Magnum Heating Electrische Vloerverwarming.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (JVR1988)
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-05 11:59
Goedenavond.

Een vraag wij gaan binnenkort onze
Bijkeuken vernieuwen. We gaan hierbij een electrische vloerverwarminsmatten plaatsen van het merk Magnum. Het betreft een bijkeuken van 10m2 waarvan 3m2 een wasmachine kast komt te staan. Dus ik houd 7m2 over aan loopoppervlak. Nu is mijn vraag moet ik ook 7m2 pakken om het warm te krijgen? Of wat is de berekenformule. Want ik kan het niet echt ergens gevonden krijgen. Hopelijk kan iemand me hierbij helpen of advies geven. Ik hoor het graag.

Dank u. Mvg Jasper.

Alle reacties

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
(JVR1988) schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:55:
Goedenavond.

Een vraag wij gaan binnenkort onze
Bijkeuken vernieuwen. We gaan hierbij een electrische vloerverwarminsmatten plaatsen van het merk Magnum. Het betreft een bijkeuken van 10m2 waarvan 3m2 een wasmachine kast komt te staan. Dus ik houd 7m2 over aan loopoppervlak. Nu is mijn vraag moet ik ook 7m2 pakken om het warm te krijgen? Of wat is de berekenformule. Want ik kan het niet echt ergens gevonden krijgen. Hopelijk kan iemand me hierbij helpen of advies geven. Ik hoor het graag.

Dank u. Mvg Jasper.
Überhaupt geen elektrische vloerverwarming nemen. Je betaalt je scheel voor COP1 verwarming. Terug naar de tekentafel en kies voor ingefreesde vloerverwarming of droogbouw.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:09

TMV

Where did that damn icon go?!?

Ik denk dat als je die dingen wilt gebruiken als hoofdverwarming in die ruimte het een dure hobby wordt. Dit zijn meer systemen om even de kou uit de vloer van de douche te halen voordat je onder het water stapt oid.

Heb je al een bestaand verwarmingssysteem met bij voorkeur vloerverwarming die je zou kunnen uitbreiden?

[ Voor 23% gewijzigd door TMV op 01-07-2024 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Hoeveel m2 je moet verwarmen is afhankelijk van het isolatieniveau van de ruimte en hoeveel watt aan warmte de matten kunnen produceren. Reken voor het gemak 40 tot 140W/m2 voor verwarmen van de ruimte. Als je een hoge ruimte hebt met veel ramen met slechte isolatie kan je nog wel eens de 200W/m2 nodig hebben in de winter.

Maar eh.. Ik zou het sowieso niet als hoofdverwarming inzetten. In combinatie met een L/L warmtepomp kan het nog wel fijn zijn in de winter om kou van de vloer af te krijgen, maar dan is het echt puur voor comfort. Als hoofdverwarming betaal je jezelf gewoon scheel en is het beetje meer investeren in een fatsoenlijke oplossing al snel zinnig.

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 01-07-2024 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-05 17:33

Barrycade

Through the...

Als je die matten gaat gebruiken zien we je graag over een tijdje terug in een topic over, "is mijn elektra rekening niet veels te hoog?"

Als je COP1 wil en het gaat om even warm om de was te vouwen dan is IR paneel wellicht nog een idee. Maar die platen staan hier bekend als energie slurpers waar iedereen spijt van krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:44
Over het algemeen kan je stellen 100W/m2. Met 7m2 heb je dus 700W. Dat betekent elk uur dat het warmte afgeeft 0,7KWh erbij op je elektra meter.

Ik weet niet hoe de isolatie van je bijkeuken is en of er vloerisolatie onder zit, maar zonder vloerisolatie stook je voor de wormen en als de rest niet geïsoleerd is wordt 700W krap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wij hebben zoiets voor de badkamer. Ik kan bevestigen dat het verbruik niet grappig is. Gelukkig kunnen we de stroom van de zonnepanelen nog salderen.

Verder om je vraag te beantwoorden, ik zou wel de volledige oppervlakte doen. Anders voel je duidelijk warmteverschil tussen waar de mat wel en niet ligt.
Je hebt het waarschijnlijk niet nodig om de ruimte warm te krijgen, maar dus wel voor het comfort aan de voeten.

