Online Payment Platform (OPP) toevoegen aan V&A

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supertanno
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-08 16:06
In V&A was er enkele jaren geleden de mogelijkheid om een betaling te doen aan een verkoper en deze pas uit te laten betalen naar de verkoper wanneer je het product in goede staat had ontvangen (Gelijk Oversteken). Dit stopte omdat het verantwoordelijke bedrijf (Pakkie) stopte.

1. Welk probleem ervaar je?
Ik wil graag met diezelfde zekerheid als toen zaken kunnen doen op V&A.

2. Waarom is dat een probleem?
Ik mis die zekerheid en om die te krijgen ben ik aangewezen op Marktplaats, terwijl zeker voor tech-dingen ik hier beter kan zijn voor koop en verkoop van spullen.

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
Frequent.

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
Ik gaf bovenaan de post aan hoe dit in het verleden werd aangepakt, maar sindsdien heeft Marktplaats de "Gelijk Oversteken"-functie afgesplitst naar een apart bedrijf onder de naam Online Payment Platform. Dit platform werkt top én kan ook door andere platformen, zoals Tweakers V&A, worden ingezet. Graag wil ik dat OPP wordt toegevoegd als betaalmogelijkheid aan V&A.

[ Voor 2% gewijzigd door supertanno op 30-06-2024 14:34 . Reden: Toevoegen van context over Pakkie ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Heel eerlijk vind ik dat gelijk oversteken een schijn veiligheid. Op marktplaats wordt er ook misbruik van gemaakt. De verkoper is daarmee dan vaak het slachtoffer.

Die koper bescherming is ook voor een groot deel schijn veiligheid. ( Zijn genoeg berichten dat het niet goed gaat ).

Ik handel liever via tweakers.net dan marktplaats.
Bij verzenden is het heel simpel, risico koper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:16

MsG

Forumzwerver

In V&A is dit nooit zo geweest. Ben je niet in de war met marktplaats?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supertanno
corporalnl schreef op zondag 30 juni 2024 @ 08:01:
Heel eerlijk vind ik dat gelijk oversteken een schijn veiligheid. Op marktplaats wordt er ook misbruik van gemaakt. De verkoper is daarmee dan vaak het slachtoffer.

Die koper bescherming is ook voor een groot deel schijn veiligheid. ( Zijn genoeg berichten dat het niet goed gaat ).

Ik handel liever via tweakers.net dan marktplaats.
Bij verzenden is het heel simpel, risico koper.
Het kan zeker fout gaan, maar in mijn ervaring is het combineren van Gelijk Oversteken met goed kijken naar hoe lang iemand actief is en hoe goed hun rating is best effectief. Tweakers heeft natuurlijk ook een goed rating-systeem voor V&A.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• supertanno
MsG schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:49:
In V&A is dit nooit zo geweest. Ben je niet in de war met marktplaats?
Zeker wel, in samenwerking met Pakkie: .plan: Verbeterde mobiele filters - Development-iteratie #139

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Nu online
supertanno schreef op zondag 30 juni 2024 @ 14:04:
[...]

Het kan zeker fout gaan, maar in mijn ervaring is het combineren van Gelijk Oversteken met goed kijken naar hoe lang iemand actief is en hoe goed hun rating is best effectief. Tweakers heeft natuurlijk ook een goed rating-systeem voor V&A.
Juist de review score en hoe lang iemand actief is is het belangrijkste binnen tweakers. Een gelijk oversteken voegt hier niet veel aan toe. Marktplaats is niet voor niets gestopt met gelijk oversteken. En is het nieuwe systeem ook een kul.

Daarnaast heeft pakkie niet eens een jaar bestaan voor tweakers v&a.

[ Voor 5% gewijzigd door corporalnl op 30-06-2024 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supertanno
corporalnl schreef op zondag 30 juni 2024 @ 16:34:
[...]

Juist de review score en hoe lang iemand actief is is het belangrijkste binnen tweakers. Een gelijk oversteken voegt hier niet veel aan toe. Marktplaats is niet voor niets gestopt met gelijk oversteken. En is het nieuwe systeem ook een kul.

Daarnaast heeft pakkie niet eens een jaar bestaan voor tweakers v&a.
Wij hebben duidelijk echt hele andere ervaringen met Gelijk Oversteken, en dat is oké. Als OPP hier zou worden geïmplementeerd hoef je het als (ver)koper natuurlijk niet te gebruiken of aan te bieden, dat blijft eigen keus net als op Marktplaats. Ik heb daar ook genoeg deals contant of per Tikkie gesloten, maar Gelijk Oversteken vind ik zelf wel echt fijner werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Nu online
supertanno schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:37:
[...]

Wij hebben duidelijk echt hele andere ervaringen met Gelijk Oversteken, en dat is oké. Als OPP hier zou worden geïmplementeerd hoef je het als (ver)koper natuurlijk niet te gebruiken of aan te bieden, dat blijft eigen keus net als op Marktplaats. Ik heb daar ook genoeg deals contant of per Tikkie gesloten, maar Gelijk Oversteken vind ik zelf wel echt fijner werken.
Tot je iemand hebt die zegt, ik heb een baksteen ontvangen dan kan je zwaaien naar je geld.

Makkelijk, ja misschien. Maar je hebt helemaal 0 garantie als iemand zegt dat hij een baksteen heeft ontvangen en je kan nergens aankloppen. Politie doet niks met dat soort zaken dus helemaal niet met lage bedragen. Het voegt nep veiligheid toe.

Ik vind het in ieder geval geen toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
supertanno schreef op zondag 30 juni 2024 @ 00:38:
In V&A was er enkele jaren geleden de mogelijkheid om een betaling te doen aan een verkoper en deze pas uit te laten betalen naar de verkoper wanneer je het product in goede staat had ontvangen (Gelijk Oversteken). Dit stopte omdat het verantwoordelijke bedrijf (Pakkie) stopte.

1. Welk probleem ervaar je?
Ik wil graag met diezelfde zekerheid als toen zaken kunnen doen op V&A.

2. Waarom is dat een probleem?
Ik mis die zekerheid en om die te krijgen ben ik aangewezen op Marktplaats, terwijl zeker voor tech-dingen ik hier beter kan zijn voor koop en verkoop van spullen.

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
Frequent.

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
Ik gaf bovenaan de post aan hoe dit in het verleden werd aangepakt, maar sindsdien heeft Marktplaats de "Gelijk Oversteken"-functie afgesplitst naar een apart bedrijf onder de naam Online Payment Platform. Dit platform werkt top én kan ook door andere platformen, zoals Tweakers V&A, worden ingezet. Graag wil ik dat OPP wordt toegevoegd als betaalmogelijkheid aan V&A.
Bedankt voor je suggestie :) Een tijdje geleden hebben we uitgebreid onderzoek gedaan naar Vraag & Aanbod en gekeken naar mogelijke verbeteringen op dit platform, waaronder Gelijk Oversteken-achtige functies. In dat onderzoek constateerden we dat V&A in de huidige vorm al erg goed gewaardeerd wordt op veiligheid en betrouwbaarheid, mede dankzij de achterliggende gebruikersprofielen- en activiteit. Dat is een wezenlijk verschil met Marktplaats, dat het meer moet hebben van (betaalde) features om veilig te handelen. Ook zagen we dat dit soort functies weinig populair zijn onder onze V&A-doelgroep.

We hebben dus geen plannen om een dergelijk betalingsplatform te integreren. Wel kijken we continu naar het verder verhogen van de veiligheid op Vraag & Aanbod, zowel voor als achter de schermen.
Pagina: 1