Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een nieuwe GPU (verbetering) voor de pc van mijn zoon. Hij gebruikt zijn pc vooral om modded Minecraft, GTA5, FortNite te spelen. Daarnaast doet hij veel aan 3d modelling in Blender. Wellicht dat ik na dit topic op zoek ben naar meer dan alleen een GPU.
Wat is je budget?
Aangezien we ons oog hebben laten vallen op een RTX4070 (dat leek een enorme stap voorwaarts) is mijn verwachting ook een andere voeding te moeten aanschaffen. Gezien het systeem al wat ouder is besef ik dat de cpu en mobo mogelijke bottlenecks zijn. Het huidige moederbord beschikt ook niet over een PCIe 4 maar slechts PCIe 3. Budget ligt tussen de 600-800 EUR, ik hoop dat dit realistisch is
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Mijn zoon gaf aan graag met Nvidia Canvas App aan de slag te gaan en is zelf ook veel creatief bezig. Als een Nvidia kaart hiervoor noodzakelijk is dan is de merkvoorkeur Nvidia.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Onderstaand een overzicht van het huidige systeem. Omgeving? Thuis.
Ik ben op zoek naar een nieuwe GPU (verbetering) voor de pc van mijn zoon. Hij gebruikt zijn pc vooral om modded Minecraft, GTA5, FortNite te spelen. Daarnaast doet hij veel aan 3d modelling in Blender. Wellicht dat ik na dit topic op zoek ben naar meer dan alleen een GPU.
Wat is je budget?
Aangezien we ons oog hebben laten vallen op een RTX4070 (dat leek een enorme stap voorwaarts) is mijn verwachting ook een andere voeding te moeten aanschaffen. Gezien het systeem al wat ouder is besef ik dat de cpu en mobo mogelijke bottlenecks zijn. Het huidige moederbord beschikt ook niet over een PCIe 4 maar slechts PCIe 3. Budget ligt tussen de 600-800 EUR, ik hoop dat dit realistisch is
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Mijn zoon gaf aan graag met Nvidia Canvas App aan de slag te gaan en is zelf ook veel creatief bezig. Als een Nvidia kaart hiervoor noodzakelijk is dan is de merkvoorkeur Nvidia.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Onderstaand een overzicht van het huidige systeem. Omgeving? Thuis.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Tray | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | ASUS Prime B450M-A | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Nvidia GeForce GTX 1660 Super | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Sharkoon Skiller SGC1 Window Red | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 412S | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3200 CL14 | € 0,- | € 0,- |
1 | SSD's | Kingston NV2, retail, 1TB | € 59,99 | € 59,99 |
Totaal | € 59,99 |