Extra dunne cat5 kabel met PoE

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnbetonschaar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-03 09:17
Heeft iemand ervaring met het trekken van UTP kabels waarbij de dikte en buigzaamheid van de kabel een beperking zou kunnen zijn?

Ik wil graag een slimme deurbel monteren die met slechts 1 UTP kabel zou kunnen worden aangesloten voor data en stroom via PoE. De huidige beltrafo draadjes zijn behoorlijk dun (5mm ofzo) en het laatste stuk door het kozijn lijkt erg krap met een paar scherpe bochtjes. Ik heb zo mijn bedenkingen of de standaard UTP kabel die ik hier heb liggen er goed doorheen zou komen.

Idealiter zou ik extra dunne en soepele Cat5 kabel op rol gebruiken maar kan zo snel nergens vinden waar ik op kabeldiameter kan filteren + zeker weet dat de kabels PoE ondersteunen. Cat5 zou voldoende moeten zijn voor een deurbel/IP camera, zelfs een 100 mbit verbinding lijkt me meer dan voldoende, dus cat6 of kabel kwaliteit vs. lengte is denk ik niet echt een issue. Iemand tips hiervoor misschien?

Gr. Wouter

[ Voor 10% gewijzigd door johnbetonschaar op 29-06-2024 13:53 ]

Beste antwoord (via johnbetonschaar op 02-07-2024 23:23)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er zijn verschillende kabeldiktes beschikbaar, maar focus als je grenzen op gaat zoeken op de kwaliteit:
- zorg dat het conform TIA-586C.2 spec is, en dus niet alleen stickertje erop, maar ook daadwerkelijk dingen als aderdikte checken.
- zorg bij PoE bovenal dat het zuiver koper (Cu) is, aangezien CCA niet in-spec is voor TIA-586, specifieker omdat het slechter geleidt, dus dikker moet zijn om zelfde stroom te geleiden, warmer wordt en minder buigzaam is en dus sneller breekt.

Hou je ook aan buigradius van de kabel die je neemt. 'Krappe bochtjes' en netwerkkabels gaan niet goed samen. Vuistregel voor minimale buigradius is 4x de dikte van de kabel (waarbij het niet uitmaakt of je stugge installatiedraad of soepel patchdraad gebruikt - maar vooral geen fratsen als S-FTP, want die extra shield maakt dat je 8x de dikte van de kabel moet nemen)

Als ik deze use case hoor zou ik kijken naar platte UTP, want dat is zoals de naam zegt plat en kan het dus ook krapper buigen over de platte kant. Let echter wel dat overgrote meerderheid van platte UTP dat je in NL webshops ziet staan van onduidelijke herkomst is (geen merk genoemd), als er al iets gezegd wordt over materialen is het CCA (NOPE voor PoE) en geen datasheet te zien. Vuistregel: als de webshop waar je iets wilt kopen geen merk, model en datasheet voor je kabel heeft, kies een andere kabel of een andere webshop.

Nadeel is dat er vrijwel geen standards-compliant flatcables bestaan. Grootste utidaging is dat TIA-586C.2 minimaal AWG26 dikte eist, en flatcables eigenlijk pas beginnen rond de AWG30 (en AWG is een omgekeerde maat, dus 30 is veel dunner dan 26). Voor signaaloverdracht is dat nog wel te overzien, maar PoE moet er ook stroom over duwen en dan wordt geleiding en dus aderdikte echt wel een ding.

Wat je zou kunnen doen is een standards-compliant stugge installatiedraad (minimaal AWG24) leiden naar een contactdoos onder raamkozijn in kwestie, dan van die contactdoos naar je apparaat buiten een korte platte kabel doen en hopen dat dat korte stukje AWG30/32 overkomelijk is. Zorg dan extra, extra zeker dat je zuiver koper hebt.

Hier kun je relatief goede kabels vinden, iig met datasheet erbij:
https://www.reichelt.com/...-cables-c7212.html?&nbc=1

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-05 22:56
@johnbetonschaar
Misschien kun je 2-pair kabel gebruiken, welke slimme deurbel ga je gebruiken en welke PoE standaard gebruikt die? :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnbetonschaar
@Puch-Maxi het is de Unifi G4 Doorbell Pro [1]

PoE specs die er bij staan zegt alleen ‘37V-57V’, ik zie nergens de PoE standaard vermeld. De kabel is dus niet alleen voor stroom maar ook data, want mijn WiFi komt niet tot buiten de voordeur. Ik heb al een PoE switch in de meterkast liggen en mijn netwerk is al allemaal Unifi spul, dus als ik het zo kan aansluiten zou ideaal zijn.

