Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:21
Mijn werkgever maakt gebruik van Outlook voor email en agenda. Als ik deze email en agenda op mijn eigen telefoon wil bekijken kan dit via webmail of via de Outlook app. Deze laatste werkt sinds enkele maanden niet meer goed, er wordt nauwelijks meer gesynct, soms een week niet, en handmatig verversen doet ook niks. Volgens ICT ligt dit aan de Outlook app.
In ieder geval, dit is behoorlijk onhandig. Steeds inloggen in webmail vind ik ook niet handig. Enige alternatief dat ik zelf kan vinden is om dit Outlook account toe te voegen in mijn Pixel 8 Pro als een account, en dan de native email en agenda app te gebruiken. Echter, tijdens het toevoegen van dit account moet je toestemming geven om je hele telefoon op afstand te kunnen wissen. Daar heb ik weinig zin in aangezien het een privé telefoon betreft.

Wat dat betreft was de Outlook app ideaal, het account draaide namelijk alleen in die app en ik hoefde dus nergens toestemming te geven om de hele telefoon te kunnen wissen. Ik zoek dus eigenlijk een vergelijkbare app als Outlook, om email en agenda te kunnen inzien, met een 'lokaal account' zodat ik geen toestemming hoef te geven om de telefoon op afstand te kunnen laten wissen. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik gebruik de Blackberry Hub+ apps, maar die kosten 1 euro/maand. Ik vind ze veel fijner dan Outlook.

Outlook en veel andere mail apps wilden niet met 2 aparte Exchange accounts tegelijk werken (prive & werk).

[ Voor 37% gewijzigd door gambieter op 02-07-2024 10:36 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:02
zunrob schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 00:14:
Mijn werkgever maakt gebruik van Outlook voor email en agenda. Als ik deze email en agenda op mijn eigen telefoon wil bekijken kan dit via webmail of via de Outlook app. Deze laatste werkt sinds enkele maanden niet meer goed, er wordt nauwelijks meer gesynct, soms een week niet, en handmatig verversen doet ook niks. Volgens ICT ligt dit aan de Outlook app.
In ieder geval, dit is behoorlijk onhandig. Steeds inloggen in webmail vind ik ook niet handig. Enige alternatief dat ik zelf kan vinden is om dit Outlook account toe te voegen in mijn Pixel 8 Pro als een account, en dan de native email en agenda app te gebruiken. Echter, tijdens het toevoegen van dit account moet je toestemming geven om je hele telefoon op afstand te kunnen wissen. Daar heb ik weinig zin in aangezien het een privé telefoon betreft.

Wat dat betreft was de Outlook app ideaal, het account draaide namelijk alleen in die app en ik hoefde dus nergens toestemming te geven om de hele telefoon te kunnen wissen. Ik zoek dus eigenlijk een vergelijkbare app als Outlook, om email en agenda te kunnen inzien, met een 'lokaal account' zodat ik geen toestemming hoef te geven om de telefoon op afstand te kunnen laten wissen. Iemand tips?
Ik heb zelf een soortgelijke setup op mijn 8Pro maar aangegeven dat ik niet wil dat men mijn toestel op afstand kan wissen en toch werkt de app. Heb jij de app gekloond of is dat een harde eis van je werkgever om je toestel te mogen wissen?

Overigens zit er bij ons enkel een iPhone mogelijkheid van de zaak bij, wil ik niet en daarom gebruik ik mijn prive Pixel.

Wel gebruik ik dus enkel de officiële Outlook app met 2 prive accounts en mijn werk account. Voorheen kloonde ik de app om het gescheiden te houden met Island. Helaas is dat door Android niet meer toegestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Outlook lite gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
soskes schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 07:30:
[...]

Ik heb zelf een soortgelijke setup op mijn 8Pro maar aangegeven dat ik niet wil dat men mijn toestel op afstand kan wissen en toch werkt de app. Heb jij de app gekloond of is dat een harde eis van je werkgever om je toestel te mogen wissen?

Overigens zit er bij ons enkel een iPhone mogelijkheid van de zaak bij, wil ik niet en daarom gebruik ik mijn prive Pixel.

Wel gebruik ik dus enkel de officiële Outlook app met 2 prive accounts en mijn werk account. Voorheen kloonde ik de app om het gescheiden te houden met Island. Helaas is dat door Android niet meer toegestaan.
App niet gekloond. Volgens mij ligt het aan een service die wel of niet draait op de server, maar goed, dat is aan ICT en krijg ik niet opgelost. Het ligt iig niet aan de installatie, alle collega's die de app gebruiken ervaren deze problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:32
zunrob schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:04:
[...]

App niet gekloond. Volgens mij ligt het aan een service die wel of niet draait op de server, maar goed, dat is aan ICT en krijg ik niet opgelost. Het ligt iig niet aan de installatie, alle collega's die de app gebruiken ervaren deze problemen.
Als de service niet draait op de server, zul je hetzelfde probleem krijgen als je een andere app gebruikt.

Grote kans ook dat je richting een MDM oplossing gedwongen wordt langzaam, de opties om maar gewoon te synchroniseren van bedrijfsdata worden langzaam uitgefaseerd door verandering in wet en regelgeving.

Mijn advies is daarom om een werkprofiel aan te maken op de telefoon en daar dan alles met werk in te stoppen.
https://learn.microsoft.c...vice-android-work-profile
https://support.google.com/work/android/answer/6191949?hl=nl
Dat werkprofiel kun je dan ook aan en uit zetten als het jou uitkomt.
https://support.google.com/work/android/answer/7029561?hl=nl
En je kunt de werkgever rustig de rechten geven om binnen dat bedrijfsprofiel alles te wissen, want er is geen enkele link met de persoonlijke data op de telefoon, de persoonlijke apps die je gebruikt, noem maar op. Dus zou de werkgever op afstand het wis commando geven is het werkprofiel met alle werkdata weg, maar niets persoonlijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Helaas, die ondersteund het (exchange?) account niet.
Pagina: 1