Hoe geld terug na vermist pakket?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyek
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-04 09:46
Dag allen,

Laatst heb ik het voor het eerst aangedurfd een duurdere bestelling via
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
te doen.
Wat een spijt heb ik daarvan zeg...

Na het betalen van de inklaringskosten werd het bezorgd op een dag dat ik zelf niet thuis was.
Bezorgd bij de buren, dus ik daarheen, zegt die buurman doodleuk "oh, je pakketje hebben we in het trappenhuis laten liggen."
Daar lag dus geen pakketje :( Wat navraag via Facebook, er lag inderdaad een pakketje, maar die was in de loop van de middag verdwenen.
Dus ik PostNL bellen over mijn vermiste pakket. Er werd onderzoek ingesteld, 2 dagen later telefoon dat ik een simpel formulier terug kan sturen (waarop mijn verklaring staat dat ik het pakket niet ontvangen heb) en dat ik dan in elk geval de inklaringskosten terug krijg. Voor de waarde van het pakket moet ik bij de verkoper op
Members only:
zijn.

Dus ik open een dispuut zoals ze dat noemen, en stuur de e-mails van postNL en mijn ingevulde formulier mee, maar mijn verzoek tot terugbetaling wordt afgekeurd.

Heeft iemand ervaring met geld terug vragen op
Members only:
?
Wat voor "bewijs" kan ik leveren dat ik mijn pakket niet ontvangen heb?

[ Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 01-07-2024 09:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:22
Meestal krijg je je geld terug - ik heb nog nooit bewijs hoeven sturen.

Dat was wel al enkele jaren geleden, en aankopen van meestal rond 10 euro...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:33
Maar feitelijk is het pakket correct bezorgd bij de buren. Zowel de bezorger als de buren geven dat aan. En daarna is het kwijt gemaakt door de buren. Ik weet niet wat je de bezorgdienst of de verkoper dan nog kan verwijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-10 17:05
Het is nogal een verschil of de buurman het pakket daadwerkelijk aangenomen heeft of dat de bezorger het neergelegd heeft en gewoon aangegeven heeft dat het bij de buren ‘bezorgd’ is..

[ Voor 5% gewijzigd door BTFD op 30-06-2024 20:18 ]

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:03
Lapa schreef op zondag 30 juni 2024 @ 19:43:
Maar feitelijk is het pakket correct bezorgd bij de buren. Zowel de bezorger als de buren geven dat aan. En daarna is het kwijt gemaakt door de buren. Ik weet niet wat je de bezorgdienst of de verkoper dan nog kan verwijten.
Het niet afleveren aan de geadresseerde persoon? Het is niet een kwestie van ergens afleveren en dan is die persoon maar aansprakelijk.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 11:31
Dit is dan gewoon diefstal heeft niks met ali te maken .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 02:53

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

"oh, je pakketje hebben we in het trappenhuis laten liggen."
Ik zou je buurman aansprakelijk stellen. Neem een pakketje aan en bewaar het zorgvuldig voor de geadresseerde of weiger het gewoon.

[ Voor 27% gewijzigd door W1LL3M op 30-06-2024 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

franssie

Save the albatross

W1LL3M schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:10:
[...]

Ik zou je buurman aansprakelijk stellen. Neem een pakketje aan en bewaar het zorgvuldig voor de geadresseerde of weiger het gewoon.
Zoals ik het lees hebben de buren het niet aangenomen, alleen zien liggen.

POSTNL lijkt mij de aansprakelijke partij, Ali kan er niets aan doen dat de bezorger het werk niet goed uitvoert.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

W1LL3M schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:10:
[...]

Das maar de vraag. Als de buurman het heeft aangenomen heb je een punt, als de bezorger het ding simpelweg, wat ik waarschijnlijker acht, achtergelaten heeft in het trappenhuis, moet je niet bij de buurman zijn.
Either way: geschil openen op Ali, je hebt betaald voor inhoud en verzending, verkoper is de klant van de bezorgservice etc, dus zij mogen het oplossen.
Vermoedelijk moet je een hele tijd wachten, tenzij zij zeggen dat het al bezorgd is (check je status), en dan geschil inschieten.
Waarschijnlijk krijg je eea gewoon meteen terug of sturen ze opnieuw.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:11

H-W

Zoals ik het lees, is het pakketje aangenomen door je buren, die hebben het vervolgens niet even netjes bij hen binnen gelegd, maar gewoon in het trappenhuis laten liggen. Iedereen kon dat zien liggen en iemand heeft het dus gewoon gestolen.

Daar hebben Postnl of
Members only:
niks meer mee van doen, het pakket is netjes afgeleverd. Het probleem zit duidelijk bij de buren.

[ Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 01-07-2024 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyek
Wat ik er zelf van begrepen heb, is dat de bezorger inderdaad heeft aangebeld en mijn pakketje in het trappenhuis heeft gelegd. Ik weet niet of dat geld als 'aflevering'. Dat ligt aan het gesprek wat ze over de intercom hebben gehad.

Aan de andere kant, postNL heeft wel gewoon excuses aangeboden en na het onderzoek hebben ze besloten de inklaringskosten terug te betalen. Zij nemen dus wel hun verantwoordelijkheid.

Bij
Members only:
is de status 'bezorgd', misschien dat ik daarom bewijs moet leveren.

Ik weet ook niet zo goed wat ik tegen de buren moet zeggen. Ze wisten dat het er lag en hebben waarschijnlijk wel hun eigen pakketje opgehaald maar niet het mijne veilig gesteld. Daar ben ik behoorlijk kwaad om. Maar weet ook niet of het iets uit gaat maken om hiermee bij hen aan te bellen.

[ Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 01-07-2024 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Wat is de waarde van het pakketje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyek
Boven de 150 euro, en ik vermoed dat die waarde er voor de douane gewoon op geschreven stond. Ik vind het ook niet heel gek dat het weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

franssie

Save the albatross

Miyek schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:27:
<>
Aan de andere kant, postNL heeft wel gewoon excuses aangeboden en na het onderzoek hebben ze besloten de inklaringskosten terug te betalen. Zij nemen dus wel hun verantwoordelijkheid.
<>
Buren zou ik er buiten laten. Ik zou het antwoord van POSTNL- wat een halve schuldbekentenis is, doorsturen naar Ali, want zij zijn als verzender de opdrachtgever en kunnen een claim indienen bij POSTNL. Als ontvanger is dat lastiger.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:49

RvV

Ik zou niet te veel verwachten van de
Members only:
.
Zelf ik had ik een bestelling geplaatst die incl VAT was. Om de een of andere reden is het verzonden met Fedex, mogelijk vanwege de hogere waarde. Een week later krijg ik een brief van Fedex dat ik nog de BTW van 25,- moet betalen. Ehh, ik dacht het niet. Dus via de chat een bericht gestuurd. Met veel pijn en moeite toch voor elkaar gekregen om een ticket te laten maken. Op alle mogelijke manieren proberen ze er onderuit te komen, dat ik het moet regelen met Fedex en de belastingdienst etc..
Goed, een dag later krijg ik een mailtje dat er door een storing geen BTW bij mijn bestelling is gerekend en dat ik het bedrag dus inderdaad gewoon moet betalen aan Fedex en daarmee is het klaar.
In de help pagina staat precies beschreven waaraan je moet voldoen om BTW terug te krijgen en ze komen er mee weg door te zeggen, sorry er zat geen BTW op jouw bestelling.

[ Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 01-07-2024 09:18 ]

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyek
Ik heb het antwoord van postNL meegestuurd, echter is dit niet voldoende bewijs volgens
Members only:
.

Als ik dat bericht van RvV zo lees, zit ik mooi met de gebakken peren.

[ Voor 2% gewijzigd door Perkouw op 01-07-2024 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 02:53

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb je bij
Members only:
misschien nog met creditcard betaald? Dan is je aankoop waarschijnlijk verzekerd via je CC aanbieder. Via Ideal heb je pech, dit is de reden dat ik alles uit het buitenland via CC betaal.

https://www.icscards.nl/k...rkt-de-aankoopverzekering
https://www.mastercard.nl...voordelen-mastercard.html

[ Voor 2% gewijzigd door Perkouw op 01-07-2024 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05:31
Aangifte doen van diefstal, ben je daarvoor verzekerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:39
Heb een aantal weken terug hetzelfde gehad.
Pakket bezorgd maar achter gelaten in het trappenhuis en foetsie.
Ali vraagt om bewijs, vindt de bevestiging (via chat) van postnl niet voldoende en wil als verzender zelf geen onderzoek starten. Postnl zegt dat de chat-bevestiging voldoende moet zijn, en ze niet aan ondertekende verklaringen doen.
Claim afgewezen door Ali.

Dispute op PayPal geopend en binnen een minuut m'n geld terug.
Status van de bestelling op Ali is sindsdien wel gewijzigd naar "De bestelling is om veiligheidsredenen stopgezet. Wacht geduldig.". Maar tot op heden niets meer over gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Of via rechtsbijstandverzekering als je die hebt.
Je wilt iemand aansprakelijk stellen, vraagt advies, waarschijnlijk gaan zij over tot vergoeding zonder verder onderzoek (even uitgaande dat hun uren duurder zijn dan jouw pakketje, zeg alles onder de €500)
Pagina: 1