Maar liever dus een fatsoenlijke vloerverwarming met warmtepomp of zelfs gewoon op de cv als warmtepomp er nog niet in zit.

[ Voor 13% gewijzigd door defusion op 01-07-2024 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (JVR1988)
In deze ruimte hangt nu een radiator. Alleen het volgende doet zich voor. In de winter verwarmen wij het huis met airco’s. En de bijkeuken word ook voor een gedeelte computerkantoor. Voor een paar uurtjes in de avond. Dus de vloerverwarming zal ook dan 3 a 5 uurtjes in de avond aanstaan. Alleen als ik er zit bijvoorbeeld. Ik kan wel de radiator behouden. Maar dan moet ik gas gaan stoken voor alleen deze ruimte. En daar word ik niet vrolijk van met de huidige gasprijzen. We hebben zelf ook zonnepanelen liggen. Niet veel 12x 365 Watt. We komen per jaar op 3,5 Megawatt uit. En we verbruiken denk ik 5. Dus nog wat tekort. Ik ga de bijkeuken natuurlijk slopen. Onder de vloer zit geen isolatie. Ik zal hier proberen iets van isolatie onder te krijgen. Maar dat zal isolatie worden van 0,8 mm of 1 cm. Het plafond ga ik natuurlijk wel opnieuw isoleren. En hopelijk is dat voldoende. We hebben op de badkamer ook elektrische vloerverwarming en in de winter hebben we deze ook 8 uur per dag aan. Maar ik dacht dat dat verbruik wel meeviel. Heb nooit iets schrikbarend op mijn p1 meter kunnen vinden. Nogmaals geloof jullie helemaal. Maar deze verwarming word nogmaals 4 a 5 uurtjes per dag verbruikt. En ooit zal het een avond of 3 in de week ook niet zijn. Hoor het graag. Mvg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-05 12:09
Ik heb het gevoel dat met die paar uur aan, het ook te weinig gaat doen om het behaaglijk te krijgen. Wat voor vloer komt er op? En je hebt ook niet echt ruimte voor isolatie onder de vloerverwarming.

Is in jouw situatie zoon infrarood paneel juist weer een goed idee

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
Hoeveel heb je nu in de badkamer liggen dan?

Ik had hier een verbruik van 3500KWh per jaar. de dag dat ik de badkamervloer afknipte van de elektra installatie ging mijn verbruik in april door de helft. Daarna was mijn jaarverbruik 2200KWh per jaar. 10m2 vloerverwarming, elke dag een paar uurtjes aan behalve in de zomer.

Voor elke kuub gas die je verstookt moet je 8KWh elektrisch rekenen. Als je die KWhs moet bijkopen of niet meer kunt salderen is dat niet grappig meer.

Verder is 0,8 tot 1cm geen isolatie, die vloer zal je moeten uitgraven voor fatsoenlijke isolatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Welke hoge gasprijzen? Of zit je nog vast aan een hoog contract. Gasprijs zit op bijna voor oorlog tarief.

S' avonds schijnt de zon niet. En salderen is bijna voorbij.
Denk dat je een soort girls math aan het toepassen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (JVR1988)
Als ik het zo hoor. Dan kan ik beter weer voor een radiator gaan. En misschien een keer de verdeler van de vloerverwarming laten nakijken of ik die misschien eventueel kan vervangen. Die is ook 12 jaar oud. Weet niet of die kwa ontwikkeling iets doen? Maar ik ga denk ik toch voor een Radiator als hoofdverwarming dan maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Wat ben je allemaal aan het doen joh, airco's maar wel vloerverwarming waarom niet een lucht/water warmtepomp? En dus je vloerverwarming na goede isolatie van vloer en bijkeuken doortrekken in de bijkeuken?

Als je toch met airconditioning bezig bent, geen split unit bijhangen in de bijkeuken? 5 uur verwarmen met COP1 plus 8 uur voor de badkamer. Tja dan snap ik dat je wat hoog zit qua electra.

