Cashback Yamaha wordt niet toegekend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tww62
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Dus je koopt een Yamaha versterker. Yamaha geeft daarop een cashback.
Je koopt het bij een dealer (volgens website van Yamaha zelf...) en het bedrijf heeft het Yamaha logo als zijnde een van de merken die zij verkopen.
Je mag er dan van uit gaan dat de cashback geldt, toch?

Je stuurt de factuur op en krijgt na 22 dagen een 1-regelige reaktie:
bedrijf xyz is geen geldige reseller.

In de voorwaarden staat nog wel zoiets als dat de actie niet geldt bij koop via "een niet-geautoriseerde dealer, bijv. Amazon Marketplace, Ebay etc"

Maar goed, in dit geval ging het om een Yamaha dealer, die uitsluitend TV en radio apparatuur verkocht en desgewenst AV meubels. Dus geen witgoed, of wat dan ook.

Gevraagd hoe ik van tevoren kon vaststellen dat een dealer geen reseller was/is.
(Nog even daargelaten dat je vergeefs zult zoeken op: yamaha audio resellers - dan krijg je hits met 'dealers')

Waarschijnlijk zal ik weer 2-3 weken moeten wachten op een antwoord.

Kortom: double check bij koop of cashback van toepassing is... Dealer en logo zijn kennelijk niet altijd voldoende.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:18
Staat er op de yamaha site dat die winkel officieel dealer is? Dan zou ik wel even doorvragen.... Misschien even yamaha zelf een mail sturen. Cashbacks worden meestal door externe bedrijfjes afgehandeld die wel een s fouten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@tww62 Dit topic past beter in het Shopping Forum. Bij deze verhuisd die kant op. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat zegt de winkel? Heb je ze het gevraagd bij de aankoop?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:05
Heb je toevallig een link naar die actie? Cashbacks zijn er in vele vormen, soms alleen bij het merk zelf. Soms bij enkel geselecteerde officiële dealers, soms bij alle officiële dealers enzovoorts. Zonder de voorwaarden te kennen is het dus lastig bepalen of er inderdaad een cashback van toepassing is bij die specifieke dealer.

Adverteerde de verkoper ook met een cashback? Dat is vaak wel een hint, als je weet dat er een cashback loopt, maar de verkoper waar je aan het shoppen bent rept hier niet over, dan is zeer regelmatig zo dat deze de actie niet voert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
stylezzz schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:40:
Staat er op de yamaha site dat die winkel officieel dealer is? Dan zou ik wel even doorvragen.... Misschien even yamaha zelf een mail sturen. Cashbacks worden meestal door externe bedrijfjes afgehandeld die wel een s fouten maken.
Ja, het bedrijf staat als dealer vermeld op de site van Yamaha. Toen ik de aanvraag indiende kon je, nadat je al van alles had ingevuld, kiezen uit 'elegible stores'. Daar stond het bedrijf niet bij. Heb toen een mailtje gestuurd, gewezen op het feit dat het bedrijf op de dealer lijst stond en dat ik dus aannam dat ik aanmerking zou komen voor de cashback.

Niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:23

Honesty

kattenneus!

tww62 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:27:
[...]

Ja, het bedrijf staat als dealer vermeld op de site van Yamaha. Toen ik de aanvraag indiende kon je, nadat je al van alles had ingevuld, kiezen uit 'elegible stores'. Daar stond het bedrijf niet bij. Heb toen een mailtje gestuurd, gewezen op het feit dat het bedrijf op de dealer lijst stond en dat ik dus aannam dat ik aanmerking zou komen voor de cashback.

Niet dus.
Heb je op dat mailtje bevestiging gehad dat het klopte of niks meer gehoord?

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Dennism schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:17:
Heb je toevallig een link naar die actie? Cashbacks zijn er in vele vormen, soms alleen bij het merk zelf. Soms bij enkel geselecteerde officiële dealers, soms bij alle officiële dealers enzovoorts. Zonder de voorwaarden te kennen is het dus lastig bepalen of er inderdaad een cashback van toepassing is bij die specifieke dealer.

Adverteerde de verkoper ook met een cashback? Dat is vaak wel een hint, als je weet dat er een cashback loopt, maar de verkoper waar je aan het shoppen bent rept hier niet over, dan is zeer regelmatig zo dat deze de actie niet voert.
https://nl.yamaha.com/nl/...-cashback-2024-be-nl.html

Het is echt een cashback via Yamaha zelf. Aankoop via een 'geautoriseerde dealer' . Maar misschien zijn dealers op de site van Yamaha niet altijd 'geautoriseerde dealer'...

