Hoi allemaal ik ga dus hbo ict studeren en zou graag jullie hulp willen voor het vinden van een geschikte laptop voor me.
Wat ga je met je laptop doen?
Studeren, programmeren en veel vm’s draaien. In het 1e jaar van mijn studie wordt alle vlakken van ict toegepast dus zowel media tot aan software development. Ik wil sowieso de kant op van infra voor mijn 2,3,4e jaar
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken?
De keuze is vrij tussen mac en windows maar heb vanuit een leerling begrepen dat voor infrastructure windows is aangeraden
Wat is je budget?
Budget maakt niet uit, zolang het maar gewoon lang mee kan zonder gezeik
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja en nee, ik reis maar 30 min met de bus naar mijn school, maar ik wil wel een laptop die een goede accu heeft en niet na 2 jaar het begeeft
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Absoluut geen acer heb ik persoonlijk slechte ervaringen mee gehad dus dat is een no go.
wat zijn de specs eisen?
Mijn school heeft nog geen enkele informatie gegeven over de specs maar ik heb een leerling die al zijn 3e jaar van zijn studie zit benaderd en die raad mij dit aan (hij doet tevens ook infrastructure). Zie hierbij zijn bericht. (Heb het geciteerd)
Wat ga je met je laptop doen?
Studeren, programmeren en veel vm’s draaien. In het 1e jaar van mijn studie wordt alle vlakken van ict toegepast dus zowel media tot aan software development. Ik wil sowieso de kant op van infra voor mijn 2,3,4e jaar
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken?
De keuze is vrij tussen mac en windows maar heb vanuit een leerling begrepen dat voor infrastructure windows is aangeraden
Wat is je budget?
Budget maakt niet uit, zolang het maar gewoon lang mee kan zonder gezeik
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja en nee, ik reis maar 30 min met de bus naar mijn school, maar ik wil wel een laptop die een goede accu heeft en niet na 2 jaar het begeeft
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Absoluut geen acer heb ik persoonlijk slechte ervaringen mee gehad dus dat is een no go.
wat zijn de specs eisen?
Mijn school heeft nog geen enkele informatie gegeven over de specs maar ik heb een leerling die al zijn 3e jaar van zijn studie zit benaderd en die raad mij dit aan (hij doet tevens ook infrastructure). Zie hierbij zijn bericht. (Heb het geciteerd)
Zouden jullie mij kunnen helpen???“Daarnaast voor laptop je gaat veel gebruik maken van cloud diensten van school in de later semesters, en je krijgt toegang tot vcenter daarin kan je net als vmware al je VM’s in bouwen. Voordeel van vcenter is wel dat al de VM’s die je aanmaakt in de cloud staan dus er staat niks fysiek lokaal op je eigen laptop, dat bespaard ruimte op je laptop.
Persoonlijk merken en specs die ik je zou aanraden zijn: HP, Asus, Dell en Lenovo.
Specs:
minimaal i7 CPU
M.2 ssd minimaal 500GB
Minimaal 16GB RAM
GPU is niet perse nodig maar als je naast je studie wilt gamen of editten dan kan dat erbij.
Ethernet/SD card aansluiting zou wel handig zijn om erbij te hebben.
Uiteraard kan het ook met minder specs dan wat ik hierboven aanraad. Alleen het is toch fijn om gelijk wat betere laptop aan te schaffen scheelt gewoon wat problemen en is die lekker snel als je gebruik van maakt.
Voor reizen zou ik kijken naar een fijne, kleine en stevige laptop met ook niet al te grote adapter, want dat ga je dan echt merken in je schooltas bij het reizen.”