4070 super en de voeding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-05 19:06
heb ik aan mijn huidige voeding genoeg als ik een MSI GeForce RTX 4070 SUPER 12G GAMING X SLIM aanschaf of moet ik de voeding upgraden ?
De voeding betreft een Cooler Master Silent Pro Gold 800W met o.a 3 x 6+2 pins aansluitingen
Mijn idee was deze 2 (of 3) te gebruiken om door te lussen naar de 16-pins (12+4) van de videokaart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
De MSI GeForce RTX 4070 SUPER 12G GAMING X SLIM heeft een aanbevolen voeding van 650W. Aangezien jouw huidige voeding 800W levert, zou je in principe genoeg vermogen moeten hebben voor de videokaart.

Echter, als je van plan bent om de 6+2 pins aansluitingen door te lussen naar de 16-pins aansluiting van de videokaart, moet je er wel rekening mee houden dat sommige videokaarten een aparte 16-pins voedingskabel vereisen voor optimale prestaties en stabiliteit.

4070 everything you need to know about the 12vhpwr cable

[ Voor 10% gewijzigd door LadyVodka op 29-06-2024 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lockon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Wat LadyVodka zegt klopt, al zou een 4070 super (praktisch) genoeg hebben aan een enkele 8 pins; 2 van deze 8 pins gebruiken met de adapter die komt met jouw kaart is dan ook geen probleem. Als je echter wel per se een enkele 12vhpwr kabel wil moet je even bij Cooler Master snuffelen of ze deze aanbieden, al zou dat niet meer zijn dan in principe een adapter die eindigt in de 16 pins aansluiting aan de gpu kant, en in 2 pci-e aansluitingen aan de PSU kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:16
Die voeding is al meer dan 10 jaar oud. Vervangen maar want kan totaal niet overweg met het dynamische verbruik en powerspikes van recente hardware. De betrouwbaarheid van de voeding is na zoveel jaar gedaald tot een onacceptabel laag niveau. Aan jou of je dat risico wilt nemen met je nieuwe videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:21

nelizmastr

Goed wies kapot

De Silent Pro serie is al bijna oud genoeg om rijles te nemen, in de vuilbak ermee ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-05 19:06
nelizmastr schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 21:36:
De Silent Pro serie is al bijna oud genoeg om rijles te nemen, in de vuilbak ermee ;)
Een goed werkende voeding weggooien omdat hij op leeftijd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:58
Ragnar9999 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 08:54:
[...]

Ja. Nou vooruit, je mag hem als noodoplossing in de kast leggen. 2010 geïntroduceerd, het jaar van de i7-930. Of Android 2.3 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:16
Ragnar9999 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 08:54:
[...]

Waaruit leidt je af dat de voeding goed werkt? Dat het systeem blijft draaien zegt niets. Is de ripple nog binnen de ATX specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Uszka schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 17:55:
Die voeding is al meer dan 10 jaar oud. Vervangen maar want kan totaal niet overweg met het dynamische verbruik en powerspikes van recente hardware. De betrouwbaarheid van de voeding is na zoveel jaar gedaald tot een onacceptabel laag niveau. Aan jou of je dat risico wilt nemen met je nieuwe videokaart.
Als ik kijk naar de metingen van een TPU bijvoorbeeld, zie ik toch niet zoveel bijzondere power spikes? Is dat echt veel groter bij een 4070 tov bijvoorbeeld een 10XX serie kaart? En hij moet natuurlijk binnen de spec blijven (tegelijk weet jij ook prima dat je ook bij een net nieuwe voeding geen zekerheid hebt dat die dat doet. Ja het ontwerp is ervoor gemaakt, maar dat jouw individuele voeding het ook netjes doet weet je nooit zeker), maar je hebt eerst nog de regulatoren op je GPU zitten.
Pagina: 1