Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Tuurlijk kun je dit als router gebruiken! Als win98 draait kun je ICS (zie ook faq) gebruiken (vanaf W98SE), maar beter is natuurlijk Linux d'r op zetten!
|Specs|
Desnoods freesco... Die bak is meer dan genoeg... Ik heb zelf een P133 die voor het hele huis het internet deelde (was toen studentenhuis met 5 clients) Daarnaast draaide er een webserver en een db op... Idle is nooit onder de 90% geweest
... Alleen de HD is mischien wat krapjes.. (niet voor freesco trouwens)
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
mmm, linux is wel een goed idee (maar 80 piek toch?) Maa ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar dat maakt niet uit. Hij moet trouwens ook een beest van een printer delen. Kan linux dat ook? (LaserJet III) Ik denk het wel maar dan moet ik de goede drivers hebben. En kan ik dan ook een server opzetten? (niet van die 400 mb hor!) Maar dan komt er even een grote hdd in, maar is de computer dan snel genoeg?
Dat kan perfect ik heb ook een P75 als routertje er hangen 2 hubs aan 3 clients PIII600 + K6 @ 400 + MAC g3 PowerPC!!!Op maandag 10 september 2001 21:03 schreef laupro het volgende:
Ik heb net een oude pc gekregen, een pentium 75. Ik kán hem overclocken naar 100 Mhz. 24 mb/ram (schrik niet) 400 mb/hd en ik heb er net ff een 4x4 cd-rom-wisselaar ingezet.
Kan dit beestje als router fungeren? Of is dit geen goed idee? Er zit nu windows 98 op.
Alles is gerealiseerd dmv FreeSCO
www.freesco.org
voor algemene vragen kun je de search gebruiken... zoek naar freesco genoeg topics.
/edit
Oh ja het belangrijkste Router (P75) draait op 32 mb (EDO!!) ram GEEN HD!!! alles draait vanaf 1 floppy!!!!!
Kan ik hem dan ook als (ik zal wat precieser zijn) FTP of HTTP server gebruiken? Of is hij daar te langzaam voor?Op maandag 10 september 2001 21:11 schreef EVILSalami het volgende:
[..]
Dat kan perfect ik heb ook een P75 als routertje er hangen 2 hubs aan 3 clients PIII600 + K6 @ 400 + MAC g3 PowerPC!!!
Alles is gerealiseerd dmv FreeSCO
www.freesco.org
voor algemene vragen kun je de search gebruiken... zoek naar freesco genoeg topics.
Die kun je zeker wel als http en ftp server gebruiken.. Beide dingen kosten weinig processor tijd (tenzij je 100 bezoekers tegelijk krijgt dan).. Voor die onderdelen is de hardeschijf en het netwerk meer de bottleneck..
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Nou dan gaat het ook zeker een server worden 
Ik moet alleen nog kabel hebben dan enzo en dan issie klaar, nog even de goede software zoeken/kopen. Bedankt voor jullie reactie's
Nog iemand met ervaring(en)?
Ik moet alleen nog kabel hebben dan enzo en dan issie klaar, nog even de goede software zoeken/kopen. Bedankt voor jullie reactie's
Nog iemand met ervaring(en)?
ik heb hier een dx2-66 (24 mb) als internet router draaien. en de 10k/s (casema) haalt hij makkelijk. is ook printerserver voor een hp-690c en http ftp wordt gerouteerd naar deze bak. Dit draait op de linux distro Freesco
Ben echt mega tevreden over freesco, draait van flop en je gooit je systeem in een hoek en je hebt er geen omkijken naar.
Ben echt mega tevreden over freesco, draait van flop en je gooit je systeem in een hoek en je hebt er geen omkijken naar.
een schoner internet begint bij jezelf
Om percies te zijn kun je meet freesco dit allemaal configureren:Op maandag 10 september 2001 21:13 schreef laupro het volgende:
[..]
Kan ik hem dan ook als (ik zal wat precieser zijn) FTP of HTTP server gebruiken? Of is hij daar te langzaam voor?
ADVANCED SETTINGS MENU
[ System ] [ Services ] [ #1 Modems #2 ]
11. On/Off NAT/Firewall 41. DNS server 50. Autoconfigure 50.
12. On/Off Bridging mode 42. DHCP server 51. COM port 61.
13. Memory/Extra 43. Public HTTP server 52. Port speed 62.
14. Savers (screen,hdd) 44. Control HTTP 53. Init string 63.
15. Swap file and Time server 54. MTU/MRU 64.
16. Log sizes 45. Print server 55. IP address 65.
46. Telnet server
[ Security ] 47. Port forwarding
21. Internal security 48. DynDNS client
22. Remote access
23. Ban list [ Networks ] [ Ethernet cards ]
71. Host/Domain 81. 1st card
[ Dial-up router ] 72. 1st network 82. 2nd card
3. Add/Edit an ISP 73. 2nd network 83. 3rd card
4. List existing ISPs 74. 3rd network
5. Delete an ISP [ Permanent router ]
6. Select default ISP [ Passwords ] 91. Gateway/DNS/Proxy
30. root (console) 92. Leased line IP
31. Control HTTP addresses
Advanced settings (x - back to main menu) []?
