Tv in tuinoverkapping

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-05 18:38
Ik ben op zoek naar een budget tv voor in een tuinoverkapping. Of is een beamer wellicht een uitkomst? Maar daar heb ik helemaal nul verstand van. En is denk juist moeilijk overdag.
Wensen, 'mat' scherm? Liefst 43 of 48"
Budget tussen de 500 en 700.
Samsung the Frame 43" leek mij ideaal maar zit eigenlijk boven budget. Maar zoiets zoek ik dus denk ik. Hij moet zeer strak tegen de wit houten planken muur opgehangen kunnen worden.
Aan die kant is er geen direct zonlicht op, maar het kan uiteraard wel redelijk licht zijn in de overkapping. Is een mat scherm zoals 'the Frame' heeft, daar dan dus ideaal voor? Ik kan via Google niet makkelijk andere tv's vinden met een vergelijkbaar scherm.
Zie foto voor locatie op de witte muur achterin boven de bank. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WwRzTRLlnU5qeIS1AsTSoJqZ3oM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RcVqtQufd0Q0zB33N5Kw0WP3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door MarkHero op 01-07-2024 09:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:35
Alsjeblieft: categorie: Televisies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^^ dat idd. Zoekt en gij zult vinden. Alles gaat daar passen, is de vraag hoeveel je wilt uitgeven ;)

En die muur met houten planken ga je nooit strak krijgen. Plus je hebt daar schuifdeuren die niet vochtdicht zijn (je zit buiten, is geen compleet afgesloten serre), dus ik zou iets regelen dat je de TV in zijn geheel naar binnen kunt halen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Niet geheel onbelangrijk: bedenk ook hoe je content op het scherm wilt krijgen en hoe je het geluid denkt te gaan aansturen.

Qua geluid: hebben TV's al geen al te best geluid, maar in dit soort ruimtes wordt het er juist niet veel beter op.

Qua netwerk: Trek eventueel een UTP kabel naar de TV of mediaspeler, dan heb je een stabiele en snelle netwerkverbinding voor streams / internet. Ik merk maar al te vaak dat wanneer mensen hun TV via WiFi aansluiten dat men uiteindelijk wel klaagt dat de streams bijvoorbeeld wat minder "snel" zijn (duurt langer ivm buffering). Als zij dan uiteindelijk als test de TV aansluiten met bedraad netwerk, verdwijnen de problemen spontaan als sneeuw voor de zon, maar heeft vaak de ISP opeens de problemen 'vast' opgelost. :+ ;)

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 01-07-2024 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
The Eagle schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:44:
^^^ dat idd. Zoekt en gij zult vinden. Alles gaat daar passen, is de vraag hoeveel je wilt uitgeven ;)

En die muur met houten planken ga je nooit strak krijgen. Plus je hebt daar schuifdeuren die niet vochtdicht zijn (je zit buiten, is geen compleet afgesloten serre), dus ik zou iets regelen dat je de TV in zijn geheel naar binnen kunt halen.
Wat bedoel je met de tv in zijn geheel naar binnen kunt halen? En waarom moet die muur strak zijn? De tv hangt 3 meter onder de overkapping. Ja het is er vochtiger, maar boeit dat zo heel erg?
@Archer_VC10 heel erg bedankt man, daar vind ik niks meer dan op Google en dus niet de antwoorden op mijn vragen.
Ik heb er vorige zomer al een 15 jaar oude lcd gehad perfect draaiend op een chromecast tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:28
Je dient ergens concessies te doen aangezien hetgeen waar jij naar opzoek bent niet bestaat binnen het gestelde budget.

Met een goede reflectiefilter of matte toplaag heb je het minst last van reflecties, een andere manier om reflecties grotendeels tegen te gaan is een TV die capable is om een hoge helderheid te behalen waarbij je de volgende twee opties hebt (beide hebben een VA paneel met beperkte kijkhoeken);

- Samsung 43Q60C (400 cd/m²)
- TCL 50C80x (600 cd/m²)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:35
MarkHero schreef op maandag 1 juli 2024 @ 17:16:
...daar vind ik niks meer dan op Google en dus niet de antwoorden op mijn vragen.
Ik heb er vorige zomer al een 15 jaar oude lcd gehad perfect draaiend op een chromecast tv.
Er staan twee vragen in je post. Is een beamer een oplossing? Nee. Is Samsung The Frame daar handig? Wellicht, een matte reflectielaag kan bij scherp zonlicht misschien een beter zichtbaar beeld opleveren.

