Vlotter of hoekstopkraan?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-09 19:24
Mijn vraag
Het duurt ineens heel lang voordat mijn stortbak volloopt. De vlotter lijkt zo op het eerste gezicht gewoon goed te werken, maar er komt niet veel water door. Als ik echter de VSH hoekstopkraan dichtdraai en daarna weer open zet dan loopt de stortbak wel snel vol. Maar als de hoekstopkraan niet goed meer is dan snap ik niet wat hieraan stuk zou kunnen zijn. Of zou dan toch de vlotter stuk zijn, maar waarom doet die het dan wel goed als ik de hoekstopkraan even dichtgedraaid heb? Weet iemand of er gewoon een kraanleertje zit in zo’n hoekstopkraan?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Stortbak met vlotter en VSH hoekstopkraan.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de deksel van de stortbak losgehaald en gekeken of er iets fout zit. Ik hoop dat iemand weet waar ik nu verder naar moet kijken de vlotter of de hoekstopkraan, voordat ik het verkeerde onderdeel openhaal.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Ik denk dat de vlotter goed openvalt als je de waterdruk eraf haalt. Daarna gaat hij zoals bedoelt dicht en valt hij niet meer goed open na doortrekken.

Een kraan die wel werkt, maar na de eerste keer goed opengaan veel minder water gaat geven als de vlotter is dicht geweest lijkt me heel onwaarschijnlijk.

90% kans dat het de vlotter is. Misschien even inspuiten met azijn of in een bak azijn leggen.