Maar goed, ik heb ze er nogmaals op gewezen dat een koper, op voorhand, niet kon weten of een dealer al dan niet 'geautoriseerd' was.

Ik wacht nog op een antwoord. Misschien ziet men mijn punt en zijn ze toch bereid de cashback te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Deze cashback is alleen voor België, maar uit jouw eerdere posts woon je zo te zien in Nederland. Dan zou het kunnen kloppen dat je geen cashback krijgt.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

yodeluxe schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 18:57:
[...]

Deze cashback is alleen voor België, maar uit jouw eerdere posts woon je zo te zien in Nederland. Dan zou het kunnen kloppen dat je geen cashback krijgt.
Als je bovenin op Nederlands klikt, kom je op https://nl.yamaha.com/nl/...s/hifi-cashback-2024.html terecht met hetzelfde aanbod.

Ik denk dat er een vergissing is gemaakt en wacht even het antwoord van Yamaha af.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Toevallig ben ik mij aan het oriënteren v.w.b. een soundbar. Mijn vrouw en ik vinden het geluid van onze TV Philips 65OLED908/12 kwalitatief uitermate teleurstellend.
In 1e instantie zou Yamaha in aanmerking komen.
Leuke cashback actie.

https://nl.yamaha.com/nl/...urocup-cashback-2024.html

Ik ga voorlopig op zoek naar een ander merk...

Weet niet welke ik moet nemen en zal binnenkort een bericht posten in een ander sub forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:18
tww62 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:37:
In de voorwaarden staat nog wel zoiets als dat de actie niet geldt bij koop via "een niet-geautoriseerde dealer, bijv. Amazon Marketplace, Ebay etc"
Maar heb je het direct bij die dealer gekocht of inderdaad via Amazon Marketplace, BOL Plaza, Marktplaats of EBay?

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Cass Casey schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 19:49:
[...]

Maar heb je het direct bij die dealer gekocht of inderdaad via Amazon Marketplace, BOL Plaza, Marktplaats of EBay?
Bij een dealer, zoals te vinden op de Yamaha site.
Zoals gezegd, ik heb dat duidelijk aangegeven in mijn 1e mail naar Yamaha, waarop dus die 1-regelige reactie. Enfin, ik wacht af hoe ze reageren op mijn 2e mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Overigens... Ik zie net dat wanneer je een soundbar bij diezelfde Yamaha-dealer koopt, je wèl in aanmerking komt voor de cashback actie die geldt voor soundbars...
Merkwaardig blijft ''t, cashback hangt af van de dealer waar je het product koopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

tww62 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:27:
[...]

Niet dus.
Je moet wel kijken of de dealer bij de lijst van deelnemende partijen staat, daar valt of staat de cashback mee.
Nooi aannames doen ;)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Slasher schreef op zondag 30 juni 2024 @ 19:13:
[...]

Je moet wel kijken of de dealer bij de lijst van deelnemende partijen staat, daar valt of staat de cashback mee.
Nooi aannames doen ;)
Inderdaad... Dat is een les voor de volgende keer - niets meer 'aannemen'..

Op de website van Yamaha staat geen voorbehoud (mits gekocht bij... of iets dergelijks)

Om dát te checken moet men moet IN het formulier gaan, dan naar het onderdeel Productgegevens en daar de naam van de winkel selecteren...
Tuuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:39

Reptile209

- gers -

Beetje offtopic, maar waarom zou Yamaha hier überhaupt zo moeilijk in doen? Betekent dat dat de dealers zelf de korting betalen? Of dat Yamaha de prijzen bij hen verplicht hoog houdt, zodat "het er af kan"?

In principe boeit het voor de fabrikant natuurlijk niet via welk kanaal een product verkocht is zou je zeggen, tenzij er rare afspraken gelden. En dat klinkt dan al snel dat je als consument een sigaar uit eigen doos krijgt.

@tww62: kan je de versterker nog terugbrengen met het idee: zak er dan maar in?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Slasher schreef op zondag 30 juni 2024 @ 19:13:
[...]

Nooi aannames doen ;)
Als die nuance niet in de teksten staat die je voor de aankoop te zien kreeg had de TS natuurlijk wel aannames mogen doen. Je mag aannemen dat verkoopteksten kloppen.

