Router met VPN client voor vakantie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:04
Op dit moment gebruik ik regelmatig een MiFi router voor veilige wifi overal maar omdat wifi nu overal wel aanwezig is zoek ik eigenlijk wat beters, ook vanwege de kosten van de SIM.

Wat ik eigenlijk zoek is een router/AP met een VPN client die met het wifi netwerk van de accommodatie verbind, een OpenVPN of L2TP VPN connectie maakt naar mijn NAS en dan een nieuw persoonlijk wifi netwerk (of via ander channel of band) uitzend. Zo hoef ik niet VPN instellingen te beheren voor alle devices en hoef ik mensen dat allemaal niet uit te leggen.

Zo kom ik bijvoorbeeld de TP-Link Archer AXE75 tegen maar kom er maar niet achter of bovenstaande precies mogelijk is…

Is zoiets mogelijk met bovenstaande of met een andere router?

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gl.inet routers zouden ook een goede kandidaat kunnen zijn: https://www.gl-inet.com/

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:35
GL Inet is de way to go.
In het GL inet topic staan er verschillende posts over, mbt deze use case

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
Thanks ziet er allemaal goed uit, vooral die Beryl AX. Ook dit is nice;
【BLOKKEER NIET-VPN-VERKEER】 Dit is een tegenmaatregelconcept waarbij een enkel afsluitmechanisme voor al het internetverkeer wordt geactiveerd. Als deze functie is ingeschakeld, moet de router de VPN-client (OpenVPN of WireGuard) de hele tijd uitvoeren. Als een van de VPN-clients niet actief is, hebben de apparaten die op de router zijn aangesloten geen toegang tot internet.
Dat vind ik met VPN op clients altijd een probleem, dat er nog steeds traffic “lekt” voordat de VPN actief is.

Nu herinner ik mij dat ik vorige maand van ShortCircuit ook een filmpje zag over een GL.inet router en dat zag er ook goed uit.

Ga die Beryl AX uitproberen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:27

JB

Cédric roelt!

Ik gebruik zelf een Slate Plus. Werkt perfect. Even de wifi gegevens inkloppen onsite en zodra verbonden, tuigt ie zelf de VPN op naar huis.

De apparaten die mee zijn, kennen de Slate Plus en verbinden daar mee en voila alles online :7

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erulezz
Bedankt allemaal (@JB @laurens0619 @arjants ) voor de aanbeveling! Heb de Beryl AX binnen en geconfigureerd en het werkt echt super. Config is makkelijk en super stabiel met OpenVPN naar de Synology. En Adguard Home zit er ook nog standaard op :9

[ Voor 7% gewijzigd door Erulezz op 14-07-2024 15:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:03
Probeer ook eens naar WireGuard te kijken. Is veel minder cpu intensief. Ik heb gemerkt dat bij matige verbindingen op campings dat beter werkt.
Ook de toggle switch is erg handig om zo VPN uit of aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-05 22:42
Als het je gaat om zelfde wifi als thuis, dat kan ook met een Travel router, zonder verbinding naar huis.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Pagina: 1