Spy camera via hotspot?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macky
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 28-07-2024
Ik wil een Spy Camera die ik heb connect via mijn thuis WiFi netwerk, buiten het WiFi netwerk voor object beveiliging plaatsen en op mijn mobiel kunnen volgen wat er gebeurd. Doe ik dit via een hotspot maken van mijn mobiel? Dit laatste lukt niet namelijk.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:15
Want je blijft zelf dan, met je telefoon, binnen wifi bereik van de spy camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macky
new_guy schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:01:
Want je blijft zelf dan, met je telefoon, binnen wifi bereik van de spy camera?
Voor de juiste positie te bepalen ben ik dan met mijn mobiel waar de App FOWL op staat even bij de camera. Maar naderhand ben ik thuis waar het wifi netwerk Is en de camera 1 km verderop..

[ Voor 3% gewijzigd door Macky op 29-06-2024 23:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:10
Macky schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:27:
[...]

Voor de juiste positie te bepalen ben ik dan met mijn mobiel waar de App FOWL op staat even bij de camera. Maar naderhand ben ik thuis waar het wifi netwerk Is en de camera 1 km verderop..
...en waar is de camera dan precies mee verbonden?

Volgens mij missen we veel te veel details om hier iets zinnigs over te zeggen. Welke camera hebben we het bijvoorbeeld over? Want als ik je goed begrijp, heb je al een camera?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond19792
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-05 02:29
Ik denk dat je op het netwerk waar de camera in hangt een poort open moet zetten of daar een vpn moet installeren op een pi of op de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macky
Hahn schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:33:
[...]

...en waar is de camera dan precies mee verbonden?

Volgens mij missen we veel te veel details om hier iets zinnigs over te zeggen. Welke camera hebben we het bijvoorbeeld over? Want als ik je goed begrijp, heb je al een camera?
Klopt, dit Is de camera. Via mijn thuis WiFi heb ik de installatie van mijn wifi in de App FOWL gedaan die op mijn mobiel staat.

1 km verder wil ik een object observeren met een Spy camera. Ik heb gemerkt dat de juiste locatie en hoek bepalen lastig Is. Via de App FOWL wil ik dan ter plaatse verbinding kunnen maken met de camera en mijn mobiel om zo de juiste positie te kunnen bepalen. Maar hoe doe ik dat als er geen wifi netwerk Is?

https://www.bol.com/nl/nl...pp/9300000072594579/?s2a=

[ Voor 10% gewijzigd door Macky op 29-06-2024 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Macky schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:41:
[...]

Klopt, dit Is de camera. Via mijn thuis WiFi heb ik de installatie van mijn wifi in de App FOWL gedaan die op mijn mobiel staat.

1 km verder wil ik een object observeren met een Spy camera. Ik heb gemerkt dat de juiste locatie en hoek bepalen lastig Is. Via de App FOWL wil ik dan ter plaatse verbinding kunnen maken met de camera en mijn mobiel om zo de juiste positie te kunnen bepalen. Maar hoe doe ik dat als er geen wifi netwerk Is?

https://www.bol.com/nl/nl...pp/9300000072594579/?s2a=
Ik snap niet hoe je denkt dat dit gaat werken?

Is er op die locatie, 1 km verderop, ook nog een ander wifi-netwerk voor je camera om mee te verbinden? Als er géén wifi-netwerk is, als jij niet in de buurt bent, dan gaat natuurlijk heel je plan sowieso niet werken, want dan kan er niet verbonden worden met je camera.

Of bedoel je alleen dat je tijdens het opzetten wifi wilt hebben, om 'm goed neer te zetten, en heb je verder geen wifi nodig, omdat je de SD-kaart gebruikt om op te nemen? En verwacht je dus ook niet tussentijds de camera vanaf huis te kunnen benaderen?

[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 29-06-2024 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macky
Raymond19792 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:34:
Ik denk dat je op het netwerk waar de camera in hangt een poort open moet zetten of daar een vpn moet installeren op een pi of op de router.
Er is daar geen netwerk.. Daarom dacht ik van mijn mobiel een Hotspot te maken..indien ik dan daar ben..kan ik de camera met de Hotspot verbinden en de juiste positie bepalen met de App om dan vervolgens weg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macky
Hahn schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:44:
[...]

Ik snap niet hoe je denkt dat dit gaat werken?

Is er op die locatie, 1 km verderop, ook nog een ander wifi-netwerk voor je camera om mee te verbinden? Als er géén wifi-netwerk is, als jij niet in de buurt bent, dan gaat natuurlijk heel je plan sowieso niet werken, want dan kan er niet verbonden worden met je camera.

Of bedoel je alleen dat je tijdens het opzetten wifi wilt hebben, om 'm goed neer te zetten, en heb je verder geen wifi nodig, omdat je de SD-kaart gebruikt om op te nemen? En verwacht je dus ook niet tussentijds de camera vanaf huis te kunnen benaderen?
Klopt..er zit een groot vermogen sd kaart in. Als ik de camera goed kan positioneren en dus ter plaatse camera en mobiel kan verbinden, ben ik al blij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
De makkelijkste optie is dan waarschijnlijk om 2 telefoons te gebruiken op locatie. Eentje die de wifi-hotspot aanmaakt, en met dat wifi-hotspot kan je dan de andere telefoon (met app) én de camera verbinden.

Met één telefoon een wifi-hotspot maken zal niet zomaar werken, want je zit met je mobiel volgens mij niet op je eigen aangemaakte wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb je line-of-sight (vrij zicht) naar die locatie op 1km afstand? Zo ja kun je met een hgih-gain richtantenne mogelijk je WiFI daarheen krijgen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macky
Hahn schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:53:
De makkelijkste optie is dan waarschijnlijk om 2 telefoons te gebruiken op locatie. Eentje die de wifi-hotspot aanmaakt, en met dat wifi-hotspot kan je dan de andere telefoon (met app) én de camera verbinden.

Met één telefoon een wifi-hotspot maken zal niet zomaar werken, want je zit met je mobiel volgens mij niet op je eigen aangemaakte wifi.
Even had ik ook zo een gedachte gisteren maar verder kwam ik niet. Als ik iemand mee vraag met een eigen mobiel, dan kan die de Hotspot aanmaken en kan ik kijken of er daarna connectie gemaakt kan worden tussen mijn mobiel en camera. Dit ga ik proberen. Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macky
dion_b schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:55:
Heb je line-of-sight (vrij zicht) naar die locatie op 1km afstand? Zo ja kun je met een hgih-gain richtantenne mogelijk je WiFI daarheen krijgen.
Nee, er zitten heel wat bomen tussen.

Ik kende dit niet overigens.
Pagina: 1