Slimme handdoekradiator die aan gaat wanneer ik douche

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom2828
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-05 17:17
Ik wil in mijn nieuwe badkamer graag een handdoekradiator. Niet om de ruimte ermee te verwarmen (ik heb daar gewoon vloerverwarming) maar om na het douchen een lekker warme handdoek te hebben om mee af te drogen).

Nu krijg ik een beetje het idee dat handdoekradiators via het dispay ingesteld kunnen worden op een temperatuur en tijdslotten...

Wij douchen niet met een bepaald patroon. De éne keer 's ochtends om 06:00 uur, de ander keer 's avonds en op allerlei andere moment in de dag. Dus een instelling op tijdslotten gaat voor mij niet werken. Ook zijn we op sommige dagen gewoon niet thuis en ik wil er niet aan hoeven denken dat ik dan de radiator nog uit moet zetten voordat ik wegga.

Ik zou het liefste een 'slimme' handdoekradiator willen die ik op Home Assistant aan kan sluiten. Wanneer ik douche kan een automation de radiator aan zetten en na x minuten weer uit. (Hoe HA weet dat ik douche is een zorg voor later)

Zo heb ik een lekker warme handdoek na het douchen, maar staat de radiator niet onnodig aan.

Na enig zoeken op verkoopwebsites van radiators kom ik wel op producten met een wifi. Maar ik kom ook forumposts tegen waarbij het mensen niet gelukt is om deze dan daadwerkelijk geïntegreerd te krijgen in Home Assistant.

Zijn er mede-Tweakers met soortgelijke usecases en is het iemand gelukt om een handdoekradiator te integreren in Home Assistant?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:12
Gewoon een smart-stekker ertussen in het stopcontact waar de radiator in zit?
Je zult hem toch ergens in een stopcontact moeten steken…

Zet je de radiator op “altijd aan”, en regel je het inschakelen via de smart-plug..
Shelly Plug S bijvoorbeeld.
Als je het onzichtbaar wilt hebben, kun je het stopcontact zelf schakelbaar maken met een inbouwmodule. (die je in HA kunt bedienen)

Of gewoon ouderwets het stopcontact schakelbaar maken met de lichtschakelaar van de badkamer. Zet je de radiator aan als het licht aan gaat.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom2828
BrainCrash schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 09:28:
Gewoon een smart-stekker ertussen in het stopcontact waar de radiator in zit?
Je zult hem toch ergens in een stopcontact moeten steken…

Zet je de radiator op “altijd aan”, en regel je het inschakelen via de smart-plug..
Shelly Plug S bijvoorbeeld.
Als je het onzichtbaar wilt hebben, kun je het stopcontact zelf schakelbaar maken met een inbouwmodule. (die je in HA kunt bedienen)

Of gewoon ouderwets het stopcontact schakelbaar maken met de lichtschakelaar van de badkamer. Zet je de radiator aan als het licht aan gaat.
Ah doh! Dat ik daar niet aan heb gedacht. Ik heb hier wel een paar slimme stekkers liggen om daarmee uit te proberen. Daarna kan ik allicht het stopcontact zelf slim maken om het mooier afgewerkt te maken.

Dan hoef ik alleen bij de leverancier van de de handdoekradiator te verifiëren dat de radiator bij uit- en inschakelen dezelfde instellingen behoud en ook aan gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-05 10:52
Lijkt me echt spijkers op laag water zoeken. Je hebt toch meerdere handdoeken? Gewoon ophangen en in de middag een keertje aan al dan niet automatisch door de instellingen op het ding zelf. Dan is de stroom ook het goedkoopst. Dat je dan een keertje een vochtige handdoek hebt omdat je onregelmatig douched is dan maar zo en pak je een nieuwe handdoek.

Je probeert iets te automatiseren wat veel te complex is en dus niet gaat in het dagelijks leven, accepteer dat. Of wil je een handdoek met waterdichte en wasmachine bestendige vochtsensor en bluetooth module en batterij bedenken?

