Goedeavond,
Naar aanleiding van het topic over SolarEdge wilde ik contact opnemen met Bongo Solar, de installateur van mijn panelen. Helaas kwam ik er achter dat deze installateur zeer recent failliet is verklaard (samen met nog een paar bedrijfs die onder dezelfde investerdeer vallen)
zie: Bongo failliet berichtgeving
Op genoemde site staat dat Bongo aangesloten was bij een partij die de garantie overneemt bij onverhoopte issues zoals faillisement, echter moet je daar zo te zien een certificaat van hebben ontvangen en dat heb ik niet.
Ik heb nu mail gestuurd naar de curator met de vraag wat er met alles nu gaat gebeuren zoals ook garantie.
Vraag is ook richting SolarEdge support gegaan voor ownership van de site.
Daarnaast post ik het hier ook ter informatie maar ook met de vraag: Wie weet hoe nu verder als de installateur failliet is
edit: op de site van solaredge staat Bongo ook niet meer als installateur geregistreerd.
Naar aanleiding van het topic over SolarEdge wilde ik contact opnemen met Bongo Solar, de installateur van mijn panelen. Helaas kwam ik er achter dat deze installateur zeer recent failliet is verklaard (samen met nog een paar bedrijfs die onder dezelfde investerdeer vallen)
zie: Bongo failliet berichtgeving
Bongo heeft de installatie gedaan en daarbij hebben zij mijn SolarEdge monitoringsite onder hun hoede. Ik kan echter niet alles inzien wat ik blijkbaar wel in zou moeten kunnen zien, ik wilde het verzoek insturen om dit te activeren voor mij maar helaas failliet.Bij uitspraak van de Rechtbank Gelderland is op 22 mei 2024 het faillissement uitgesproken van de vennootschap BonGo Solar BV.
Deze vennootschap is, samen met de ook gefailleerde vennootschappen Novavolt BV, Koolen Installation Services BV en Koolen Industries Solar BV, gevestigd te Apeldoorn aan de Tweelingenlaan 13-15. In alle faillissementen is mr. J.B.A. Jansen tot curator aangesteld en is mr. J.H. Steverink tot rechter-commissaris benoemd.
Op genoemde site staat dat Bongo aangesloten was bij een partij die de garantie overneemt bij onverhoopte issues zoals faillisement, echter moet je daar zo te zien een certificaat van hebben ontvangen en dat heb ik niet.
Ik heb nu mail gestuurd naar de curator met de vraag wat er met alles nu gaat gebeuren zoals ook garantie.
Vraag is ook richting SolarEdge support gegaan voor ownership van de site.
Daarnaast post ik het hier ook ter informatie maar ook met de vraag: Wie weet hoe nu verder als de installateur failliet is
edit: op de site van solaredge staat Bongo ook niet meer als installateur geregistreerd.
[ Voor 9% gewijzigd door WPN op 28-06-2024 21:48 ]
Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum