Re: Tweakers - Verwijdering reactie

Pagina: 1
Acties:
  • 1.056 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:20

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door Zeehond op 30-06-2024 10:11 ]

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Typisch Tweakers, daar verander je niets aan. Vergelijkingen met de gebeurtenissen van toen zijn soms confronterend en daarom door Tweakers ongepast verklaard. Daar heb je op 4 mei 2 minuten voor, in stilte dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Rupert Murdoch? Een mediamagnaat die met pensioen is?

In Engeland dat zal zijn omdat de tabloids/roddeljournalistiek daar veel te ver gaat. Maar om dan dergelijke vergelijkingen te maken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:20

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Marzman schreef op zondag 30 juni 2024 @ 07:55:
Maar om dan dergelijke vergelijkingen te maken.
Vraagje, heb je de meegeleverde links gelezen, of op zijn minst even geskimd?

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:31

Theo

moederbord

player-x schreef op zondag 30 juni 2024 @ 08:39:
[...]

Vraagje, heb je de meegeleverde links gelezen, of op zijn minst even geskimd?
Ik heb even snel het eerte artikel doorgelezen. Ik kan daar niks schokkends in vinden. Iemand met geld koopt een krant (het bedrijf zelf, niet een editie), vervangt een paar editor functies omdat hij daarmee de krant populairder kan maken en meer kan verkopen om daarna het bedrijf alsnog van de hand te doen.
Het artikel in kwestie is geschreven door een oud medewerker van die krant welke ook columns schreef en had een pest hekel gekregen aan de de nieuwe eigenaar omdat deze in een niet-relevant gesprek de term 'kleurlingen' gebruikt om niet blanke Amerikanen aan te duiden.

De andere artikelen ga ik niet doornemen, maar ik zie niks raars...

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Nofi, maar misschien dit linkje lezen: Wikipedia: The Holocaust. En dat zijn alleen de rechtstreekse doden door het op industriele schaal uitmoorden van mensen, nog niet alle andere doden door WO2. Dus ja, ik denk niet dat over 500 jaar Hitler een voetnootje in de geschiedenis is, en de grote schurk van de 20ste eeuw een mediamagnaat is die zeker geen leuk persoon is, maar iig ook geen wereldoorlog is begonnen met een genocidetje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:27

Blokker_1999

Full steam ahead

Ergens verheerlijk je net wel een moord. Je wenst dat iemand hem 50 jaar terug een kogel door de kop had gejaagd omdat je denkt dat de wereld in jouw wereldbeeld daardoor een betere plaats zou zijn geworden.

En nu maak je de vergelijking met het 100 jaar terug neerschieten van Hitler, want de wereld zou volgens jouw een betere plaats zijn. Maar dat kan jij niet weten. Dat kan niemand weten. Want je neemt daarmee de problemen niet weg die deze mannen hebben gemaakt tot wie ze zijn. Wie zegt dat als we in de jaren 1920 Hitler hadden vermoord er geen andere sterke man in Duitsland was opgestaan? Misschien zelfs een man die betere keuzes had gemaakt ten aanzien van Nazi Duitsland en de oorlog had kunnen winnen? Dat weet jij niet. Dat weet niemand. Net zoals het uitschakelen van Murdoch op jonge leeftijd niet automatisch betekend dat er geen sterk, rechts nieuwsblok zou zijn ontstaan in de Angelsaksische wereld.

Net zoals wij vandaag niet weten hoe de wereld er over 500 jaar zal uitzien. Maar als we even terugkijken naar de wereld vandaag: noem eens wat invloedrijke figuren op uit de 17de eeuw. Je kan dat niet? Waarom denk je dan dat we over 500 jaar nog over een Murdoch zouden spreken of onderzoek doen?

Ook de links die je hier dropt staan niet echt sterk. In je laatste link lees ik van een eerstejaars student journalistiek
who prides himself in his loathing of Rupert Murdoch
. Prachtig, weer een journalist die eigenlijk geen haar beter is dan Murdoch en al niet meer objectief kan of wenst te oordelen over een persoon. Hoe is die student beter dan Murdoch (of Goebbels)? En zeg nu niet omdat hij jouw visie deelt.

Of in een andere link lees ik
As far back as the 1990s, I began using the term “Big Lie” to describe right-wing media’s depiction of reality
Tsjah, ook dat zegt genoeg voor mij. Want wat is de waarheid? En waarom zou linkse media wel gewoon de echte waarheid tonen wanneer rechte media dat niet zou doen?

En uiteindelijk maak jij er een politiek zeer beladen discussie van met die vergelijking, een discussie die helemaal niets meer te maken heeft met het nieuwsbericht en alleen maar dienst zal doen voor meer polariserende comments eronder. Dat merk je ook al aan de enkele reacties die je hier ziet. Dus ja, wat mij betreft, terecht verwijderd.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Als je het niet eens bent met de beslissing van een moderator kun je met de persoon zelf in discussie gaan. Communicatie met de mod publiceren is ook niet netjes, evenals je reactie hier min of meer opnieuw plaatsen . Dit topic gaat op slot.

[ Voor 12% gewijzigd door Zeehond op 30-06-2024 10:13 ]

Select * from fish

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.