[Advies gevraagd] Auto geleend en deuk gemaakt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn87
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-05 10:19
Afgelopen weekend heb ik een auto geleend. Toen ik uit de parkeervak reed, kwam ik tegen een auto aan die achter mij fout geparkeerd stond. Deze had ik helaas helemaal over het hoofd gezien. De zijkant van de aangereden auto heeft een flinke deuk en wat lakschade opgelopen aan de deur van de bestuurderskant.

Hoe kan ik dit het beste (financieel) oplossen? Zal ik gebruik maken van de wa-verzekering, of kan ik dit het beste zelf betalen? Ik heb een briefje achtergelaten en contact met de eigenaar van de aangereden auto.

Update: ik heb samen met de andere eigenaar de schadeformulier via een app ingevuld en die wordt nu afgehandeld.

[ Voor 29% gewijzigd door Jorn87 op 17-07-2024 08:50 ]

Weet alles over Crypto en Crypto.com #CROFAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Dat zal niet goedkoop zijn. En we zien de schade aan de andere auto natuurlijk ook niet.

Maar, hoeveel schadevrije jaren heb je? Want dat is vooral de afweging die je zal moeten maken: kost de reparatie je meer dan dat je verlies aan schadevrije jaren je zal kosten, dan kan je het beter via de verzekering spelen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Of zelf betalen.
Of de eigenaar van de geleende auto compenseren voor zijn terugval in schadevrije jaren.

Had de geleend auto geen schade? Hoe is de auto verzekerd?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:03

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Schade aan de andere auto zal door de autoverzekering worden vergoed. De schade aan de geleende auto alleen als er ook all-risk verzekering aanwezig is.

Dan is de vervolgvraag of de eigenaar terugval heeft in z'n no-claim korting.
En of je uberhaupt beide schades kunt betalen. Kan weleens uit de klauwen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09:14
Er zit al wat schade op, ik zou een dealtje met de Opel-meneer proberen te maken.

-toevoeging-
Autoschade door de verzekering op laten lossen is veel duurder dan het onderhands regelen. De tarieven van de schadebedrijven vallen dan lager uit. Ze kunnen best wat oplappen voor een redelijk bedrag. Dikke kans dat de Opel-eigenaar ook minder dan "fabrieksnieuw" accepteert.

Als de eigenaar een tweaker is, dan heb je pech. Tweakers willen alleen het beste/meeste/duurste :+

[ Voor 72% gewijzigd door Noutie op 01-07-2024 16:26 ]

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn87
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-05 10:19
Bedankt voor alle snelle reacties. Gelukkig heeft de geleende auto geen schade. Ik zal zo even vragen hoe mijn kennis verzekerd is en dan ga ik maar even rekenen.

Weet alles over Crypto en Crypto.com #CROFAM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Lijkt me vooral een vraag voor de eigenaar (verzekeringshouder) van de auto die jij geleend had. Hoe die een en ander afgehandeld wil hebben en evt. op jou wil verhalen? Dat lijkt me niet iets waarin jij de keuze kan maken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

jack zomer schreef op maandag 1 juli 2024 @ 16:18:
Of zelf betalen.
Of de eigenaar van de geleende auto compenseren voor zijn terugval in schadevrije jaren.

Had de geleend auto geen schade? Hoe is de auto verzekerd?
Of hij heeft een terugvalbescherming of maximale trede, anders wordt zo'n berekening toch een meerjarig plan om goed in beeld te krijgen en dat is dan enkel nog schade aan die andere auto, all risk voor z'n eigen auto is nog tweede verhaal.

Fout geparkeerd staan in de regel maakt niet uit, jij veroorzaakt de schade. Als de geleende auto geen schade heeft en enkel het schade is aan de geparkeerde auto, bij veel verzekeringen heb je ook optie om de schade af te kopen (ipv schadevrije jaren), zal zeker niet goedkoop zijn, maar is wel een 'nette' afwikkeling.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Jorn87 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 15:51:
De zijkant van de aangereden auto heeft een flinke deuk en wat lakschade opgelopen aan de deur van de bestuurderskant.
En de voorbumper, voorspatbord en achterdeur? Of is die schade van iemand anders?

Voor de volgende keer: hiervoor bestaat de Leenautoverzekering, vanaf €6 per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
SinergyX schreef op maandag 1 juli 2024 @ 16:29:
[...]

Of hij heeft een terugvalbescherming of maximale trede, anders wordt zo'n berekening toch een meerjarig plan om goed in beeld te krijgen en dat is dan enkel nog schade aan die andere auto, all risk voor z'n eigen auto is nog tweede verhaal.
Hierbij rekening houdend dat een terugvalbescherming alleen betrekking heeft op de premie. Je schadevrije jaren in roy-data gaan wel achteruit, dus bij overstappen ben je de pineut.

Bij terugval naar een maximale trede inderdaad geen zorgen, maar een eventuele volgende schade heeft dan wel financiële gevolgen voor de eigenaar. Als eigenaar van de auto zou ik met dat risico dus niet zo blij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-05 19:54
Aan de overige schades aan de auto inclusief de natuurlijke camouflage op de motorkap te zien is de auto met deze deuk economisch total-loss. Herstel van de schade zal meer kosten dan dat de waarde van de Opel op dit moment is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Anton2610 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 16:45:
Aan de overige schades aan de auto inclusief de natuurlijke camouflage op de motorkap te zien is de auto met deze deuk economisch total-loss. Herstel van de schade zal meer kosten dan dat de waarde van de Opel op dit moment is.
De natuurlijke camouflage, aka vogelpoep (de auto staat onder een boom), zorgt volgens jou ervoor dat de auto niks meer waard is?

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:57
@Jorn87 Inhoudelijk heb ik even geen advies voor je, maar wilde wel even Kudos geven voor je eerlijkheid en het achterlaten van een briefje.

Hiervoor zou eigenlijk geen forumpost nodig moeten zijn, maar 90% van de mensen doet dit helaas niet.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:18
Als jij vooraf geen afspraken hebt gemaakt over wat te doen als jij schade rijd met een geleende auto, dan valt de schade afhandeling gewoon op de eigenaar van de geleende auto.

Dus ik neem aan dat jij het kenteken van die Opel genoteerd hebt, of gegevens van de eigenaar van die auto? Dan vul je samen met de eigenaar van de geleende auto een schade formulier in, kenteken/gegevens van de andere partij erbij vermelden, naar zijn verzekeraar ermee. En hen het af laten handelen.

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 01-07-2024 16:59 ]

Pagina: 1