Mijn vraag
Pc start niet meer op, ik heb windows op een m.2 PCIe ssd schijfje staan maar de boot partitie wordt niet meer herkent. Ik vermoed dat ik tijdens het benoemen van de nieuwe schijf de letter heb toegewezen die de boot-partitie al had. Die middag m'n oude data schijf rustig helemaal gekopieerd naar de nieuwe alles draaide toen nog gewoon, vanaf het uitzetten en weer booten ging het mis.
Ik weet niet hoe ik dit kan fixxen, vandaar mijn roep naar hulp
Relevante software en hardware die ik gebruik
- windows 10
- MOBO: Gigabyte B560 Aorus PRO AX
- Samsung ssd m.2 1tb 980
- samsung ssd sata 2tb 970
Verwijderde schijven:
- oude 240gb schijfje waar ik games op had staan
- 8 jaar oude 1tb harde schijf met data erop, met pensioen gestuurd door de 2TB 970 te installeren.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Bios updaten naar nieuwste versie
- M.2 schijf losgekoppeld + de andere poort geprobeerd
- Alle andere schijven loskoppelen
- proberen boot opties te veranderen maar dat kan dus niet omdat de schijf niet gevonden wordt
- met boot usb systeem reparatie uitvoeren
Pc start niet meer op, ik heb windows op een m.2 PCIe ssd schijfje staan maar de boot partitie wordt niet meer herkent. Ik vermoed dat ik tijdens het benoemen van de nieuwe schijf de letter heb toegewezen die de boot-partitie al had. Die middag m'n oude data schijf rustig helemaal gekopieerd naar de nieuwe alles draaide toen nog gewoon, vanaf het uitzetten en weer booten ging het mis.
Ik weet niet hoe ik dit kan fixxen, vandaar mijn roep naar hulp
Relevante software en hardware die ik gebruik
- windows 10
- MOBO: Gigabyte B560 Aorus PRO AX
- Samsung ssd m.2 1tb 980
- samsung ssd sata 2tb 970
Verwijderde schijven:
- oude 240gb schijfje waar ik games op had staan
- 8 jaar oude 1tb harde schijf met data erop, met pensioen gestuurd door de 2TB 970 te installeren.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Bios updaten naar nieuwste versie
- M.2 schijf losgekoppeld + de andere poort geprobeerd
- Alle andere schijven loskoppelen
- proberen boot opties te veranderen maar dat kan dus niet omdat de schijf niet gevonden wordt
- met boot usb systeem reparatie uitvoeren
:strip_exif()/f/image/pfos5ehn2LJKeOmnALGXXTDf.jpg?f=fotoalbum_large)