Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 13:50
Beste tweakers,

Even een vraagje hoe het bij jullie geregeld is met de omvormer.

Wij hebben vorige jaar panelen laten plaatsen. Dit met optimizers en een solar edge omvormer.

Nu zie ik dat regelmatig de app een update krijg. Maar ik heb geen idee hoe zoiets is geregeld met de omvormer.

Op onderstaande site zie ik wel dat het mogelijk is. Wij kunnen ook inloggen op die monitor website. Maar meer dan inzien kunnen wij niet

https://knowledge-center....m-application-note-nl.pdf

Is de plaatser nú verantwoordelijk voor het updaten van mijn omvormer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Contact gehad met de installateur. Hij gaf aan dat de updates automatisch op de omvormer worden geïnstalleerd door solaredge.

Door dit antwoord, toch maar besloten om de omvormer in een geïsoleerde netwerk te plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:08

Smoke

Maverick Reploid

SolarEdge pusht in principe zelf geen updates, hoogstens als onderdeel van troubleshooting of als er iets serieus aan de hand zou zijn dus op dat gebied heeft de installateur ongelijk.

De installateur kan wel updates remote pushen zoals in het gelinkte document als hij die rechten heeft, en als hij via SetApp op de omvormer inlogt zal deze ook geupdate worden naar de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Smoke schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 20:39:
SolarEdge pusht in principe zelf geen updates, hoogstens als onderdeel van troubleshooting of als er iets serieus aan de hand zou zijn dus op dat gebied heeft de installateur ongelijk.

De installateur kan wel updates remote pushen zoals in het gelinkte document als hij die rechten heeft, en als hij via SetApp op de omvormer inlogt zal deze ook geupdate worden naar de laatste versie.
dus eigenlijk houdt dit in dat ik een apparaat in mn netwerk heb hangen waar ik afhankelijk in ben vn de installateur…

Nja ding is nu geïsoleerd en kan niet meer bij mn andere apparaten komen. Maar vind het alsnog niet een fijn idee.