Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Graag wil ik een pc bouwen die lang (een jaar of 10) mee kan gaan. Op dit moment zal deze Win11 pc gebruikt gaan worden voor webbrowsen en wat games als GTA V (en straks ook GTA VI uiteraard
) In de toekomst verwacht ik wat meer tijd te hebben om achter de pc te kruipen en wil ik naast wat gamen ook 3D objecten gaan tekenen en videobewerking kunnen doen. Ik ben echter geen die-hard gamer en verwacht dat ook niet te worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 1250 euro voor de hardware
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, dit wordt een compleet nieuwe pc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Omdat ik op dit moment nog geen heel zware videokaarten nodig heb zit deze niet in de aanschafscope. De bedoeling is om in eerste instantie de integrated graphics van de Ryzen te gebruiken en hier 16GB RAM aan toe te wijzen. Over een paar jaar kan ik altijd nog een losse videokaart plaatsen. Vandaar ook de keuze met een moederbord met PCIe 5.0 interface er op. De keuze voor 64GB DDR5 RAM i.p.v. 32GB RAM is dat als ik nu 2x 16GB geheugenreepjes plaats en dit later wil uitbreiden naar 4x 16GB reepjes de snelheid omlaag gaat van 5200MT/s naar 3600MT/s. Voor die 90 euro dat 64GB duurder is dan 32GB wil ik niet te moeilijk gaan doen. Daarnaast gaan de internal graphics en Win11 al wat GBtjes RAM opsnoepen. Met 64GB kan ik wel een aantal jaren vooruit lijkt me.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alles, mits kwaliteit goed is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Luchtkoeling heeft voorkeur, heb geen ervaring met waterkoeling en betwijfel of dat nodig is. Een en ander dient in een gewone tower-kast geplaatst te kunnen worden. Geen fratsen maar gewoon een fatsoenlijke kast.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Als ik nog wat budget kan besparen of betere producten kan toepassen hoor ik het uiteraard graag!
Graag wil ik een pc bouwen die lang (een jaar of 10) mee kan gaan. Op dit moment zal deze Win11 pc gebruikt gaan worden voor webbrowsen en wat games als GTA V (en straks ook GTA VI uiteraard
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 1250 euro voor de hardware
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, dit wordt een compleet nieuwe pc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Omdat ik op dit moment nog geen heel zware videokaarten nodig heb zit deze niet in de aanschafscope. De bedoeling is om in eerste instantie de integrated graphics van de Ryzen te gebruiken en hier 16GB RAM aan toe te wijzen. Over een paar jaar kan ik altijd nog een losse videokaart plaatsen. Vandaar ook de keuze met een moederbord met PCIe 5.0 interface er op. De keuze voor 64GB DDR5 RAM i.p.v. 32GB RAM is dat als ik nu 2x 16GB geheugenreepjes plaats en dit later wil uitbreiden naar 4x 16GB reepjes de snelheid omlaag gaat van 5200MT/s naar 3600MT/s. Voor die 90 euro dat 64GB duurder is dan 32GB wil ik niet te moeilijk gaan doen. Daarnaast gaan de internal graphics en Win11 al wat GBtjes RAM opsnoepen. Met 64GB kan ik wel een aantal jaren vooruit lijkt me.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alles, mits kwaliteit goed is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Luchtkoeling heeft voorkeur, heb geen ervaring met waterkoeling en betwijfel of dat nodig is. Een en ander dient in een gewone tower-kast geplaatst te kunnen worden. Geen fratsen maar gewoon een fatsoenlijke kast.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Als ik nog wat budget kan besparen of betere producten kan toepassen hoor ik het uiteraard graag!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 344,95 | € 344,95 |
1 | Moederborden | MSI X670E GAMING PLUS WIFI | € 250,45 | € 250,45 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Compact Zwart | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-L12S | € 59,90 | € 59,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK64GX5M2B5200Z40 | € 186,90 | € 186,90 |
1 | Voedingen | Seasonic G12 GM 750 watt | € 81,65 | € 81,65 |
1 | SSD's | WD Black SN770 2TB | € 111,99 | € 111,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.145,74 |