oeps, hd kapot

Pagina: 1
Acties:

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

Topicstarter
Een tijdje terug vroeg iemand me hoe je een cd brander aansluit, heb ik ff uitgelegd dat het niet moeilijk is en als je een beetje oplet er niets fout kan gaan :z

Die persoon heeft dus geprobeerd zijn cdbrander te installeren, maar om een of andere reden deed die het niet :? , hij heeft dus alle kabels los gehaald, maar bij het stroom kabeltje ging iets mis :o
Doordat het stekkertje een beetje te vast zat en hij aan de kabels heeft lopen trekken zijn de 4 kabeltjes losgeschoten van het stekkertje zelf, dat hoef geen probleem te zijn, maar nu had hij terwijl de pc aan stond de kabeltjes op een verkeerde volgorde teruggestopt met als resultaat een vonk |:(

owke die vonk was dus niet alles, zijn hd doet het ook niet meer, ik dus uitleggen dat het van alles kan zijn (i/o controller, voeding of hd) maar hij moest de hd maar ff menemen en aan mij geven, dan kon ik die wel even testen in mijn pc, kan die uitgesloten worden.

Maar de hd kon niet uitgesloten worden want zodra ik die zag wist ik al dat hij een probleem had :7

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/solomo/oeps/helehd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/solomo/oeps/kapot.jpg

goed nu is mijn vraag is hier nog iets aan te doen?
zelf zat ik te denken aan het component wat voor die zwarte vlek heeft gezorgd gewoon vervangen door een nieuwe, maar ik heb geen idee wat er zat met wat voor eigenschappen, en of die het dan doet is ook nog maar de vraag.

Ook was er het idee om het hele printje te vervangen, maar of die printjes te krijgen zijn ???

iemand die er iets op weet?

(aub geen opmerking over het knoeien in de pc op het moment dat die aanstaat, had k m ookal verteld dat dat niet mag)

• hensdesk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 19:21
probeer een hd van het zelfde merk en type te krijgen, waarvan de print nog goed is en wissel deze uit.
hopelijk werkt het dan weer.
succes ermee!

Verwijderd

Wat een Oen! heb jem er niet bij verteld dat ie dat moest doen als z'n pc uitstond, of issie echt zo'n leek!?

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:14

krietjur

Where am I?

Lezen... |:(
(aub geen opmerking over het knoeien in de pc op het moment dat die aanstaat, had k m ookal verteld dat dat niet mag)

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 21:15 schreef krietjur het volgende:
Lezen... |:(
[..]
Ok sowwy, kheb maar de helft gelezen en vond het een beetje dom!

Welk merk isdie hd, hoe oud enzo, misschien heeft ie nog garantie!

• solomo
  • Niet online

solomo

.....huh?

Topicstarter
het is een maxtor en ik heb geen idee wanneer die gekocht is, maar er staat wel t een en ander op
manuf: 04mar2000 (gok dan maar dat die dan gemaakt is :)
war.end:jun03 (war = garantie?)

maar eigelijk gaat het erom dat de gegevens die erop staan er weer uitgehaald moeten worden, als dat nog mogelijk is in iedergeval.
en datarecovery is een beetje duur :(

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:09
als ie 4 maart 2000 is gemaakt dan zit er zeker nog garantie op, maar of ze dit onder garantie willen verhelpen betwijfel ik.

• solomo
  • Niet online

solomo

.....huh?

Topicstarter
Ik heb inderdaad zo'n vermoeden dat dit geval niet onder de garantie valt, maar heeft iemand misschien enig idee wat voor onderdeel op die plek hoorde?

• solomo
  • Niet online

solomo

.....huh?

Topicstarter
owke, is een leuke vraag van mij, maar dan moet men eerst weten wat voor hd het is, dus dat heb k ff opgezocht, t is dus een:

diamondmax 40 plus (ultra ata 66)
model nr: 51024U2

en wat ik dus wil weten is wat er hoord op de plek waar iets is doorgebrand (bij de voeding dus)

iemand enig idee?
Pagina: 1