[1] https://eu.store.ui.com/e...C-G4+Doorbell+Pro+PoE+Kit

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er zijn verschillende kabeldiktes beschikbaar, maar focus als je grenzen op gaat zoeken op de kwaliteit:
- zorg dat het conform TIA-586C.2 spec is, en dus niet alleen stickertje erop, maar ook daadwerkelijk dingen als aderdikte checken.
- zorg bij PoE bovenal dat het zuiver koper (Cu) is, aangezien CCA niet in-spec is voor TIA-586, specifieker omdat het slechter geleidt, dus dikker moet zijn om zelfde stroom te geleiden, warmer wordt en minder buigzaam is en dus sneller breekt.

Hou je ook aan buigradius van de kabel die je neemt. 'Krappe bochtjes' en netwerkkabels gaan niet goed samen. Vuistregel voor minimale buigradius is 4x de dikte van de kabel (waarbij het niet uitmaakt of je stugge installatiedraad of soepel patchdraad gebruikt - maar vooral geen fratsen als S-FTP, want die extra shield maakt dat je 8x de dikte van de kabel moet nemen)

Als ik deze use case hoor zou ik kijken naar platte UTP, want dat is zoals de naam zegt plat en kan het dus ook krapper buigen over de platte kant. Let echter wel dat overgrote meerderheid van platte UTP dat je in NL webshops ziet staan van onduidelijke herkomst is (geen merk genoemd), als er al iets gezegd wordt over materialen is het CCA (NOPE voor PoE) en geen datasheet te zien. Vuistregel: als de webshop waar je iets wilt kopen geen merk, model en datasheet voor je kabel heeft, kies een andere kabel of een andere webshop.

Nadeel is dat er vrijwel geen standards-compliant flatcables bestaan. Grootste utidaging is dat TIA-586C.2 minimaal AWG26 dikte eist, en flatcables eigenlijk pas beginnen rond de AWG30 (en AWG is een omgekeerde maat, dus 30 is veel dunner dan 26). Voor signaaloverdracht is dat nog wel te overzien, maar PoE moet er ook stroom over duwen en dan wordt geleiding en dus aderdikte echt wel een ding.

Wat je zou kunnen doen is een standards-compliant stugge installatiedraad (minimaal AWG24) leiden naar een contactdoos onder raamkozijn in kwestie, dan van die contactdoos naar je apparaat buiten een korte platte kabel doen en hopen dat dat korte stukje AWG30/32 overkomelijk is. Zorg dan extra, extra zeker dat je zuiver koper hebt.

Hier kun je relatief goede kabels vinden, iig met datasheet erbij:
https://www.reichelt.com/...-cables-c7212.html?&nbc=1

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-05 07:36
Je hebt 'm nu al gekocht l, maar dit is de reden dat ik een compleet draadloze gebruik, geen gedoe met kabels etc.

(Wel met opladen, maar er komt een zonnepaneel the bij)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

johnbetonschaar schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 14:11:
@Puch-Maxi het is de Unifi G4 Doorbell Pro [1]

PoE specs die er bij staan zegt alleen ‘37V-57V’, ik zie nergens de PoE standaard vermeld. De kabel is dus niet alleen voor stroom maar ook data, want mijn WiFi komt niet tot buiten de voordeur. Ik heb al een PoE switch in de meterkast liggen en mijn netwerk is al allemaal Unifi spul, dus als ik het zo kan aansluiten zou ideaal zijn.

[1] https://eu.store.ui.com/e...C-G4+Doorbell+Pro+PoE+Kit
Pas daarmee op. UniFi gebruikt passief PoE en actief PoE door elkaar. Die switch doet actief (802.3af/at) PoE. Als de deurbel passief verwacht (gewoon lomp voltage op de lijn) gaat dat niet werken :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:10
Indien voor deurbel. Je zou van t laatste deel de mantel eraf kunnen halen. Dan wel subtiel trekken om de aders niet te beschadigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnbetonschaar
@ChaserBoZ_ heb hem nog niet gekocht, maar de overweging is juist bedraad omdat mijn wifi buiten de voordeur niet sterk genoeg is. Eufy heeft ook deurbellen met een bridge, dat zou ook moeten werken, maar de integratie met Unifi spreekt me wel aan.

