Website nergens vindbaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-10 12:15
Ik heb mijn allereerste website zelf gebouwd als absolute newb. Hiervoor gebruik ik hosting van mijndomein en wordpress voor de site. Het is een simpele site met een menu met vijf items, paar plaatjes, tekst en een contactformulier. Deze is sinds een week of twee/drie online en ik pas regelmatig nog wat tekst aan.

Voor zover ik weet heb ik indexing aangezet, maar snap niet helemaal hoe dit werkt en de site is nergens vindbaar. Niet via google, duckduckgo of bing. Als ik de URL intype kom ik wel op de site en werkt alles.

Ik maak ongetwijfeld een beginnersfout en voordat ik google en bing accounts aan ga maken toch even hier checken wat redenen zouden kunnen zijn.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waar zoek je op en wat staat er op je site?

Als je site niet genoeg opvalt, of als er miljoenen resultaten een betere match zijn dan jouw site, dan ga je er niet zomaar bij inkomen. Stukje SEO zul je waarschijnlijk sowieso toe moeten passen, en daar zijn zat plugins voor voor WordPress. Maar hoe dan ook blijft het belangrijkste de contact op je site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Ik vind de site met geen enkele zoekterm. Ik zoek bijvoorbeeld op de exacte naam of op het keyword wat op elke pagina voorkomt.

Zowel naam van de site als het onderwerp zijn redelijk uniek. Dat ik niet bovenaan kom zonder enige vorm van optimalisatie snap ik (dat wordt mijn volgende projectje), maar had in ieder geval verwacht de site te vinden op de naam ergens op de eerst tien pagina’s (na twee zijn de zoekresultaten al niet meer relevant)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar hoe uniek is dat keyword? Als je erop zoekt, krijg je dan wel tig miljoen resultaten van andere sites?

Ik zou sowieso adviseren een SEO plugin erop te zetten, dat kan je al aardig helpen om settings goed in te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Google is 4% van het internet. Index bedrijven zoals Google bezoeken je site niet omdat ze niet weten dat hij bestaat. De beste methode is de site noemen op andere websites waar Google wel komt, dan zal de spider van Google hem opnemen in de indexering.

Je kan Google ook betalen om de site op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

Geen idee wat het beleid hier op Tweakers is en of je je site hier mag en wil noemen... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:47
Meld je site even aan bij de Google Search Console (vroeger webmaster tools) dit geeft je snel een overzicht met eventuele zoek problemen/seo/indexing etc.

En geeft je ook richtlijnen wat je kan verbeteren, wat een index van je site ziet etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blatenja
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:55
Heb je wel seo en yoast geïnstalleerd? En überhaupt je url al aangemeld bij Google? Ik zou me ook aanmelden voor webmaster tools van Google om eea qua indexering te analyseren. Geen robots.txt die alles blokkeert en heb je een ssl certificaat geïnstalleerd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 21:01

4POX

Everybody is wired

Ik gebruikte vroeger deze website van Google

https://www.google.nl/intl/nl/add_url.html

Kijk ook in de logfile van je website of er robots op bezoek komen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Seo en yoast installeren zegt mij nog niks. (Logfile website helaas ook niet)

Zal eens wat meer gaan googlen hierop en kijken wat het allemaal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Naast eerdere tips kan je bv ook een link naar je site in je profiel op tweakers zetten. Dat doen veel gebruikers en geeft Google en andere crawlers de kans je site te vinden.

Stel ik registreer de site niemandweet.nl en ik zet nergens een link, dan gaat Google niet uit zichzelf bedenken dit te indexeren.

Zelfs de punt achter het woordje indexeren is al een link, waar je an sich niemand lastig mee valt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
wordt je (al) geïndexeerd. Hiermee kun je checken welke pagina's Google al kent;

zoekopdracht: "site:website.com"

https://www.google.com/se...gBy0&sclient=gws-wiz-serp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Johan Bogle schreef op maandag 1 juli 2024 @ 20:38:
Seo en yoast installeren zegt mij nog niks. (Logfile website helaas ook niet)

Zal eens wat meer gaan googlen hierop en kijken wat het allemaal is.
SEO is een term. Hier wat meer uitleg over seo.

Yoast is een WordPress plugin die iets beter SEO maakt dan standaard WordPress.