Ik begrijp werkelijk niet dat je tijd en energie hieraan wilt spenderen. Iedere niet tweaker lacht je vierkant uit.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Tom2828
Nollekeuh schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 09:58:
Lijkt me echt spijkers op laag water zoeken. Je hebt toch meerdere handdoeken? Gewoon ophangen en in de middag een keertje aan al dan niet automatisch door de instellingen op het ding zelf. Dan is de stroom ook het goedkoopst. Dat je dan een keertje een vochtige handdoek hebt omdat je onregelmatig douched is dan maar zo en pak je een nieuwe handdoek.

Je probeert iets te automatiseren wat veel te complex is en dus niet gaat in het dagelijks leven, accepteer dat. Of wil je een handdoek met waterdichte en wasmachine bestendige vochtsensor en bluetooth module en batterij bedenken?

Ik begrijp werkelijk niet dat je tijd en energie hieraan wilt spenderen. Iedere niet tweaker lacht je vierkant uit.
Dank voor je niet-helpende reactie. Opzich kun je dit zeggen over alles wat met Smart Home te maken heeft. "Waarom gebruik je niet gewoon een lichtknop in plaats van een sensor om een lamp aan te doen?!".

Smart Home is voor mij (en vele anderen) ook gewoon een soort hobby. Dat betekent dat ik het leuk vind om oplossingen te zoeken voor non-problemen (zoals het aanzetten van een lamp of verwarming), maar waarvan ik wel een voldaan gevoel krijg als het werkt zoals ik het wil. Ik vind dat gewoon leuk!

Ik vind het niks om met een hengel langs de waterkant te staan, maar dat betekent niet dat vissen geen legitieme hobby/sport is waar veel mensen heel veel plezier uit halen. Daarom wens ik hen alle plezier toe! Zou jij wellicht ook kunnen doen als mensen iets anders leuk vinden dan jij, of hun leven anders leven dan dat jij dat zou doen. Of hun tijd en energie anders besteden dan dat jij dat zou doen.

Wat het uitlachen betreft: ik trek me niet zoveel aan wat de mening van anderen is. Mijn huis is mijn huis, die richt ik in voor mezelf en niet voor anderen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:35

ThePsycho

Biertje?

Nollekeuh schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 09:58:

Eh..? Lijkt wel een tik overdreven dit. Iemand wil een lekker warme handdoek en kijkt of hij daarvoor iets kan automatiseren.
Wij doen dit ook met onze radiator en nog niemand heeft mij uitgelachen. Het is een handeling die wij altijd deden bij het douchen, ook voor een warme handdoek.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Tom2828 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 09:11:

Ik zou het liefste een 'slimme' handdoekradiator willen die ik op Home Assistant aan kan sluiten. Wanneer ik douche kan een automation de radiator aan zetten en na x minuten weer uit. (Hoe HA weet dat ik douche is een zorg voor later)
Temperatuursensor met luchtvochtigheidsmeter ophangen in de badkamer. Dit heb ik gecombineerd met het verbruik van de gasketel (op de watermeter heb ik nog geen sensor nl). Zal je wat moeten finetunen, maar zo heb ik het opgelost om via HA te schakelen :) .

[ Voor 3% gewijzigd door Detmer op 29-06-2024 10:19 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom2828
Detmer schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 10:18:
[...]

Temperatuursensor met luchtvochtigheidsmeter ophangen in de badkamer. Dit heb ik gecombineerd met het verbruik van de gasketel. Zal je wat moeten finetunen, maar zo heb ik het opgelost om via HA te schakelen :) .
Ah tof! Ik zat inderdaad ook te denken aan een sensor met temperatuur en vochtigheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Tom2828 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 10:20:
[...]

