron) ga ik er vanuit dat dit niet kan.

Maar wellicht kan dit wel, of komt dit eraan. Stel je vraag eens aan de engineers van sma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:58

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Topicstarter
Inmiddels antwoord: een setup met meerdere hybride omvormers wordt niet ondersteund. Ook geen plannen voor..

PVoutput