Ik zette die link daar neer omdat we het eigen uitzoekwerk nog missen. Kom eens met een shortlist van TVs die jij al hebt gevonden. In de pricewatch kan je best subtiel puzzelen met filters om die lijst kleiner te krijgen, dat kan Google niet, dus ik raad je aan er toch eens wat tijd in te stoppen. Als je daar de informatie of kennis (nog) niet voor hebt, stel dan een wat gerichtere vraag a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:57
[...]

Wat bedoel je met de tv in zijn geheel naar binnen kunt halen? En waarom moet die muur strak zijn? De tv hangt 3 meter onder de overkapping. Ja het is er vochtiger, maar boeit dat zo heel erg?
Verwacht geen garantie als het daar vochtig is, er zitten vast indicatiestickers in net zoals in de meeste elektronica, en bij condensatie is dat dan einde garantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basjuh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:43
RobbieT schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:40:
[...]

Verwacht geen garantie als het daar vochtig is, er zitten vast indicatiestickers in net zoals in de meeste elektronica, en bij condensatie is dat dan einde garantie.
Daarom heb ik mijn TV onder n dekentje in mijn tuinkamer, werkt perfect.

Weet t soms wel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:46

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

offtopic tip, maar je kan zo op die ruwe betonvloer keramische 60x60 tegels bijv. neerleggen. Hebben wij ook gedaan en ziet er echt superstrak uit!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
NeFoRcE schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:08:
offtopic tip, maar je kan zo op die ruwe betonvloer keramische 60x60 tegels bijv. neerleggen. Hebben wij ook gedaan en ziet er echt superstrak uit!
Worden deze week gelegd! Dat maakt het wel af inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
[...]

Dat is voor mij enkel een reden om er geen tv van 2k op te hangen. Maar ik ben hier eigenlijk niet zo bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
[...]

Mediamarkt biedt een garantie voor 7 tientjes waar dit onder valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:27
Ik heb dezelfde situatie net achter de rug. Eerst een beamer getest, deze had ik namelijk nog liggen, maar dit is gewoon niet prettig in zo'n lichte omgeving. Die optie heb ik snel weggestreept.

Op de slaapkamer had ik nog een prima 50" LCD TV hangen van een jaar of 10 oud. Deze heb ik onder de overkapping gehangen en dat werkt perfect. Mocht deze een keer kapot gaan dan is het geen ramp, na 10 jaar kun je zoiets toch een keer verwachten en is de dagwaarde zeer minimaal. Op de slaapkamer is inmiddels een nieuwe TV gekomen.

Dus wellicht kun je mooie 2e hands TV aanschaffen (worden er heel veel aangeboden tegen lage prijzen) of inderdaad via de pricewatch een nieuwe uitzoeken die aan je wensen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

MarkHero schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:54:
[...]

Mediamarkt biedt een garantie voor 7 tientjes waar dit onder valt
Weet je het zeker?
https://www.mediamarkt.nl/nl/service/klantenservice/garantie
Geen garantie
Defecten veroorzaakt door normale slijtage,
onheil van buitenaf
(zand-, val- of vochtschade), verkeerd gebruik of achterstallig onderhoud vallen niet onder de garantie.
Wellicht als je er extra voor betaalt, dat zou kunnen.
Maar dan nog: stel dat ding trekt vocht, gaat stuk: betaal je 70 euro, claim je die garantie, zegt de verzekeraar (want dat is het, gewoon een extra verzekering): "ja hoor eens, je hebt dat ding willens en wetens buiten gehangen, daar is ie niet voor gemaakt, dikke doei".

Dat bedoel ik dus met "die TV in zijn geheel naar binnen kunnen halen: voorkomen dat ie vocht trekt.

Bedenk jezelf ook: het is de mediamarkt. Alles wat ze niet hoeven te betalen of garantie hoeven te leveren weigeren ze, of doen ze moeilijk over. Ik zou er geen vergif op innemen dat zoiets goed komt.

Een TV buiten hangen kan prima. Maar een TV buiten hangen die niet met een zekere vocht-en weersbestendigheid gemaakt is (IP rating etc), is daar simpelweg niet voor gmaakt. En is dus eigen risico imho.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:48
Heb al 2 jaar een "digiboard' met touchscherm in mijn tuinhuis staan.
Dit is een houten blokhut waarvan de voorwand is uitgezaagd en we hebben hier een bank, tafeltje, tv-kast en dus het digiboard ingezet.

In de winter hangt er een deken over het scherm heen en zit eer een zijwand van een partytent voor de opening.
In de zomer is alles open en zonder deken.
TV/Digiboard werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:28
[...]
@Archer_VC10 heel erg bedankt man, daar vind ik niks meer dan op Google en dus niet de antwoorden op mijn vragen.
Jij ook heel erg bedankt dat je de antwoorden op je vragen wel weet te waarderen man.
Pagina: 1