Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolveNL
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06-05 12:31
Mijn vraag
Ik loop bij het opbouwen van mijn nieuwe pc (best buy 1440p met upgrade CPU Ryzen 7700 er tegenaan dat de CPU cooler (Gelid Tranquillo Rev5) niet past op het moederbord (Asrock B650M-HDV/M.2). Wat doe ik verkeerd? Gezien ik nergens iemand kan vinden met een soortgelijk probleem lijkt het aan de gebruiker te liggen.Het 'niet passen' zit hem erin dat de lengte van de AMD mounting set langer is dan de afstand tussen de schroefgaatjes op het moederbord. Het scheelt ong. een halve centimeter. (en de andere meegeleverde mounting set, voor Intel, is dan weer te klein).

Relevante software en hardware die ik gebruik
Gelid Solutions REV. 5 TRANQUILLO
ASRock B650M-HDV/M.2
AMD Ryzen 7 7700 - Tray

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Afschroeven plastic stukjes (two-piece retention frame) van moederbord
Het lijkt een cooler voor een AM4 board te zijn, maar productgegevens geeft aan dat het ook op AM5 zou moeten passen.

Beste antwoord (via RolveNL op 02-07-2024 19:38)

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 09:13
RolveNL schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 18:55:
Die 2 losse heb ik inderdaad losgeschroefd. En inderdaad de AMD gepakt.
als ik naar het plaatje kijk dan lijkt het wel of de schroeven een klein beetje kunnen schuiven of 1 gaatje opschuiven.

Je kan proberen om ze eerst passend te krijgen voordat je ze op de koeler vastschroeft.
Dan heb je meteen de juiste oriëntatie te pakken

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Had je deze specifieke AM5 installatiehandleiding gevonden en gevolgd?
Tranquillo REV5 AM5 installation

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 02-07-2024 12:51 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolveNL
Ja, dit is ook degene die meegeleverd wordt. echter loop ik vast bij stap 5: Het past niet. Stap 1 heeft een afwijkend plaatje (1 rechthoekig ding op plaatje, 2 losse stukjes in het echt). Stap 3 en 4, het weghalen vh plakkertje en toepassen paste, natuurlijk even overgeslagen tot duidelijk is dat het past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:22

OMD

Doe is foto's neerkwakken? Niet helemaal duidelijk wat je nu hebt qua mounting plates en wat precies nu niet past.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolveNL
De roodomrande delen van de koeler zijn iets groter dan de afstand aangegeven met oranje pijl op het moederbord. De geel omrande delen (two-piece retention frame) heb ik verwijderd, de schroefgaten die dan zichtbaar worden wilde ik gebruiken om roodomrande delen van de koeler in te schroeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ecLEfhDOwJPRxXlXvaVkBGMBrsw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/udhAwEaOUSQShPMJVmyqlWq4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
RolveNL schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:51:
Stap 1 heeft een afwijkend plaatje (1 rechthoekig ding op plaatje, 2 losse stukjes in het echt).
Dat kan, is niet altijd 1 geheel.
Maar die 2 losse kan je prima losschroeven, dan gaat het wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
RolveNL schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 15:46:
De roodomrande delen van de koeler zijn iets groter dan de afstand aangegeven met oranje pijl op het moederbord. De geel omrande delen (two-piece retention frame) heb ik verwijderd, de schroefgaten die dan zichtbaar worden wilde ik gebruiken om roodomrande delen van de koeler in te schroeven.
Je hebt wel de AMD mounting set gepakt en niet de intel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolveNL

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• D-dark
RolveNL schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 18:55:
als ik naar het plaatje kijk dan lijkt het wel of de schroeven een klein beetje kunnen schuiven of 1 gaatje opschuiven.

Je kan proberen om ze eerst passend te krijgen voordat je ze op de koeler vastschroeft.
Dan heb je meteen de juiste oriëntatie te pakken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RolveNL
Kijk, dat had ik niet gezien. Klopt inderdaad! Het past. Super bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1