Ik heb een glasvezel modem van CAIWAY daaraan gekoppeld een ASUS router ( RT-AX58U) op deze router zijn 4 ethernet poorten die allemaal bezet zijn
- android tv
- android tv
- Mac mini
- NAS
Sinds enige tijd merk ik vertraging op de lijn, via speedtest haal ik de 200 MBPS maar het duur heel even (13 MS) voordat bv een pagina laad ( zowel bedraad als wifi_
Ik heb de CAIWAY helpdesk gebeld en die lijken het probleem niet te snappen. Via ethernet poort direct op de internet toegang van de glasvezel aangesloten
- 200 mbps
- ping 13 ms
Dus nogmaals: ik roep bv tweakers aan: duurt heel even (was vroeger snappy) en als het op die pagina staat gaat alles vlot
Ook hier binnen google Chrome een iets vertraagde reactie, zit ik dan bv op tweakers dan gaat alles heel vlot
Dat is zowel binnen:
Safari op de mini
Chrome op de mini
Safari op de Iphone 15 plus
Chrome op de iPhone 15
Vrijdag komt er een monteur
Wat heb ik zelf al gedaan
1 Glasvezel gereset
2 ROuter gereset en zelfs een andere modem (Asus) er op aangesloten, zelfde probleem
3 Kabel vervangen tussen de glasvezel modem en de router: geen verschil
Er zit geen VPN of firewall op mijn router, buren hebben er geen last van
Wat kan ik nog proberen? Ik heb een mes systeem met 2 andere Asus routers echter aangezien mijn mini bedraad op ethernrrypoort 1 zit zie ik daar het probleem niet ( ook een Delay)
MINI m2 Sonoma 16 gig geheugen 512 SD
- android tv
- android tv
- Mac mini
- NAS
Sinds enige tijd merk ik vertraging op de lijn, via speedtest haal ik de 200 MBPS maar het duur heel even (13 MS) voordat bv een pagina laad ( zowel bedraad als wifi_
Ik heb de CAIWAY helpdesk gebeld en die lijken het probleem niet te snappen. Via ethernet poort direct op de internet toegang van de glasvezel aangesloten
- 200 mbps
- ping 13 ms
Dus nogmaals: ik roep bv tweakers aan: duurt heel even (was vroeger snappy) en als het op die pagina staat gaat alles vlot
Ook hier binnen google Chrome een iets vertraagde reactie, zit ik dan bv op tweakers dan gaat alles heel vlot
Dat is zowel binnen:
Safari op de mini
Chrome op de mini
Safari op de Iphone 15 plus
Chrome op de iPhone 15
Vrijdag komt er een monteur
Wat heb ik zelf al gedaan
1 Glasvezel gereset
2 ROuter gereset en zelfs een andere modem (Asus) er op aangesloten, zelfde probleem
3 Kabel vervangen tussen de glasvezel modem en de router: geen verschil
Er zit geen VPN of firewall op mijn router, buren hebben er geen last van
Wat kan ik nog proberen? Ik heb een mes systeem met 2 andere Asus routers echter aangezien mijn mini bedraad op ethernrrypoort 1 zit zie ik daar het probleem niet ( ook een Delay)
MINI m2 Sonoma 16 gig geheugen 512 SD