Je lijkt energetisch aan het rommelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Barrycade op 02-07-2024 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Nu online
Je kan dan beter een electrisch kacheltje neer zetten, daarmee heb je in een kwartiertje de ruimte warm. Vloerverwarming en al helemaal electrisch niet geschikt om het voor een paar uurtjes warm te krijgen.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:00
(JVR1988) schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 06:49:
In deze ruimte hangt nu een radiator. Alleen het volgende doet zich voor. In de winter verwarmen wij het huis met airco’s. En de bijkeuken word ook voor een gedeelte computerkantoor. Voor een paar uurtjes in de avond. Dus de vloerverwarming zal ook dan 3 a 5 uurtjes in de avond aanstaan. Alleen als ik er zit bijvoorbeeld. Ik kan wel de radiator behouden. Maar dan moet ik gas gaan stoken voor alleen deze ruimte. En daar word ik niet vrolijk van met de huidige gasprijzen. We hebben zelf ook zonnepanelen liggen. Niet veel 12x 365 Watt. We komen per jaar op 3,5 Megawatt uit. En we verbruiken denk ik 5. Dus nog wat tekort. Ik ga de bijkeuken natuurlijk slopen. Onder de vloer zit geen isolatie. Ik zal hier proberen iets van isolatie onder te krijgen. Maar dat zal isolatie worden van 0,8 mm of 1 cm. Het plafond ga ik natuurlijk wel opnieuw isoleren. En hopelijk is dat voldoende. We hebben op de badkamer ook elektrische vloerverwarming en in de winter hebben we deze ook 8 uur per dag aan. Maar ik dacht dat dat verbruik wel meeviel. Heb nooit iets schrikbarend op mijn p1 meter kunnen vinden. Nogmaals geloof jullie helemaal. Maar deze verwarming word nogmaals 4 a 5 uurtjes per dag verbruikt. En ooit zal het een avond of 3 in de week ook niet zijn. Hoor het graag. Mvg
Waarschijnlijk als je de elektrische vloerverwarming in de badkamer uitzet kom je ineens wel uit me je stroom :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-05 14:22
Ik ga je hier en nu honderden euro's besparen: zet een simpel electrisch kacheltje van 30€ uit de bouwmarkt:
- even onzuinig in gebruik als een electrische vloerverwarming: je bespaart honderden euro's aan installatie.
- de ruimte is in 10 minuten confortabel warm, waar de vloer uren zal moeten stoken voor je de warmte voelt; je bespaart nog eens veel aan verbruik ook.
- de vloer is niet geïsoleerd en je zou er 1cm onder steken... bespaar je de moeite, of stop er meteen 10-15cm onder. Doe het goed of niet. Anders is je vloerverwarming harder bezig de mollen warm te houden, dan je huis.
- En nog een besparingstip, zet die electrische vloerverwarming eens uit in de badkamer en werk ook met zo'n electrisch kacheltje en probeer op een handdoek te staan tegen koude voeten. Zet je wel even neer voor je de volgende energieafrekening bekijkt, of je valt om als je ziet hoeveel je bespaart (en dus verspilt hebt).

Extra mogelijkheid: er bestaan ook electrische elementen die in een bestaande radiator passen, dat zou je ook kunnen overwegen. Voordeel is dat het minder plek pakt (de bestaande radiator hangt er al).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (JVR1988)
Bedankt voor jullie reacties. De vloer moet
Er toch uit. Ivm afvoer wasmachine die verlegt moet worden. Nu is de vraag hoe dik is de smeervloer. En dan moet ik kijken of ik nog iets van isolatie er tussen kan stoppen. We willen er een pvc vloer in leggen. Nu ben ik gaan kijken zojuist. En nu vertellen ze mij dat pvc gewoon koud op de egalisatievloer komt. En er geen isolatie onder mag liggen ivm loskomen pvc vloer (zweven) dus moet het allemaal nog is goed bekijken wat nu wijsheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Fyi: mijn elektrische vloerverwarming van de badkamer heeft in 2023 in totaal 1243kwh verbruikt. In de winter vaak zo'n 10kwh per dag. En dan staat die niet eens echt warm, maar dat de vloer niet koud aanvoelt.

Verder duurt opwarmen lang, dus moet je aanlaten. Nachtverlaging helpt wel beetje, maar ook niet heel veel. Ik laat het nu gewoon constant lauw.

