Vraag

• Matthijzzz1982
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21:11
Mijn vraag
De buitenunit van mijn MHI airco (5 kw) tikt soms. Het lijkt dat het gebeurt als de airco de juiste temperatuur heeft bereikt. De de binnenunit is dan een soort suizen te horen.

YouTube: 30 juni 2024

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Dit is mijn tweede buitenunit, de eerste bleef maar tikken. Nu tikt hij al veel minder. Ik heb het idee dat mijn installateur het ook niet echt weet.

Beste antwoord (via Matthijzzz1982 op 30-06-2024 20:46)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
Het is dat je het benoemt, maar anders zou het geratel me niet eens opgevallen zijn in het fragment wat je deelt. Dus volgens mij is dit niks om je zorgen over te maken.

Waarom dit geluid er is, is omdat het gaat om bewegende delen, en die maken nou eenmaal wat geluid :P

The devil is in the details.

Alle reacties

• Hahn
Wat is precies het probleem? Je zit er met je camera bovenop, en ik hoor alleen maar een licht geratel, wat waarschijnlijk van de ventilator is.

Vind je het een storend geluid? Of ben je bang dat het niet hoort?

• Matthijzzz1982
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21:11
Ik vraag mij vooral af waarom dit geluid er is en of het hoort. Ik vind het ook gek dat mijn andere airco dat niet heeft.

Ik heb het namelijk niet eerder ergens gehoord.

Acties:
  • Beste antwoord

• Hahn
Het is dat je het benoemt, maar anders zou het geratel me niet eens opgevallen zijn in het fragment wat je deelt. Dus volgens mij is dit niks om je zorgen over te maken.

Waarom dit geluid er is, is omdat het gaat om bewegende delen, en die maken nou eenmaal wat geluid :P