Zeer hardnekkig data corruptie probleem a7v

Pagina: 1
Acties:

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Topicstarter
Wil iemand me nu alsjeblieft helpen? Ik heb nu al heel lang last van crc errors bij het uitpakken van bestanden. Ik heb nu al echt bijna alles geprobeerd, maar tot nu toe heb ik nog geen oplossing gevonden. :( Er zitten geen pci kaarten in het systeem. In DOS kan ik inpakken en uitpakken wat ik wil, er treedt geen enkele fout op. :) In Windows (me of 2000) krijg ik wel deze fouten, of ik nu in veilige modus werk of niet. Natuurlijk heb ik de laatste final versie van die vieze gore Via drivers erop staan. :'(

Mijn conclusie:
Dit probleem heeft niets te maken met defecte schijven of slechte ide kabels. Het geheugen en processor zullen ook wel ok zijn.

Mijn vragen:
Wat is het dan wel? Weet iemand iets beters dan het uit het raam gooien van dit mobo? :? Alleen mensen die mij een oplossing bieden zijn welkom om te komen vangen!!

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
met een ander pctje uitpakken en dan via een netwerk versturen??
stuur dat mamabord maar op :P

• irondog

irondog

Topicstarter
Op maandag 10 september 2001 21:04 schreef Hielkej het volgende:
met een ander pctje uitpakken en dan via een netwerk versturen??
stuur dat mamabord maar op :P
Ik stuur nix op. :(
Als ik hem weg doe, dan gooi ik! Ik kan wel een plaatsje onder mijn raam voor je reserveren! :)

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:04

magneet

Magnetic enhanced

had ik ook ooit bij mij was het geheugen 100% rot en werkt nu nergens meer in nadat men hamer zich ermee bezig gehouden heeft.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• irondog

irondog

Topicstarter
Op maandag 10 september 2001 21:26 schreef Magneet het volgende:
had ik ook ooit bij mij was het geheugen 100% rot en werkt nu nergens meer in nadat men hamer zich ermee bezig gehouden heeft.
HEHE :)
Grappig, maar jij bent niet welkom!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb ooit ook iets vergelijkbaars gehad. Diverse uitgepakte bestanden waren beschadigd. Bleek achteraf een virus te zijn. Heb je je systeem al gescand met de laatste virusscanner vanaf een schone floppy?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Mark_Steverink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-12-2007
Als je DMA aan hebt staan,zet het dan uit. En als het uit staat, zet het dan aan. Probeer het dan nog eens, en laat weten of het geholpen heeft.

• irondog

irondog

Topicstarter
Gisteren heb ik oner andere het volgende gedaan:
Cmos resetten.
Windows opnieuw installeren zonder pci kaartjes.
Dma uitgezet.

Ik heb tijdelijk geen crc errors :) Maar ik weet niet waar het aan lag. Ik heb nu een ander probleem:
[topic=225719/1/25]

Ik ga zo de image van gisteren erop zetten. Daarbij had ik wel crc errors, maar niet het probleem van dit topic.

• arnominator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12-2021
Bij mij was het probleem dat mijn BIOS op high performance settings stond. Hierdoor draaide mijn geheugen op CAS2 latency terwijl hij eigenlijk dit niet aankon (met memtest ontdekt, zoek ff op dit forum voor de link). Hopes this helps..

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:47

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Memory testen. En dan wel met een echt degelijk programma. Windows gebruikt alles, dos de eerste mb.

Verwijderd

Ik had die errors eerst ook met me mobo bleek aan geheugen instellingen te liggen in de bios.
Later nooit maar dan ook nooit meer zoiets gehad.
Pagina: 1