@dion_b bedankt voor de uitleg, ik ga eens wat kabels vergelijken! Ik vraag me wel af in hoeverre de kwaliteit van de kabel mbt geadverteerde standaard relevant is voor zo’n deurbel, ik zie dat er slechts een 10/100 poort op zit, en het stroomverbruik zal ook niet heel spannend zijn gezien het feit dat je hem ook via de ielige standaard beltrafo draadjes aan kan sluiten.
Pas daarmee op. UniFi gebruikt passief PoE en actief PoE door elkaar. Die switch doet actief (802.3af/at) PoE. Als de deurbel passief verwacht (gewoon lomp voltage op de lijn) gaat dat niet werken
In het deployment diagram [1] is de deurbel direct met een Unifi switch verbonden, die van mij is een simpele USW8 maar ik neem aan dat de PoE functie daarvan geschikt zou moeten zijn, en zo niet dan zou een PoE injector nog een optie zijn lijkt me?

[1] https://images.svc.ui.com...c5cc383c8.png&q=75&w=3840

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-05 07:36
johnbetonschaar schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 14:37:
@ChaserBoZ_ heb hem nog niet gekocht, maar de overweging is juist bedraad omdat mijn wifi buiten de voordeur niet sterk genoeg is. Eufy heeft ook deurbellen met een bridge, dat zou ook moeten werken, maar de integratie met Unifi spreekt me wel aan.

@dion_b bedankt voor de uitleg, ik ga eens wat kabels vergelijken! Ik vraag me wel af in hoeverre de kwaliteit van de kabel mbt geadverteerde standaard relevant is voor zo’n deurbel, ik zie dat er slechts een 10/100 poort op zit, en het stroomverbruik zal ook niet heel spannend zijn gezien het feit dat je hem ook via de ielige standaard beltrafo draadjes aan kan sluiten.

[...]

In het deployment diagram [1] is de deurbel direct met een Unifi switch verbonden, die van mij is een simpele USW8 maar ik neem aan dat de PoE functie daarvan geschikt zou moeten zijn, en zo niet dan zou een PoE injector nog een optie zijn lijkt me?

Ah :) ik heb hier de deurbel van tplink, buitendeel heeft accu, communiceert draadloos met binnendeel, die hangt aan de muur naast de voordeur (verbonden met netwerkkabel).

Wifi bereik is dus niet noodzakelijk. Bij mij integreert het juist mooi met de tapo camera's in èèn app.

Het idee dat iemand buiten al met zijn tengels aan mijn stroom of netwerk kan komen vond ik niet fijn. Accu gaat nu +/- 6 weken mee, maar tplink heeft er ook een klein zonnepaneeltje voor, die gaat komende vakantie aan de gevel.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Voor dataverbruik maakt het niet uit, en zolang het TCP gebruikt zal hier of daar een verloren pakketje geen probleem zijn. PoE is echter andere koek - ja, kans dat het apparaat bij normaal gebruik enorm de lijn plat trekt is beperkt, maar het gaat ook over brandgevaar: stel dat je kortsluiting hebt in de bel (er komt water in - zou niet moeten kunnen maar het is buiten dus kan bij beschadiging zomaar gebeuren). Dan kan er veel meer stroom getrokken worden. Als de netwerkkabel gaat smelten voordat elders een zekering wegens te hoge stroom doorbrandt, kun je een gevaarlijke situatie krijgen. Dat is risico bij te smalle aders met te hoge weerstand. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen.
[...]

Diagram is duidelijk, maar ik snap werkelijk niet dat er geen specificatie bij staat van standaarden, aangezien dat bij Ubiquiti wederom volkomen door elkaar heen loopt.

Kijk bijvoorbeeld naar de US-16-150W, dat is een switch die passief PoE doet en 802.3af/at, terwijl de USW-16-POE alleen 802.3af/at doet, en de Ubiquiti NanoSwitch alleen passief PoE doet...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-05 22:56
Misschien ligt het aan mij, maar waarom specificeren ze niet welke standaard ze gebruiken :?
https://techspecs.ui.com/...ell-pro-poe-kit#datasheet

Supported voltage range
• UVC-G4 Doorbell Pro: 37—57V DC
• UP-Chime PoE: 44–57V DC

Dus is het dan 802.3at Type 1, PoE (Wiki). In elk geval heeft de UVC-G4 Doorbell Pro een GbE netwerkinterface, dus je wil wel 4-pair kabel toepassen. Anders had je de dunnere 2-pair kabel kunnen gebruiken: Wikipedia: Power over Ethernet.

