Xbox controller dongle in het water gevallen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compeuter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23-09 13:26
Ik heb mn xbox controller dongle in een plas regenwater laten vallen |:( . Het is een soort usb stickje.

Was een vrij diepe plas. Meteen er weer uitgehaald, maar toch bang dat er vocht in zit.

Wat kan ik het beste doen?

Ik heb nog isopropanol thuis. Is het verstandig de dongele daarin te dopen en vervolgens te laten drogen?

Beste antwoord (via Compeuter op 18-03-2025 12:07)

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-10 12:30

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Compeuter schreef op maandag 1 juli 2024 @ 16:29:
@jack zomer lijkt niet echt open te kunnen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

@Patriot Is isopropanol niet belangrijk om corrosie van de printplaat tegen te gaan? (doordat het water wordt vervangen)
Als je het product open/uit elkaar kunt halen om handmatig te drogen dan kan het handig zijn voor lastig te bereiken plekjes waar wel water zit, maar het gewoon lukraak in een bad van isopropyl alcohol gaat je niet veel verder helpen.

Om schoon te maken gebruik ik het wel (wel >90% IPA), maar daar zijn we nu nog niet. Dit ding moet eerst gewoon gedurende lange tijd (te lang kan eigenlijk niet, beter een dag wachten dan een uur te vroeg zijn) in een constante luchtstroom liggen. Dat is veruit de meest effectieve manier om het door en door droog te krijgen.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Sluit de dongle niet aan op een apparaat. Verder, op tafel leggen (lekker de ruimte geven, de lucht moet zo vrij mogelijk kunnen stromen) en er een ventilator op richten (geen föhn gebruiken, tenzij je die kunt gebruiken zonder het verwarmingselement). Gewoon lekker laten leggen tot morgenochtend. In de isopropanol dopen heeft nu geen zin.

Er is een redelijke kans dat dat al genoeg is, en dat het blijft werken. Het voordeel van het onderdeel is dat het stroom van buitenaf nodig heeft, dus de kans dat het goed gaat is relatief groot.

EDIT: Ik vergeet het belangrijkst: Onder geen enkel beding aansluiten op een apparaat nu het nog nat/vochtig is.

[ Voor 15% gewijzigd door Patriot op 01-07-2024 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
kan je hem openmaken?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compeuter
Dankjewel voor je advies @Patriot
Ik zal even kijken of dat makkelijk gaat. Ik ga niets forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compeuter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/js4S5aw8Xl1D_W57K1PwU2Va4B8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pRYRg399cLL6dqOd1Rb6oSEH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rjPEIvzc-9vjybXdEAFtmJQ9IgE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r9i1sEK3luHEpKhHsekexOpE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BBldLCXXqnTOrkTVgCsERZuolUg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IFHBKtZOZWnkaMyP9QsYAmda.jpg?f=fotoalbum_large

@Patriot Is isopropanol niet belangrijk om corrosie van de printplaat tegen te gaan? (doordat het water wordt vervangen)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Compeuter schreef op maandag 1 juli 2024 @ 16:29:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als je het product open/uit elkaar kunt halen om handmatig te drogen dan kan het handig zijn voor lastig te bereiken plekjes waar wel water zit, maar het gewoon lukraak in een bad van isopropyl alcohol gaat je niet veel verder helpen.

Om schoon te maken gebruik ik het wel (wel >90% IPA), maar daar zijn we nu nog niet. Dit ding moet eerst gewoon gedurende lange tijd (te lang kan eigenlijk niet, beter een dag wachten dan een uur te vroeg zijn) in een constante luchtstroom liggen. Dat is veruit de meest effectieve manier om het door en door droog te krijgen.
Pagina: 1