Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-04 19:12
Hallo, aangezien de batterij van mijn trouwe Samsung Galaxy S10e na vijf jaar dienst stilaan haar beste tijd gehad heeft (dat is nog een understatement), ben ik stilaan aan het uitkijken naar een vervangtoestel. M'n vereisten zijn niet overdreven hoog, maar ik zou graag wel bij Samsung blijven, met een toestel dat toch wel zeker 5 jaar mee kan. Draadloos opladen staat ook hoog op het verlanglijstje.

Daarom was m'n oog gevallen op de Galaxy S23, momenteel hier en daar te koop voor €609. Nu is de Galaxy S24 door recente prijsdalingen ook al los te koop voor €699. Daarom m'n vraag: zou die €90 duurdere S24 mij zoveel meer bieden dan de S23? Ja er is de langere support, het iets betere scherm en camera's, en de iets snellere processor, maar voor mijn dagelijks gebruik (ik speel bvb geen games op m'n phone) lijkt me dat verwaarloosbaar, en kan ik me beter die €90 uitsparen door voor de S23 te gaan. Iemand die hier een andere visie over heeft? Alvast bedankt.

Beste antwoord (via dvraemdo op 01-07-2024 22:45)

Volgens mij heb je er goed over nagedacht, en is de S23 dus een prima keuze.

Enige voordeel met een S24 is dat je over 4 jaar de accu vervangen kunt en er dan nog weer 4 jaar mee kan doen, dus dan ben je omgerekend per jaar goedkoper uit. En de S24 zit (net als de S23) in het Self Repair programma, dus je kunt de accu zelf vervangen, maar de S24 heeft de langere software support:
https://samsungselfrepair.shop/nl/

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Enige voordeel met een S24 is dat je over 4 jaar de accu vervangen kunt en er dan nog weer 4 jaar mee kan doen, dus dan ben je omgerekend per jaar goedkoper uit. En de S24 zit (net als de S23) in het Self Repair programma, dus je kunt de accu zelf vervangen, maar de S24 heeft de langere software support:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
swhnld schreef op maandag 1 juli 2024 @ 19:47:

Bedankt voor je advies. Dus als het vervangen vd batterij ongeveer even moeilijk is bij de S23 als bij de S24, dan komt het eigenlijk vooral op de langere support aan qua updates?

Nu wel net gezien dat zowel de S24 als de S23 in prijs gezakt zijn, het verschil komt nu op zo een €75 aan... (S24 256 GB komt op €669). Maakt de keuze er niet meteen makkelijker op, maar ik begin nu toch stilaan naar de S24 toe te neigen 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dvraemdo schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:51:
[...]
Bedankt voor je advies. Dus als het vervangen vd batterij ongeveer even moeilijk is bij de S23 als bij de S24, dan komt het eigenlijk vooral op de langere support aan qua updates?
Klopt, de S24 krijgt veel langer updates. De S24 heeft wel iets meer scherm dan de S23 door dunnere bezels is het verschil miniem (0,7 mm langer en 0,3 mm smaller), maar levert wel een 6,2 inch scherm op in plaats van een 6,1 inch scherm, zie ook het vergelijk in de Pricewatch.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1906442;1999488/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Het verschil is minimaal maar in zou lekker voor de S24 gaan voor de langere ondersteuning die je dan krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvraemdo
Zo, kogel is door de kerk, S24 besteld, en wordt vandaag geleverd. Iedereen hier van harte bedankt voor het goede advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:34
Hoi! Kan beter dit topic even bumpen dan zelf precies hetzelfde aanmaken.

Beste @dvraemdo en anderen, ik zie dat de S24 toch wel wat negatiever gereviewd wordt dan de S23 in de Pricewatch.

Daarnaast zag ik een review van Smartphoneman S23 vs S24 op Youtube en die zei dat de S24 een veel slechtere accu heeft door een matigere chipset en hij de meerprijs t.o.v. de S24 niet waard is gezien andere minimale verschillen.

Hoe kijkt men daar tegenaan? En hoe bevalt je S24 nu na een paar maanden gebruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Atomius schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:45:

Beste @dvraemdo en anderen, ik zie dat de S24 toch wel wat negatiever gereviewd wordt dan de S23 in de Pricewatch.

Daarnaast zag ik een review van Smartphoneman S23 vs S24 op Youtube en die zei dat de S24 een veel slechtere accu heeft door een matigere chipset en hij de meerprijs t.o.v. de S24 niet waard is gezien andere minimale verschillen.

Hoe kijkt men daar tegenaan? En hoe bevalt je S24 nu na een paar maanden gebruik?
Tweakers review heeft duidelijke benchmarks waar de S24 net beter scoort dan de S23:
review: Samsung Galaxy S24 en S24+ - Fijne update ondanks Exynos
Ook zijn de reviews van de S24+ veel positiever hier op Tweakers dan de S24 terwijl het technisch gelijke toestellen zijn met alleen formaat telefoon afwijkend en daardoor groter scherm en accu.
En je kunt nog een mening vragen, maar uiteindelijk zul je zelf moeten kiezen wat je belangrijker vindt. En is dat de accu, neem het grotere model. Alle compactere telefoons leveren daarop in want die kosten ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Atomius schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:45:

De chipset was voor mij de reden om voor de S23 te kiezen en niet voor de S24. Het scheelde iets in prijs, en die slechtere accuduur bij de S24 is iets waar ik elke dag weer mee geconfronteerd zou worden. De kortere ondersteuning van de S23 maakt mij minder uit. Software updates op Android vind ik al jaren niet meer spannend en qua beveiligingsupdates accepteer ik dat ik die simpelweg korter krijg.

Maar het blijft natuurlijk een persoonlijke afweging.
Pagina: 1