Textiel verf auto

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-06 14:09
Goedemorgen allemaal,

Wie weet het ultieme middel om beige auto bekleding zwart te maken.

Gaat om a stijl, dakhemel, kofferbak kleding.
Heb ooit een poging gedaan met gewone spuitverf action, ja oke niet het middel want dit word keihard. maarja voor dak en a stijl vond ik dat nou niet bepaald erg. Vooral vanwege de lage prijs.

Echter is het totaal niet dekkend, hoeveel lagen ik ook probeer. Ook al gewone verf getest, speciale textiel verf maar word er gewoon niet beter op. Of ik krijg vlekken erin, of plekken die gewoon niet dekken etc.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• carepolice
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-06 14:38
Ik denk zelf dat er geen enkele manier is om dit netjes voor elkaar te krijgen. Als je wat wil moet je naar een stoffeerder, of je moet handig genoeg zijn om dit zelf te willen proberen. Zou ik in ieder geval afraden.

“Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G.Scholtens
carepolice schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:29:
Ik denk zelf dat er geen enkele manier is om dit netjes voor elkaar te krijgen. Als je wat wil moet je naar een stoffeerder, of je moet handig genoeg zijn om dit zelf te willen proberen. Zou ik in ieder geval afraden.
Dus met andere woorden jij zegt opnieuw stofferen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carepolice
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-06 14:38
G.Scholtens schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:36:
[...]

Dus met andere woorden jij zegt opnieuw stofferen
Correct.

“Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:34

Cheezus

Luiaard

Of alles demonteren en onderdompelen in een textielverf-bad. Iets 'erop smeren' gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Onderdompelen in een textiel bad gaat thuis lastig met dakhemel etc beetje te groot.

Maar heb dus echt wel syntetische verf nodig dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 23:55
hoogstwaarschijnlijk is je dak/raamstijl bekleding van polyester achtige materialen...en daar pakt bv dingen als textiel verf niet lekker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Orkaan schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:10:
hoogstwaarschijnlijk is je dak/raamstijl bekleding van polyester achtige materialen...en daar pakt bv dingen als textiel verf niet lekker op.
Ja lijkt me ook zo iets, anders werkte de textielverf wel lijkt me. Inmiddels al zoveel getest, textiel verf. Gewone verf uit bus en pot, maar niks.

Zal vast iets voor te krijgen zijn, maar zoek liever nu het ideale middel en dan 1 een keer goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:16

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik ken iemand die zoiets heeft gedaan met dit spul https://www.duplicolor.com/product/vinyl-and-fabric-coating/ had hij ergens op internet gezien/gelezen, weet er veder weinig van maar het zag er heel behoorlijk uit.
volgens mij gekocht via amazon.

Maar ik geef dus geen garanties, het ging in zijn geval om de dakhemel :P

[ Voor 12% gewijzigd door twain4me op 02-07-2024 13:26 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:47
Sloopauto opzoeken van hetzelfde model, maar met andere kleur interieur en de hele handel overzetten.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
JukeboxBill schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:30:
Sloopauto opzoeken van hetzelfde model, maar met andere kleur interieur en de hele handel overzetten.
Ook een optie, maar misschien wel wat duurder. En leuk natuurlijk om zo je eigen wagen of te maken zoals je zelf wilt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:02

mrc4nl

Procrastinatie expert

G.Scholtens schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:47:
[...]

Ook een optie, maar misschien wel wat duurder. En leuk natuurlijk om zo je eigen wagen of te maken zoals je zelf wilt
Als je onderdelen kan overzetten weet je in ieder geval dat het mooi blijft.

jij geeft aan met gewone action spuitverf bezig te zijn geweest. Dan weet je niet of het ook daadwerkelijk goed gaat werken en niet dat na een half jaartje de boel begint af te bladderen of te verkleuren. Je hebt geen garanties en als het mislukt kan dat het alleen maar moeilijker maken om het weer netjes te krijgen.

Ik zou heel terughoudend zijn met zomaar dingen te proberen, tenzij de auto je echt niets waard is

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
mrc4nl schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 15:11:
[...]

Als je onderdelen kan overzetten weet je in ieder geval dat het mooi blijft.

jij geeft aan met gewone action spuitverf bezig te zijn geweest. Dan weet je niet of het ook daadwerkelijk goed gaat werken en niet dat na een half jaartje de boel begint af te bladderen of te verkleuren. Je hebt geen garanties en als het mislukt kan dat het alleen maar moeilijker maken om het weer netjes te krijgen.

Ik zou heel terughoudend zijn met zomaar dingen te proberen, tenzij de auto je echt niets waard is
Oud en niet veel waarde meer. Behoorlijke gebruikt om het zomaar te zeggen, vandaar dat het mij niet zoveel boeit bij deze wagen. Beetje weer netjes maken en gewoon afrijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-06 23:33
G.Scholtens schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:46:
Onderdompelen in een textiel bad gaat thuis lastig met dakhemel etc beetje te groot.
Het dakhemel is vaak een stukje stof dat je net als een laken gewoon in een verfbad kan dompelen. Wel weer lastig bevestigen want tussen het echte dak en de stof moet je dan wel een of ander lijmproduct stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-06 20:13

WWJD

*pluh*

Je kan zwart naaldvilt bestellen op rol, dit met spuitbus lijm over je bestaande hemel heen plakken. Mooie nieuwe afwerking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:26
Normaal zijn dakhemel en a en b stijlen verschillend materiaal. a en b stijlen vaak een kunststof, daar zal een primer opmeten voordat er verf op kan.
hemel kan bij hele oude auto's stof zijn op metalen bogen, wat moderner een soort karton met daarop een stof laag. je kan in beide gevallen alles eruit halen en dan de stof verven of nog beter vervangen voor stof in de juiste kleur. Bij de versie met de metalen bogen is dat een stuk lastiger dan die met karton en stof, dat kan gewoon met spuitlijm.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:48
WWJD schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:38:
Je kan zwart naaldvilt bestellen op rol, dit met spuitbus lijm over je bestaande hemel heen plakken. Mooie nieuwe afwerking ;)
Dit!
Heb dit vroeger ook gedaan met mijn oude barrels, in het kader van 'tuning' 8)

*sowieso

Pagina: 1