Dus in het kort: FTP HTTP MAIL PRINTER FIREWALL DNS TCP/IP en al die shit
redhat 7.1 draait daar perfect op hoor kheb dat ook bij iemand draaien, draait ftp op, webserver, php, mysql, cgi, shoutcast, dns, etc
ik heb ook een P75 staan, met slackware, FTP, HTTP, SMTP en Windows domain gedoe (inloggen met windows op die bak), samba natuurlijk en een printer draan hangen (maar die werrukt nog niet) maar het werkt heel goed, je moet alleen idd ff kijken naar die hd, ik heb er 8 gig in gehangen (ik heb ook al mijn mp3's erop staan, speel ik af via het netwerk... scheelt weer hd space
Chriet Titulaer is de man
Klikt zéér aantrekkelijk dat freesco, haal ik dat van http://www.freesco.com? Of? (ik kijk morgen, ik ga nu 'offline')
Ik heb ook een P75 als FreeSCO router.
Configuratie:
P75 (d0h)
16 MB RAM (moet meer worden, kweet het)
620 MB HDD (meet dan genoeg)
1xChello 3COM nic
1xRealTek xxxxx nic (100mbit)
Ik heb freesco met de volgende packages (als je hulp wil hebben bij de packages, mail me dan FF, het is erg simpel, maar je moet het FF weten):
- Apache 1.3.9 (met PHP 4.0.5)
- MySQL
- ee (goede, simpele editor)
- eXtremail (mailserver)
- ftpd (FTP4ALL deamon)
- phpMyAdmin (altijd handig)
- lewy-lib (libraries voor o.a. Apache)
- utils-1 ( wat handige proggies die niet op de diskette pasten)
- utils-2 " " " "
Dat was het en het werkt als een zonnetje. Die apache gebruik ik overigens alleen voor eigen testgebruik, anders kan de server het niet aan
Configuratie:
P75 (d0h)
16 MB RAM (moet meer worden, kweet het)
620 MB HDD (meet dan genoeg)
1xChello 3COM nic
1xRealTek xxxxx nic (100mbit)
Ik heb freesco met de volgende packages (als je hulp wil hebben bij de packages, mail me dan FF, het is erg simpel, maar je moet het FF weten):
- Apache 1.3.9 (met PHP 4.0.5)
- MySQL
- ee (goede, simpele editor)
- eXtremail (mailserver)
- ftpd (FTP4ALL deamon)
- phpMyAdmin (altijd handig)
- lewy-lib (libraries voor o.a. Apache)
- utils-1 ( wat handige proggies die niet op de diskette pasten)
- utils-2 " " " "
Dat was het en het werkt als een zonnetje. Die apache gebruik ik overigens alleen voor eigen testgebruik, anders kan de server het niet aan
edit:
owh ja, me HP DeskJet 959C hangt er ook aan! Support daarvoor is printeronafhankelijk en standaard ingebouwd
owh ja, me HP DeskJet 959C hangt er ook aan! Support daarvoor is printeronafhankelijk en standaard ingebouwd
Als je ook aan filesharing wil doen gooi er dan NT op!
Nt 4 met Winroute pro met DHCP en NAT werkt perfect heb ik hierop draaien op een P120 met 32 intern...
Nt 4 met Winroute pro met DHCP en NAT werkt perfect heb ik hierop draaien op een P120 met 32 intern...
Verwijderd
dat zou inderdaad gewoon moeten lukken, er word aanbevolen om minimaal met een p100 te internetten op kabel of adsl (dan zou hij dus ook als router moeten kunnen fungeren)
Greets
Greets
Verwijderd
Ik heb hier thuis ook een P75 met 64MB Ram en 4GB HD.
En daar draait W2K op. En nog goed ook!! Mensen verklaren me voor gek maar ik ben dik tevreden zo. Draait Winroute, OmniHTTPd en BP FTP server op. Er hangen drie clients achter maar daar worden er maar 2 regelmatig van gebruikt.
Dus een P75 is makkelijk te gebruiken als router, server.
En daar draait W2K op. En nog goed ook!! Mensen verklaren me voor gek maar ik ben dik tevreden zo. Draait Winroute, OmniHTTPd en BP FTP server op. Er hangen drie clients achter maar daar worden er maar 2 regelmatig van gebruikt.
Dus een P75 is makkelijk te gebruiken als router, server.
Pagina: 1