Toon posts:

help...16 kleuren als win98 opstart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net m'n hd geformatteerd......windows geinstalleerd en alle drivers ook.
Nu zegt windows elke keer als ik opstart dat ie maar 16 kleuren heeft en dat ik dat moet veranderen.
Windows wordt dus niet compleet opgestart, maar je krijg alleen een scherm van je beeldeigenschappen.
Stel ik de kleuren anders in op bv 16-bit wil ie windows opnieuw opstarten en dan looptie vast
Als ik zeg dat ik niet opnieuw wil opstarten en het dan later handmatig wel doe loopt ie ook vast....bij de volgende keer booten zegt ie dan weer dat van die kleuren
Heb de orginele drivers geinstalleerd en detenator 11, maar hielp nix.
Kortom.....niet cool
Misschien dat iemand dit probleem herkent en mij kan helpen
Ik morgen ofzo windows ff opnieuw erop gooien, want wie weet is dat het wel he, maar ben nu beetje druk dus ik denk vraag het eerst maar ff

(m'n systeem loopt al een hele tijd weer orgineel op 550Mhz)

heb deze topic ook al geplaatst in de windows OS forum, maar is hier denk ik beter op ze plek

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:51
Kan het zijn dat je ook aparte chipset drivers moet installeren? Kijk daarvoor even de handleiding van je moederbord na. Zo te zien doe je verder niks fout en gebruik je de juiste drivers.

Heb je trouwens ook 256 kleuren al geprobeerd?

Succes ermee.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 september 2001 22:14 schreef Jeroen17 het volgende:
Kan het zijn dat je ook aparte chipset drivers moet installeren? Kijk daarvoor even de handleiding van je moederbord na. Zo te zien doe je verder niks fout en gebruik je de juiste drivers.

Heb je trouwens ook 256 kleuren al geprobeerd?

Succes ermee.
nou......die chipset drivers heb ik d'r ook al op staan... ;( en 256 kleuren doen het ook niet, want zodra hij windows opnieuw wil opstarten loopt ie vast......en als je dan reset doet geeft ie hetzelfde probleem weer

Verwijderd

Topicstarter
iemand?? PLZ??

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
Op donderdag 13 september 2001 16:47 schreef _coolman_ het volgende:
iemand?? PLZ??
nog een keer een format ?

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Eens denken.. Zit er in het eerste PCI slot onder je AGP slot een kaart? Zo ja, haal die er eens uit.. Het kan sowieso geen kwaad om eens te proberen alle niet nodige kaarten (alles behalve je videokaart dus) eruit te halen en te zien wat er dan gebeurt..

Druk eventueel ook eens je videokaart opnieuw aan, het lijkt me dat ofwel de kaart niet goed herkend of niet goed aangestuurd wordt..

Heb je ook al geprobeerd in veilige mode te starten en daar standaard VGA/XGA drivers te installeren?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Detonator 11 bestaat niet.
-Uninstall je video drivers (in safe mode), door voor standaard agp drivers te kiezen. Reboot.

-Installeer de nieuwe detonator 4 drivers (21.81 http://files.tweakers.net/Win9x_21.81.exe ). Reboot.

Als het goed is gaat het nu werken.

Verwijderd

Chipset drivers en directx8 al geinstalleerd?
Dit moet je altijd doen voordat je iets anders gaat installen.
Pagina: 1