Ah tof! Ik zat inderdaad ook te denken aan een sensor met temperatuur en vochtigheid.
Ergens hier op het forum was er iemand die 'iemand is aan het douchen' detecteert door een temperatuursensor aan de warmwaterleiding van de douche te hangen. Moet die leiding wel gebruikt worden voor de douche en niet voor de wastafel of de keuken ofzo. Maar wellicht kan dat bij jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:07

Illusion

(the art of)

https://www.elektramat.nl...2cQwBGEAQYASABEgLXivD_BwE

Deze stekker ertussen, eenmalig instellen op 15min (of 30 als je lang douched).
En vlak voor het douchen even op repeat drukken, dan gaat de radiator aan en na 15/30 minuten automatisch weer uit.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• susscorfa
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:39
Ik heb laatst de huis ventilatie aan een vocht sensor in de badkamer aangesloten. Home assistant kijkt naar de toename van de luchtvochtigheid en als die snel stijgt gaat de ventilatie lopen. Ik moet zeggen dat het erg goed werkt en dat iedere keer dat ik douche de ventilatie binnen een paar minuten dat waarneemt. Op dezelfde manier zou je dus ook makkelijk de radiator kunnen schakelen voor een uur nadat er gedouched word.

Ik gebruik deze: https://www.zigbee2mqtt.i...1LM.html#aqara-wsdcgq11lm sensor. die ligt ergens in de badkamer op een kast ongeveer tegenover de douche. Aangezien het een redelijk simpel ding is neem ik aan dat het ook met andere moet werken

[ Voor 23% gewijzigd door susscorfa op 29-06-2024 13:20 . Reden: sensor toegevoegd ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vwoutbestaatal
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09-05 23:04
Voor het schakelen van elektrische radiatoren hebben de Fransen een standaard oplossing: Fil Pilote. Hiermee kun je met een 230V stuursignaal maximaal 7 modi instellen, als de gebruikte thermostaat dit ondersteund. Hier vind je er info over:
- https://community.home-as...ote-easy-interface/106286
- https://forum.hacf.fr/t/r...e-shelly-1-mini-fp/2165/4

Redelijk wat handdoekradiatoren gebruiken thermostaten zoals bijvoorbeeld deze: https://instamat.nl/thermostaten-en-bedieningen/. Als je die in Nederland koopt zit er typisch een 2-aderige 230V aansluiting op.
Ik heb als mijn EL.bediening.12 (wat een Selmo dynamic pro B CL2 S blijkt te zijn). Deze thermostaat heeft intern gewoon een FP (FilPilote) pin. Als je de standaard aansluitkabel vervangt, kunt je daarmee de thermostaat bedienen (grijs=N, zwart=FP, bruin=L):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hAIhCkTgiKWAbqGYuLe-ql1FB4Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XO0KHUIAjCBRFd8cMsr7CCLx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gbI_iBZQJbtGZ59kknI0JhX4z74=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1E06SzL28c6gQOsSc6JrklZe.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik bedien de handdoekradiator nu met een Shelly. Via Z-Wave, een Qubino Wave 2PM, in mijn geval, maar iedere shelly met 2 outputs volstaat. Daarop sluit je 2 diodes aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ZrqaEQGcge1dORwL6w3Fu5Qdms=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/hnpuUy3bHHtE4LqsbHQaqwiv.png?f=fotoalbum_tile

Daarmee kan ik 4 modi schakelen:
- Standby (uit)
- Comfort (de op de thermostaat in gestelde doeltemperatuur)
- Eco (de doeltemperatuur - 3.5 graden)
- Frost-protect (minimaal 7 graden)

Let op als je hiermee aan de slag gaat, want alle signalen zijn ongeïsoleerd 230V, dus je moet wel weten wat je aan het doen bent!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Getest
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:44
Ik zou kiezen voor een elektrische radiator en die koppelen aan de schakelaar voor mechanische ventilatie. Die zet je tenslotte ook alleen aan als je gaat douchen. Niets slims nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arianne84
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 04-10-2024
Hi Tom,

Wellicht wat laat, maar ik vroeg mij af of je al verder bent in je keuze. Ik wil de radiator namelijk ook koppelen via wifi of smart stekker aan google home, maar veel radiator zaken hebben geen idee of het wel of niet kan. Hoop dus eigenlijk dat jij er inmiddels ervaring mee hebt 😉