Dus als daar staat dat het enkel via "geauthoriseerde dealers" moet, en ze hebben die dealer op hun lijst met dealers staan, dan zou de TS juridisch best wel eens gelijk kunnen hebben dat Yamaha nu een cashback verplicht is. Natuurlijk afhankelijk van de precieze verwoordingen bij de reclametekst, bij de lijst op de website, etc., en daarnaast is het ook wel gedoe om dan je recht te krijgen.

offtopic:
Dit bevestigt weer eens mijn aversie tegen cashbacks. Gedoe, en het concept van eerst meer betalen dan nodig en dan later hopelijk weer je geld terug krijgen is sowieso al een stom concept. Geef dan gewoon korting. Maar he, dan kan de fabrikant geen formuliertjes met ingevulde klantgegevens te pakken krijgen voor advertentiedoeleinden.

[ Voor 17% gewijzigd door bwerg op 01-07-2024 09:42 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Reptile209 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:41:
Beetje offtopic, maar waarom zou Yamaha hier überhaupt zo moeilijk in doen? Betekent dat dat de dealers zelf de korting betalen? Of dat Yamaha de prijzen bij hen verplicht hoog houdt, zodat "het er af kan"?

In principe boeit het voor de fabrikant natuurlijk niet via welk kanaal een product verkocht is zou je zeggen, tenzij er rare afspraken gelden. En dat klinkt dan al snel dat je als consument een sigaar uit eigen doos krijgt.

@tww62: kan je de versterker nog terugbrengen met het idee: zak er dan maar in?
Het boeit voor een fabrikant wel via welk kanaal het verkocht wordt.
Als het via de grijze import via een niet officiële dealer verkocht wordt, snijd dat direct in de marge.

Daarom zijn dit soort cashbacks altijd alleen bij de officiële dealer waar de NL prijs betaald wordt i.p.v. de grijze import prijs uit Polen/Roemenie etc.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-06 16:14
tww62 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:05:
[...]

Inderdaad... Dat is een les voor de volgende keer - niets meer 'aannemen'..

Op de website van Yamaha staat geen voorbehoud (mits gekocht bij... of iets dergelijks)

Om dát te checken moet men moet IN het formulier gaan, dan naar het onderdeel Productgegevens en daar de naam van de winkel selecteren...
Tuuurlijk.
Wat was het aanbod van de winkel waar je de soundbar kocht? Had deze winkel in haar aanbod ook 'cashback' staan?

In dat laatste geval kun je ook de winkel aanschrijven: je kocht een soundbar met cashback, maar hebt een soundbar zónder gekregen.

[ Voor 54% gewijzigd door Mr. Stom op 01-07-2024 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CivLord
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-06 09:42
*knip* Offtopic. Eigen, ongerelateerde ervaringen voegen niets toe aan de discussie.

[ Voor 89% gewijzigd door Yorinn op 01-07-2024 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als op de site van Yamaha staat dat ze dealer zijn zou ik ze daar wel even op wijzen. Dan krijg je het waarschijnlijk alsnog :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:14

Bob Popcorn

Plop!

YakuzA schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:51:
[...]

Het boeit voor een fabrikant wel via welk kanaal het verkocht wordt.
Als het via de grijze import via een niet officiële dealer verkocht wordt, snijd dat direct in de marge.

Daarom zijn dit soort cashbacks altijd alleen bij de officiële dealer waar de NL prijs betaald wordt i.p.v. de grijze import prijs uit Polen/Roemenie etc.
Precies, vaak is het om de straatprijs te beschermen. Een soort verkapte manier om als fabrikant de retailkanalen een bepaalde verkoopprijs af te dwingen. Want dat laatste zijn prijsafspraken en hartstikke verboden.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarbar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-06 22:33
Stond het bij de verkopende dealer in het aanbod? Of op je factuur? Op de site van dealer als actie?

Bij cashbacks adverteren de winkels die meedoen er overduidelijk mee. Als de verkoper niets van een cashback vermeld, is de kans klein dat je het via de fabrikant wel krijgt. Je koopt bij de dealer, dus vraag daar of ze meedoen. Vermoedelijk antwoorden zij nee, anders had het wel duidelijk op hun site gestaan.

Als je het online hebt gekocht en de verkoper doet er niet aan mee, gewoon terugsturen binnen 14 dagen voor je geld terug. Of vragen of ze je het geld van de actie willen vergoeden, omdat je het anders toch terugstuurt.