Als het voor kortstondig gebruik is zou ik voor ir panelen en/of elektrisch kacheltje gaan. Wil je het meerdere uren per dag behaaglijk hebben zou ik voor reguliere vloerverwarming gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door defusion op 02-07-2024 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-04 17:01
(JVR1988) schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:18:
Bedankt voor jullie reacties. De vloer moet
Er toch uit. Ivm afvoer wasmachine die verlegt moet worden. Nu is de vraag hoe dik is de smeervloer. En dan moet ik kijken of ik nog iets van isolatie er tussen kan stoppen. We willen er een pvc vloer in leggen. Nu ben ik gaan kijken zojuist. En nu vertellen ze mij dat pvc gewoon koud op de egalisatievloer komt. En er geen isolatie onder mag liggen ivm loskomen pvc vloer (zweven) dus moet het allemaal nog is goed bekijken wat nu wijsheid is.
Kortom alles er gewoon uitbikken en opnieuw opbouwen!
De correcte opbouw is dan:
  1. Vloer eruit bikken
  2. Uitgraven
  3. Isoleren >10cm
  4. nieuwe dekvloer erop (met e.v.t watergedragen vloerverwarming)
  5. PVC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:14

pietje63

RTFM

defusion schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 22:51:
Fyi: mijn elektrische vloerverwarming van de badkamer heeft in 2023 in totaal 1243kwh verbruikt. In de winter vaak zo'n 10kwh per dag. En dan staat die niet eens echt warm, maar dat de vloer niet koud aanvoelt.

Verder duurt opwarmen lang, dus moet je aanlaten. Nachtverlaging helpt wel beetje, maar ook niet heel veel. Ik laat het nu gewoon constant lauw.

Als het voor kortstondig gebruik is zou ik voor ir panelen en/of elektrisch kacheltje gaan. Wil je het meerdere uren per dag behaaglijk hebben zou ik voor reguliere vloerverwarming gaan.
En waarom nog niet zelf vervangen?
Wij gebruiken de elektrische vloerverwarming in badkamer 1 uur per dag in de ochtend (tegen koude voeten), zal 180 dagen * 600 watt zijn. Dit is het voor mij waard.
Badkamer zelf is beneden de normen warm, maar doordat de voeten (en handdoek) warm zijn is de overall ervaring prima. Ik overweeg nog wel een n losse elektrische kachel

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
pietje63 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:39:
[...]

En waarom nog niet zelf vervangen?
Wij gebruiken de elektrische vloerverwarming in badkamer 1 uur per dag in de ochtend (tegen koude voeten), zal 180 dagen * 600 watt zijn. Dit is het voor mij waard.
Badkamer zelf is beneden de normen warm, maar doordat de voeten (en handdoek) warm zijn is de overall ervaring prima. Ik overweeg nog wel een n losse elektrische kachel
Tja, dan moet de tegelvloer eruit. De kosten/hoeveelheid werk die dat oplevert zijn ook niet grappig.
Maar ik overweeg wel gewoon uit te laten, een matje op de vloer, en IR paneel voor die 15min dat je de badkamer gebruikt. Eventueel nog een kacheltje voor de echt koude dagen.
Of zelfs lucht/lucht warmtepomp als je die hebt voor natte ruimtes. Zo verwarmen we de rest van het huis ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:14

pietje63

RTFM

offtopic:
@defusion Je kunt de elektrische vloerverwarming niet laten zitten maar uitschakelen?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
pietje63 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:27:
offtopic:
@defusion Je kunt de elektrische vloerverwarming niet laten zitten maar uitschakelen?
Hier hetzelfde. Kan ook niet meer aan want er komen vanaf de thermostaat 2 draden uit de muur op zolder, er is geen 230V aanvoer meer.

Er zijn heel wat mensen die elektrische vloerverwarming aanleggen en op een gegeven moment schrikken van het gebruik, om het daarna nooit weer aan te zetten.

In voorjaar en najaar heb ik hier een 1000W ventilatorkacheltje in de badkamer staan die aan gaat bij het uitkleden. Daarna snel onder de douche, 5 minuten douchen en klaar, is de badkamer helemaal opgewarmd voor ik me ga afdrogen. In de winter doet datzelfde kacheltje het met 2000W.

Ik ga echt niet uren de vloer opstoken als dat kacheltje het in 5 minuten kan...

Hangt nog een kleine handdoekradiator van 50x100cm, maar die doet niet zoveel met een CV ketel die max 40 graden levert.
Pagina: 1