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:05
Getest schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:21:
Ik zou kiezen voor een elektrische radiator en die koppelen aan de schakelaar voor mechanische ventilatie. Die zet je tenslotte ook alleen aan als je gaat douchen. Niets slims nodig :)
Of mee laten schakelen met de verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom2828
Arianne84 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 00:01:
Hi Tom,

Wellicht wat laat, maar ik vroeg mij af of je al verder bent in je keuze. Ik wil de radiator namelijk ook koppelen via wifi of smart stekker aan google home, maar veel radiator zaken hebben geen idee of het wel of niet kan. Hoop dus eigenlijk dat jij er inmiddels ervaring mee hebt 😉

Thnx!
De radiator zaken hebben inderdaad geen idee. Terwijl het me helemaal niet zo'n rare vraag lijkt. Bij Zehnder is het na contact met Zehnder zelf wel gelukt om uit te komen op elektrische opties zonder thermostaat. Echter zit je dan wel direct in het duurdere/luxe segment van de radiatoren, dat was het mij niet waard.

Ik ben er inmiddels achter, door bij vrienden/familie te checken, dat zo'n thermostaat gestuurde radiator niet weer aan gaat op de modus waar hij op stond als je via het stopcontact stroom eraf haalt en er weer op zet. Dan gaat hij in de 'uit' stand. Dan moet je weer op je knieën voor dat apparaatje om in te stellen wat je wilt.

Ik heb nog geen keuze gemaakt. Maar waar ik nu aan zit te denken is het kopen van een reguliere radiator en daarbij een los 'verwarmingselement'. Bijv. https://www.amazon.nl/CIN...psc=1&smid=A2CBU1S65OYFYH. (wel letten op het juiste wattage wat bij je radiator past.) Dit ziet er uit alsof het gewoon aan en uit gaat als je de knop op dezelfde stand laat staan en er via een slim stopcontact stroom op of af zet.

Let op! Dit heb ik nog niet geverifieerd. Maar dat is nu in ieder geval mijn denkrichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19:16

V-8

Tom2828 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:04:
[...]

De radiator zaken hebben inderdaad geen idee. Terwijl het me helemaal niet zo'n rare vraag lijkt. Bij Zehnder is het na contact met Zehnder zelf wel gelukt om uit te komen op elektrische opties zonder thermostaat. Echter zit je dan wel direct in het duurdere/luxe segment van de radiatoren, dat was het mij niet waard.

Ik ben er inmiddels achter, door bij vrienden/familie te checken, dat zo'n thermostaat gestuurde radiator niet weer aan gaat op de modus waar hij op stond als je via het stopcontact stroom eraf haalt en er weer op zet. Dan gaat hij in de 'uit' stand. Dan moet je weer op je knieën voor dat apparaatje om in te stellen wat je wilt.

Ik heb nog geen keuze gemaakt. Maar waar ik nu aan zit te denken is het kopen van een reguliere radiator en daarbij een los 'verwarmingselement'. Bijv. https://www.amazon.nl/CIN...psc=1&smid=A2CBU1S65OYFYH. (wel letten op het juiste wattage wat bij je radiator past.) Dit ziet er uit alsof het gewoon aan en uit gaat als je de knop op dezelfde stand laat staan en er via een slim stopcontact stroom op of af zet.

Let op! Dit heb ik nog niet geverifieerd. Maar dat is nu in ieder geval mijn denkrichting.
https://www.amazon.nl/EMK...&pd_rd_i=B0B3LT16P7&psc=1

Deze is nog een stukje goedkoper, zonder temperatuurregeling.
Ik denk dat het wel zou werken, er zit tenslotte wel een (oververhittings)beveiliging in zo lees ik.