[ Voor 21% gewijzigd door barbarbar op 01-07-2024 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-06 16:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-RIzc6PLsPtIDiDvq_fR3aeD3p4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/K7izJq8rMe1KwVBMnDnpX31F.png?f=user_large

Als ik de actie mag geloven gaat het dus om 'geauthoriseerde dealers'. Er staat geen sterretje bij en de verdere pagina bevat ook geen ander voorbehoud richting 'alleen deelnemende dealers'.

Maar nogmaals: wat zegt de verkoper?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:51
Je mag verwachten dat een 'geautoriseerde' dealer (Of 'erkende' zoals in de voorwaarden staan) overeen komt met de dealers die zij zelf delen op hun website.
Hoe zou je anders kunnen weten wie wel geautoriseerd of erkend is?

Mocht de zin 'bij een deelnemende Yamaha dealer' zijn geweest, was het een ander verhaal, en verwacht je een lijst met deelnemers.

Zuur dat je pas na 22 dagen antwoord hebt gekregen, waardoor je niet gebruik kan maken van je herroeping recht, al heb ik eerder het idee dat je het liever houdt, samen met de cashback.

Ik vind dat het niks zou uitmaken of de verkoper wel of niet hier mee adverteerde, aangezien de voorwaarden het heeft over erkende dealers, en niet deelnemende dealers.

Hoe staat je inkoopprijs tegen over een dealer die wel in de lijst staat? Bijvoorbeeld Expert? Of Amazon.be?

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Mr. Stom schreef op maandag 1 juli 2024 @ 17:19:
[Afbeelding]

Als ik de actie mag geloven gaat het dus om 'geauthoriseerde dealers'. Er staat geen sterretje bij en de verdere pagina bevat ook geen ander voorbehoud richting 'alleen deelnemende dealers'.

Maar nogmaals: wat zegt de verkoper?
Niet alleen de verkoper heeft verplichtingen.

En als ik het zo zie zijn die verplichtingen er wel. Er staat nergens iets over welke specifieke dealers wel of niet meedoen. Dat krijg je voor zover ik zie pas te zien als je het hele formulier invult, het is redelijk dat je dat als koper pas doet zodra je het product gekocht hebt. Niet van tevoren. En achteraf kan Yamaha niet ineens extra voorwaarden gaan opleggen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
"Geautoriseerde" dealers lijken mij per definitie alle dealers die volgens de wet handelen. Er is immers geen hogere autoriteit die dealers als niet-geautoriseerd kan kwalificeren. Dat Yamaha dit wel wil doen maakt het nog niet rechtsgeldig of zelfs maar redelijk.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

ari3 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:07:
"Geautoriseerde" dealers lijken mij per definitie alle dealers die volgens de wet handelen. Er is immers geen hogere autoriteit die dealers als niet-geautoriseerd kan kwalificeren. Dat Yamaha dit wel wil doen maakt het nog niet rechtsgeldig of zelfs maar redelijk.
Wie een authorized dealer is en wie niet bepaalt de fabrikant. Een Authorized Dealer is een bedrijf dat door een fabrikant of een distributeur is geaccrediteerd om bepaalde producten te verkopen. Dit betekent dat het bedrijf is goedgekeurd door de fabrikant of distributeur om hun producten te verkopen, service te verlenen en garanties te verstrekken. Je ziet dit veel bij bv high end apparatuur, automerken en andere, veelal duurdere spullen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Tot nu toe heb ik nog niet met de dealer gesproken. Niet toe gekomen, bovendien, ik zie 'm toch binnenkort.

Men komt er vanzelf achter of een dealer 'geautoriseerd' is of niet. Men moet van te voeren het 'claim formulier' openen, dan naar productgegevens en dan in het vakje gaan staan....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4QdVK5D3O8lxQYc2DDhNmP80-NU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0ESnf5eBjQdpQRqD4MfcHcQ7.png?f=fotoalbum_large

Vergelijkt men de dealers in de 2 cashback sites, t.w. voor versterkers en die voor soundbars
dan kan een bepaalde dealer wel 'geautoriseerde dealer' zijn in de ene lijst, maar niet in de andere.