Anyway, ik zou een soepele (stranded) patchkabel gebruiken omdat je er ook een RJ45 connector aan moet crimpen :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:30

franssie

Save the albatross

@johnbetonschaar Hoe lang is dat gat wat de kabel doorheen moet? Als dat maar een paar cm is zou je de mantel ook gewoon wat verder kunnen strippen lijkt me?

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 29-06-2024 15:02 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnbetonschaar
@Puch-Maxi @dion_b ja mega irritant dat ze dat er niet bij zetten... De switch is een US-8, en volgens deze pagina [1] ondersteunt die dus juist weer alleen passive, het is een van de eerste modellen die PoE hadden. Dit gaat dus waarschijnlijk niet werken met de deurbel, als die 802.3af/at gebruikt wat de Wikipedia pagina die @Puch-Maxi linkt suggereert. Dit hoeft niet per se een probleem te zijn, want dit is mijn main trunk switch en ik was toch al van plan die tzt een keer te upgraden naar eentje die meer dan 1Gbps ondersteunt, alleen wordt het allemaal dan nog weer prijziger :-(

@franssie er loopt een standaard pvc buis van de meterkast naar de voordeur, en vervolgens het laatste stukje door het houten kozijn, ik kan/wil hier verder niet meer mee dan proberen een andere kabel te trekken waar nu de beltrafo draadjes doorheen lopen. Dus de hele kabel moet door de hele buis (ik gok ongeveer 5 meter).

[1] https://support.hostifi.c...ctive-poe-and-passive-poe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@johnbetonschaar strippen doe je pas als de kabel er door is, of wil je vanaf de deur naar binnen gaan trekken? Stukje buis weghalen maakt het waarschijnlijk sowieso makkelijker

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnbetonschaar
@franssie het probleem is dat de pvc buis door de buitenmuur loopt en dan direct overgaat in het deurkozijn, dit is bij de bouw gedaan toen het deurkozijn is geplaatst. Ik kan dus niet meer tussen de buis en het deurkozijn komen om het laatste stukje gestript te trekken, de hele kabel moet in 1x van binnen naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

johnbetonschaar schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 16:06:
@franssie . Ik kan dus niet meer tussen de buis en het deurkozijn komen om het laatste stukje gestript te trekken, de hele kabel moet in 1x van binnen naar buiten.
Dan het gat uitboren naar 7mm misschien een simpele optie. Lastig anders.

edit: sowieso wordt trekken door een 5mm gat lastig, een trekkous of knoop is vaak al dikker.

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 29-06-2024 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnbetonschaar
@franssie het gat zelf is wel groter, eerder 1cm diameter ofzo. De draad die er nu doorheen ligt is ongeveer 5mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

johnbetonschaar schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 17:21:
@franssie het gat zelf is wel groter, eerder 1cm diameter ofzo. De draad die er nu doorheen ligt is ongeveer 5mm.
Dan zou ik van buiten (smal naar breed) en trekveer trekken aan de bestaande kabel, dan gewoon cat 6. Dat zou dan moeten passen lijkt me? Als het een ouder huis is glijmiddel gebruiken bij het trekken van de cat 6 aan de trekveer,v wederom van buiten naar binnen. Hoeveel meter schat je dat het is?

Cat 6 is meestal 6mm die dat zou echt moeten passen.

Edit, kan de trekveer een bocht niet maken dan heb je wel een probleem en kan je wellicht terug. Als de trekveer de bochten kan maken dan lukt dat ook met netwerkkabel

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 29-06-2024 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnbetonschaar
@dion_b
Als ik deze use case hoor zou ik kijken naar platte UTP
Ik neem aan dat ik zo’n platte UTP kabel wel gewoon een stekker aan kan krimpen net als met een normale UTP kabel toch? Ik zie ze alleen als patch kabel namelijk, dus dan zou ik de stekker er aan 1 kant af moeten knippen om hem te kunnen trekken, en er dan een nieuwe op zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:41
Hou je er wel rekening mee dat (in tegenstelling tot de non-PoE G4 Pro doorbell) de PoE versie een flink uitsteeksel’ heeft aan de achterkant.
Dit moet je ook ergens kwijt (groter gat in je kozijn maken?) of zorgen dat je een ‘opbouw’ gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Mule7X0rgGFuCze7daNlkgkZ1g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DqW3PBAdk0IOP2gOyo46yZRY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnbetonschaar
@Superhuuper klopt, de PoE kit versie van deze bel heeft een opzet stuk hiervoor, voor als je geen gat in je kozijn wil maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l52rBl00VZHtk-EbQK_q54LROxQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k7UkG186s6UFBqTlTZ4GDco4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door johnbetonschaar op 30-06-2024 00:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

johnbetonschaar schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 22:50:
@dion_b
[...]