Tesla MY 2025 (Verwacht Mei '25) | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:04
Even gewoon een hele andere stomme vraag hoor, maar douche je wel lang genoeg?
Als ik onder de douche spring duurt het even voordat smart home dat registreert...
Vervolgens gaat de verwarming aan, hoe lang duurt het voordat hij voldoende opgewarmd is om je handdoek lekker warm te maken?
Ik douche 3-4 minuten, no way dat mijn handdoek dan al lekker warm zou zijn denk ik.
Wellicht iets om ook even rekening mee te houden, dat dus die radiator héél snel warm moet kunnen worden, of dat je gewoon lekker lang onder de douche gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartve
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-05 11:32
Ook ik heb een temperatuursensor met luchtvochtigheidsmeter (van aqara, maar sonoff heeft ook die ook voor een tientje of zo) in de badkamer liggen en stuur daarmee de centrale ventilatie aan (via een smart zigbee switch, een variant op de smart zigbee stekker).

Daarbij is de add on 'generic hygrostat' in Home Assistant (via HACS installeren) onmisbaar: omdat de luchtvochtigheid varieert met het seizoen kun je geen absolute drempelwaarde voor luchtvochtigheid hanteren.

Met 'generic hygrostat' kun je instellen dat de smart switch/stekker wordt geactiveerd op een *relatieve* verandering van luchtvochtigheid (verandering t.o.v. een trend). Je kunt vanalles instellen: hoe groot die verandering moet zijn, wanneer de luchtvochtigheid weer gedaald moet zijn voordat de stekker/switch weer uitgeschakeld moet worden, een maximum 'aan' tijd, etc.

In feite dus het managen van de hysterese van de luchtvochtigheid, zoals een thermostaat de hysterese van temperatuur managed.

Panasonic 7kW all-in-one KIT-ADC07L3E5 | Heishamon | Node-Red | Home Assistant | bgg 66 m2 vvw | 1e + 2e verd lt convectoren (Jaga) | pv 10120 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom2828
Zilverdael80 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:06:
Even gewoon een hele andere stomme vraag hoor, maar douche je wel lang genoeg?
Als ik onder de douche spring duurt het even voordat smart home dat registreert...
Vervolgens gaat de verwarming aan, hoe lang duurt het voordat hij voldoende opgewarmd is om je handdoek lekker warm te maken?
Ik douche 3-4 minuten, no way dat mijn handdoek dan al lekker warm zou zijn denk ik.
Wellicht iets om ook even rekening mee te houden, dat dus die radiator héél snel warm moet kunnen worden, of dat je gewoon lekker lang onder de douche gaat
Hoe lang het duurt voordat je douche geregistreerd wordt is iets wat geoptimaliseerd kan worden. Als dat echt te lang duurt dan zou ik het ook niet erg vinden om op een smart button of zoiets te duwen voordat ik me uit ga kleden.

Als ik maar niet op mijn knieën voor die radiator hoef om een aantal instelling in te stellen elke keer dat ik ga douchen. (Thermostaat aan zetten, naar stand voor vrij verwarmen, start) Aan mijn vrouw is het ook makkelijker uit te leggen om op een makkelijk beschikbare knop te duwen dan instellingen in zo'n thermostaat.

Ik douche wel iets langer dan 3 minuten, maar ik heb gemerkt bij vrienden dat de radiator zelf vrij snel warm wordt. Er wordt bijvoorbeeld 800Watt aan energie in een relatief klein volume vloeistof in de radiator gepompt. Dat is vrij snel warm.

Voor mijn use-case (een warm handdoekje) is de radiator dan zeker warm genoeg na een minuutje of 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom2828
Voor de geïnteresseerden. Ik heb zojuist zo'n los element en een losse radiator besteld. Ik zal hopelijk over een paar dagen laten weten of het heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:35
Als je zelf iets wil knutselen, dan kan je met een reflective IR sensor controleren of er een handdoek op de radiator ligt. Dan kan je ook als je niet douched warme handdoeken regelen.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik zie dat je voor een elektrische radiator gaat, maar voor anderen die een 'gewone' radiator hebben heb ik deze tip: Gewoon een slimme radiator knop erop zetten zoals een Tado.