Maar SEO is 1 ding. URL's naar je website toe helpt ook (zie tip @Chris.nl zo heb ik dat ook bij mij gedaan ;) ).

En tegenwoordig moet je layout ook desktop en mobiel goed te bekijken zijn. Zo niet word ook je site niet/moeilijker gevonden.

Je zou je website tussen
code:
1
[mo] hier je site [/mo]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Kunnen vermelden dan zien alleen ingelogde gebruikers op Tweaker de url

[ Voor 10% gewijzigd door RobbyTown op 02-07-2024 10:45 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johan Bogle
Dank voor alle hulp. Ben er inmiddels in geslaagd de website te laten indexeren door google search console en ben nu vindbaar. Sta op plek 20 zonder enige optimalisatie dus nu eens gaan verdiepen in SEO en die plugins installeren.

Op naar de top 10!

Daarna verder met elementor leren om mijn website wat mooier te maken.

Leuk om te doen en te ontdekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:31

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Veel succes met je site!

Onthoud dat je niet eventjes de eerste plaats haalt of misschien wel de tiende, of dat zal halen. Je moet echt geduld hebben, en ook kijkt Google hoe actief je site is qua content die zich updated. Ikzelf beheer een nieuwswebsite, en het heeft echt jaren gekost om onder een simpel trefwoord op de tweede plaats in Google te staan. Daarbij heb ik ook een hoop onderzoek gedaan naar SEO en dat vooral toegepast.

[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 02-07-2024 13:39 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-09 13:41

3raser

⚜️ Premium member

AW_Bos schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:33:
Veel succes met je site!

Onthoud dat je niet eventjes de eerste plaats haalt of misschien wel de tiende, of dat zal halen. Je moet echt geduld hebben, en ook kijkt Google hoe actief je site is qua content die zich updated. Ikzelf beheer een nieuwswebsite, en het heeft echt jaren gekost om onder een simpel trefwoord op de tweede plaats in Google te staan. Daarbij heb ik ook een hoop onderzoek gedaan naar SEO en dat vooral toegepast.
Dit is zeker waar. Met heel specifieke sleutelwoorden kun je mogelijk wel hoge posities halen maar met algemenere termen is dat heel erg lastig. Mijn eigen website staat na zo'n 10 jaar op plek nummer 5 met het meest algemene sleutelwoord. En dat is naar mijn idee voornamelijk bereikt door pagina's die zeer snel laden (wat Google fijn vind) en door bezoekers die via google bij mij terecht komen waardoor Google mij mogelijk als een goed resultaat beoordeelt.

[ Voor 0% gewijzigd door 3raser op 02-07-2024 13:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erpenator2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:16
Meld je website dan ook meteen aan bij https://www.bing.com/webmasters/about :), dan kunnen mensen je site ook vinden via deze zoekmachine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 19:09
Johan Bogle schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:11:
Dank voor alle hulp. Ben er inmiddels in geslaagd de website te laten indexeren door google search console en ben nu vindbaar. Sta op plek 20 zonder enige optimalisatie dus nu eens gaan verdiepen in SEO en die plugins installeren.

Op naar de top 10!

Daarna verder met elementor leren om mijn website wat mooier te maken.

Leuk om te doen en te ontdekken.
Handig feitje om te weten: Zoekresultaten zijn (semi) persoonlijk. Dus bij jou kom je daar terecht, maar kan prima zijn dat je bij mij nergens verschijnt.

En aangezien je nieuw bent met Search Engine Optimalisation (SEO), krijg je van mij de IMO beste tip: Ga niet speciaal voor zoekmachines dingen zitten doen. Maak dingen waardevol voor je bezoeker en de zoekmachines volgen vanzelf.
Natuurlijk moet je wel dingen goed aanbieden, maar niets van dat gekut met verborgen pagina's. Stop die tijd in goede (verse) content, uiteindelijk vele male rendabeler.

Bron: Mijzelf :9 Durf wel te stellen dat ik best goed was in t SEO spelletje.

Complimentje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 21:01

4POX

Everybody is wired

Nog een tip. Zet een link naar je website in je Gathering of Tweakers Signature. Dat heeft mijn simpele blog ontzettend geholpen. ;)

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1