Frontpage bevroren door synchrone XmlHttpRequest in reacties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 20:56
De frontpage reacties maken op het moment nog gebruik van synchrone XMLHttpRequests.

Elke keer dat de backend van Tweakers weer een hikje heeft, net zoals nu het geval is, en men op dat moment probeert een reactie te starten, een wijziging aan een bestaande reactie te starten, of een reactie (of wijziging) daadwerkelijk te posten, kan het gebeuren dat de hele browser tab compleet bevriest. Nul verdere interactie mogelijk totdat de server besluit antwoord te geven of na minutenlang (!) wachten het netwerkverzoek in een timeout resulteert.

Toevallig op het spoor gekomen wat de oorzaak was omdat Firefox zo behulpzaam is een waarschuwing in de development tools te plaatsen dat het gebruik van synchrone XmlHttpRequest deprecated is vanwege de slechte gebruikservaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:02
Vandaar dat het zo lang duurt als je een artikel op de frontpage aanklikt, duurt een eeuwigheid voor er een reactie komt (Edge).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:30

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

V&A lijst heeft ook moeite met plaatjes weergeven bij de ads, zie nieuwste 5 a 10 allemaal zonder afbeelding..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:46
Heel Tweakers is vandaag zo broos als wat, laden duurt ontiegelijk lang en soms een foutmelding van de backend. Was vorige week ook al het geval overigens, lijken dezelfde problemen te zijn. Twijfelde eerst aan mijn internet verbinding, maar alle andere sites werken naar behoren.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:05

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Hier ondervind ik ook problemen met Tweakers.
- Ik krijg geen notificaties.
- Plaatjes laden in het plaatjestopic duurt een eeuwigheid.
- In de GKMT zie ik pas na het opnieuw laden van de pagina eventuele nieuwe reacties.

Succes met het oplossen van dit probleem!

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-05 16:37

Kheos

FP ProMod
Ik krijg de hele tijd 'service unavailable' pagina's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-05 18:59
Ik heb hier ook al zeker een uur last van. En ook af en toe als ik de pagina ververs dat ik ineens ben uitgelogd, en als ik dan weer ververs ben ik weer ingelogd, maar dan wel met de bevriezingen op FP en reacties plaatsen/modereren van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:50
Zojuist een cookie melding op Edge onder Android terwijl ik gewoon aan het lezen was op de site en naar een andere pagina ging binnen Tweakers

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:25

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ook wat vreemde zaken hier at random

*geen notificaties dat ik geqoute ben

*aantal malen de banner dat Tweakers gebruikt maakt van Cookies in beeld terwijl ik scroll in "actieve onderwerpen"

*beetje stroperige ervaring / traag reageren gehele website.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-05 14:38

DaFeliX

Tnet Devver
We zijn er druk mee bezig, maar er ging sinds vanmorgen al 't een en ander niet helemaal lekker. Hopelijk hebben we zojuist de laatste dingen opgelost...

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:25

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

DaFeliX schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:26:
We zijn er druk mee bezig, maar er ging sinds vanmorgen al 't een en ander niet helemaal lekker. Hopelijk hebben we zojuist de laatste dingen opgelost...
't lijkt hier weer allemaal soepeltjes te lopen d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 20:56
DaFeliX schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:26:
En de onderliggende oorzaak voor het daadwerkelijk vasthangen - nl. dat er nog ergens een XmlHttpRequest in synchronous modus plaats vindt - wordt daar ook iets aan gedaan of voor gepland?

Heel goed natuurlijk dat de tijdelijke oorzaak voor de traagheid of bereikbaarheid aan de serverkant opgelost wordt, maar als je dan niet naar één van de zwaarst mogelijke factoren gaat kijken waarmee het tevoorschijn kan komen - ook opnieuw in de toekomst, zodra er weer aan de serverkant problemen zijn - dan ontstaat toch een beetje het 'pappen en nathouden'-gevoel.

[ Voor 3% gewijzigd door R4gnax op 01-07-2024 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:46
Geen idee of het hetzelfde probleem is, maar hier vanmiddag weer veel traagheid en foutmeldingen dat de boel stuk is (Tweakers meldingen).

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03

crisp

Devver

Pixelated

R4gnax schreef op maandag 1 juli 2024 @ 19:24:
[...]

En de onderliggende oorzaak voor het daadwerkelijk vasthangen - nl. dat er nog ergens een XmlHttpRequest in synchronous modus plaats vindt - wordt daar ook iets aan gedaan of voor gepland?
We zijn ons hiervan bewust, en waar mogelijk passen we dat ook aan naar asynchroon wanneer we werken aan bepaalde onderdelen en dit tegenkomen. Voor het verwerken van nieuwe of aangepaste reacties is dat echter nog niet gedaan.

Intentionally left blank

Pagina: 1