Zo heb ik een aantal knoppen in Home Assistant zitten en die werken netjes op het (in het in Tado ingestelde) schema. Totdat ik een raam open zet (detectie dmv. zigbee deursensoren), dan gaat de radiatorknop in die ruimte meteen dicht, om weer open te gaan zodra het raam sluit.

Ik weet dat Tado zelf ook 'open raam detectie' heeft, maar dat werkt niet zo feilloos als dit.

Terug naar de badkamer, daar heb ik bewust geen Tado knop op zitten, die verwarming is altijd 'open' om te zorgen dat mijn pomp niet stuk gaat als alle radiatoren 'dicht' zitten. Die bescherming kun je ook met een speciaal ventiel verkrijgen, maar gezien de ligging van de badkamer vind ik het niet erg dat die 'altijd' mee verwarmd als er ergens in huis een warmtevraag is; dat houdt de kou uit de muren.

Mocht ik mij later bedenken, dan kan ik altijd zo'n drukventiel plaatsen en de verwarming mee laten sturen door Home Assistant. Die regelt nu ook al de verlichting en de ventilatie in de badkamer; dus de verwarming daar laten regelen is dan nog maar een koud kunstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16:59
Mijn elektrische handdoekradiator gekocht bij warmteservice bedien ik met een energy socket van homewizard energy.
Er zit een thermostaat op maar gaat gewoon aan op de laatst ingestelde temperatuur.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-03 12:18
Ik ben hier ook al een tijdje naar aan het zoeken. Werkt deze optie goed met zo'n 'dom' element op een slimme schakelaar aangesloten? Hoe lang duurt het ongeveer voordat je radiator warm is?

Welke elementen heb jij gekocht?

Zou deze ook werken? of ook een grote kans dat die na uitschakelen en inschakelen door een slimme stekker niet gelijk aan gaat?

[ Voor 59% gewijzigd door Burnd op 17-11-2024 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 00:43
Ik heb gewoon een al "slimme" elektrische radiator gekocht. Deze is te bedienen via bluetooth of via wifi met daarnaast tijdsloten. Zo zet ik hem altijd aan tussen 05:00 en 07:00 ( omdat ik dan 9/10x douche ) maar in de avond werkt dit natuurlijk niet.

Daarvoor, en ja het is nog wel een handmatige handeling, is als ik bedenk ik ga zo douchen dan zet ik vast de radiator aan via de mobiel. Mogelijk wil ik dit in de toekomst nog wel wat slimmer maken.

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:47
hollandnick schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:24:
Ik heb gewoon een al "slimme" elektrische radiator gekocht. Deze is te bedienen via bluetooth of via wifi met daarnaast tijdsloten. Zo zet ik hem altijd aan tussen 05:00 en 07:00 ( omdat ik dan 9/10x douche ) maar in de avond werkt dit natuurlijk niet.

Daarvoor, en ja het is nog wel een handmatige handeling, is als ik bedenk ik ga zo douchen dan zet ik vast de radiator aan via de mobiel. Mogelijk wil ik dit in de toekomst nog wel wat slimmer maken.
Misschien een automatisering (opdrachten in iOS apparaten of via home-assistant) aanmaken en deze koppelen met een slimme knop. Hoef je enkel te drukken op die knop. ;)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom2828
Burnd schreef op zondag 17 november 2024 @ 20:01:
Ik ben hier ook al een tijdje naar aan het zoeken. Werkt deze optie goed met zo'n 'dom' element op een slimme schakelaar aangesloten? Hoe lang duurt het ongeveer voordat je radiator warm is?

Welke elementen heb jij gekocht?

Zou deze ook werken? of ook een grote kans dat die na uitschakelen en inschakelen door een slimme stekker niet gelijk aan gaat?
Ik ben er, door allerlei omstandigheden en andere klussen in ons klushuis, nog niet aan toegekomen om het 'domme' element in de radiator te installeren. Ik zal kijken of ik er deze week aan toe kom.
Pagina: 1