Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 23:30
Goedeavond,

Naar aanleiding van het topic over SolarEdge wilde ik contact opnemen met Bongo Solar, de installateur van mijn panelen. Helaas kwam ik er achter dat deze installateur zeer recent failliet is verklaard (samen met nog een paar bedrijfs die onder dezelfde investerdeer vallen)

zie: Bongo failliet berichtgeving
Bij uitspraak van de Rechtbank Gelderland is op 22 mei 2024 het faillissement uitgesproken van de vennootschap BonGo Solar BV.

Deze vennootschap is, samen met de ook gefailleerde vennootschappen Novavolt BV, Koolen Installation Services BV en Koolen Industries Solar BV, gevestigd te Apeldoorn aan de Tweelingenlaan 13-15. In alle faillissementen is mr. J.B.A. Jansen tot curator aangesteld en is mr. J.H. Steverink tot rechter-commissaris benoemd.
Bongo heeft de installatie gedaan en daarbij hebben zij mijn SolarEdge monitoringsite onder hun hoede. Ik kan echter niet alles inzien wat ik blijkbaar wel in zou moeten kunnen zien, ik wilde het verzoek insturen om dit te activeren voor mij maar helaas failliet.

Op genoemde site staat dat Bongo aangesloten was bij een partij die de garantie overneemt bij onverhoopte issues zoals faillisement, echter moet je daar zo te zien een certificaat van hebben ontvangen en dat heb ik niet.

Ik heb nu mail gestuurd naar de curator met de vraag wat er met alles nu gaat gebeuren zoals ook garantie.
Vraag is ook richting SolarEdge support gegaan voor ownership van de site.

Daarnaast post ik het hier ook ter informatie maar ook met de vraag: Wie weet hoe nu verder als de installateur failliet is

edit: op de site van solaredge staat Bongo ook niet meer als installateur geregistreerd.

[ Voor 9% gewijzigd door WPN op 28-06-2024 21:48 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tw36k
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:08
Toevallig ben ik met hetzelfde bezig gegaan. Een certificaat kan je na registratie hier krijgen. Veel verder ben ik ook nog niet gekomen.

[ Voor 82% gewijzigd door Tw36k op 30-06-2024 22:17 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-05 17:24
Hoi,

Voor het overnemen van de site kun je een verzoek indienen bij SolarEdge. Je zult dan een nieuwe installateur bereid moeten vinden jouw installatie over te nemen en vervolgens kun je op de site van SEDG een formulier indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-05 13:34
SkyFlyer schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 08:04:
Hoi,

Voor het overnemen van de site kun je een verzoek indienen bij SolarEdge. Je zult dan een nieuwe installateur bereid moeten vinden jouw installatie over te nemen en vervolgens kun je op de site van SEDG een formulier indienen.
Heb jij al een bedrijf gevonden die daar bereid toe is? Eventueel via het SGZE misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-05 17:24
Kun je inderdaad via SGZE proberen, mogelijk kun je ook bij SEDG zelf proberen. Probleem is wel dat Bongo zelf 1 van de weinige installateurs was waar SEDG mee overeen gekomen ook dit soort "wees klanten" over te nemen.

Misschien helpt het, dat de vorige Bongo directeur nu de directeur is van SEDG Nederland 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-05 11:30

oXygeN

oftewel oxje...

Vandaag werd ik gebeld door een partij die claimde de monitoring over te (willen) nemen. Moest alleen wel even 22,50 administratiekosten aftikken daarvoor... Vraag me af of dit nu echt noodzakelijk is, heb SGZE (waar ik het certificaat van heb) maar gemaild...

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-05 16:11
oXygeN schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:25:
Vandaag werd ik gebeld door een partij die claimde de monitoring over te (willen) nemen. Moest alleen wel even 22,50 administratiekosten aftikken daarvoor... Vraag me af of dit nu echt noodzakelijk is, heb SGZE (waar ik het certificaat van heb) maar gemaild...
Vanuit Solaredge zijn die kosten niet noodzakelijk, echter heeft die partij er natuurlijk wel een klein beetje werk aan om alle klanten te benaderen en de klanten die over willen te registreren dus zou ik het niet onredelijk vinden dat daar administratiekosten tegenover staan.

Overdragen van installatie naar een andere installateur kan door onderstaand formulier bij Solaredge in te vullen en is bij mijn weten verder gratis bij Solaredge zelf.
https://www.solaredge.com/nl/site-transfer

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:59

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

oXygeN schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:25:
Omdat ik zelf heb geïnstalleerd heb ik ook een installateursaccount. Indien nodig kan je het formulier hierboven gebruiken om dat account als installateur aan te wijzen, dan kan ik je daarna weer toegang geven tot alles wat je wilt. DM indien je dat wilt en het account ID nodig hebt.

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR 270BM + Samsung DVM S (L/L)

Pagina: 1