Ik neem aan dat ik zo’n platte UTP kabel wel gewoon een stekker aan kan krimpen net als met een normale UTP kabel toch? Ik zie ze alleen als patch kabel namelijk, dus dan zou ik de stekker er aan 1 kant af moeten knippen om hem te kunnen trekken, en er dan een nieuwe op zetten.
Niet 'gewoon', er zijn specifieke connectoren voor.

Let sowieso - zoals bij alle andere connectoren - op dat de connector gemaakt is voor de dikte van de aders. Als je AWG32 aders hebt, moet je ook een connector hebben die daarop gemaakt is. Een connector die gemaakt is op AWG26 zal er gewoon af gijden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnbetonschaar
@dion_b ok bedankt voor de info, dat wist ik niet, ik heb al een hoop kabels geknipt in het verleden maar nog geen platte ;-)

Bijvoorbeeld deze connectors:
https://www.allekabels.nl...dulaire-rj45-stekker.html

Zouden moeten gaan met deze kabel?
https://www.allekabels.nl...erkkabel-cat-6a-plat.html

En dan kan ik ze met een normale krimptang knijpen?

Bij deze connector staat 'tot max AWG24', is dat dan de grootste diameter die er doorheen past? De kabel is AWG30 dus kleinere diameter. Of moet ik 'max AWG24' lezen als 'maximale gauge', dus 'minimale diameter'. Beetje verwarrend allemaal 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

johnbetonschaar schreef op zondag 30 juni 2024 @ 01:01:
@dion_b ok bedankt voor de info, dat wist ik niet, ik heb al een hoop kabels geknipt in het verleden maar nog geen platte ;-)

Bijvoorbeeld deze connectors:
https://www.allekabels.nl...dulaire-rj45-stekker.html

Zouden moeten gaan met deze kabel?
https://www.allekabels.nl...erkkabel-cat-6a-plat.html

En dan kan ik ze met een normale krimptang knijpen?

Bij deze connector staat 'tot max AWG24', is dat dan de grootste diameter die er doorheen past? De kabel is AWG30 dus kleinere diameter. Of moet ik 'max AWG24' lezen als 'maximale gauge', dus 'minimale diameter'. Beetje verwarrend allemaal 8)7
Geen idee, want allekabels.nl geeft geen datasheets voor hun meuk. Maximaal AWG24 is dudelijk, maar dat zeft weinig over "minimaal" anders dan dat het waarschijnlijk ook niet veel dunner zal zijn dan AWG26

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnbetonschaar
Ja ik bestel ook liever niet daar, maar bij reichelt kan ik de connectors voor platte kabels helemaal niet vinden, vandaar :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003

BHQ

28AWG volkoper mag tegenwoordig ook, maar dat gaat niet fijn zijn met stekkers knijpen.

Als stekkers geen probleem zijn, fs.com heeft 28AWG die prima is met POE.

ACT heeft ook slim (28AWG, volkoper) materiaal maar die zijn wel wat dikker (wel <4mm).

Anders misschien kijken of Belden iets heeft in de Cat5e reeks - hun CAT6 is vrij dun, misschien is CAT5e nog wat dunner.

[ Voor 21% gewijzigd door BHQ op 02-07-2024 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnbetonschaar
Ik ga nu toch proberen een normale ronde kabel van 26AWG te trekken, ik heb er een besteld die op 5mm uitkomt, een fractie dunner dan de rol die ik voor alle andere kabels in huis gebruikt heb.

Alle platte kabels van ~4mm die ik kan vinden zijn 30AWG of nog kleinere diameter, en ik kan daar niet echt goede connectors voor vinden waarvan ik zeker weet dat ze geschikt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@johnbetonschaar succes,en wat ik al eerder schreef, probeer eerst van buiten (bel) naar binnen te treken, en blijf in die richting trekken, dus niet als de veer er in zit naar buiten gaan. Zie het als een één richtingsstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnbetonschaar
@franssie thanks, gaat wel goedkomen denk ik
Pagina: 1