https://nl.yamaha.com/nl/...s/hifi-cashback-2024.html

https://nl.yamaha.com/nl/support/promotions/eurocup-cashback-2024.html

Het zal aan mij liggen denk ik... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-06 16:19
Voor mij gevoel staan er twee verschillende dingen in de voorwaarden:
ARTIKEL 3 – REGELS VOOR DEELNAME
3.1 De actie staat open voor deelnemers die een Yamaha Hifi receiver uit de in artikel 4.1 genoemde lijst modellen kopen. Om in aanmerking te komen voor cashback moet de deelnemer het product kopen in Duitsland, België, Nederland, Oostenrijk, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Frankrijk, Luxemburg, Denemarken, Zweden, Noorwegen, Finland of Italië bij een erkende Yamaha-dealer. Het in aanmerking komende product dient binnen de actieperiode worden gekocht, zoals hieronder vermeld.

[...]

3.4 De actie geldt niet voor tweedehands, refurbished of omgebouwde producten en indien het is aangekocht bij een niet-geautoriseerde dealer, bijv. Amazon Marketplace, Ebay etc.
Punt 3.4 geldt hier niet, aangezien @tww62 het product niet tweedehands heeft gekocht. Door het woord 'en' moeten volgens mij zowel het eerste als het tweede statement waar zijn. Anders had er wel 'of' gestaan. Een nieuw product bij Amazon Marketplace zou dus wel mee mogen doen.

Bij punt 3.1 is de vraag wat een erkende Yamaha-dealer is. Als we de Yamaha Dealer Locator erbij pakken zou het m.i. zo zijn dat alle dealers in deze dealer locator erkende dealers van Yamaha zijn. Als jouw dealer hier dus bij staat zou je volgens mij de cashback kunnen claimen.

Aan de andere kant is dit precies de reden dat ik cashbacks vaak vermijd. Ik heb bijvoorbeeld ooit een apparaat met cashback én korting gekocht en kreeg door de korting mijn cashback niet toegekend :'). Dit stond niet in de voorwaarden, maar voor €30 euro heeft het (helaas) weinig zin om jezelf daar druk over te maken. Dat zal nu helaas ook zo zijn ook al heb je waarschijnlijk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:39

Reptile209

- gers -

alex3305 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:07:
[...]

Bij punt 3.1 is de vraag wat een erkende Yamaha-dealer is. Als we de Yamaha Dealer Locator erbij pakken zou het m.i. zo zijn dat alle dealers in deze dealer locator erkende dealers van Yamaha zijn. Als jouw dealer hier dus bij staat zou je volgens mij de cashback kunnen claimen.
[...]
Het zal vooral/oorspronkelijk wel bedoeld zijn om te voorkomen dat je jezelf uitroept tot Yamaha-dealer. Dat bepalen ze liever zelf. Maar dan mag je idd wel aannemen dat hun dealer locator daar actueel en kloppend in is, of tenminste een duidelijk onderscheid maakt tussen verschillende soorten dealers (als die er zijn).

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Ik heb ruwweg de soundbar 'geautoriseerde dealers' vergeleken met die van de versterkers en kwam op ongeveer 29 verschillen. 29 méér soundbar geautoriseerde dealers dan die van de versterker.

In mijn geval heb ik 100 euro méér betaald dan de gangbare prijs bij andere Yamaha dealers, zoals bij Mediamarkt, Hobo, etc.
Het werd bij mij geïnstalleerd en er waren wat 'problemen' v.w.b. het audio meubel: er moest wat aan gerepareerd worden. Dat heeft extra tijd gekost. Ik had de reparatie niet zelf kunnen uitvoeren, had het gereedschap er niet voor. Dus die 100 euro meerkosten, okay. So be it, daar kan ik best mee leven.
Het werd samen met andere apparatuur geleverd (65"OLED en CD-speler), waarvoor ik elders óók goedkoper terecht kon, maar het 'gemak' dat alles gebracht en geïnstalleerd wordt, geen probleem dat ik daarvoor betaal.

Daar zou dan een cashback tegenover staan, dus al met al, okay.

Het is dan teleurstellend wanneer ik die dan niet krijg. Verschil is dan 200 euro.

Les: check (is het bedrijf een dealer), double check (doet het mee aan de actie)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-06 16:19
Ik zou dit op z'n minst nog noemen bij de verkopende partij. Ben wel benieuwd wat zij ervan vindt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Update:

cashback, na wat mailwisselingen, uiteindelijk toch ontvangen.
Een week of wat geleden, vergeten hier te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Ik heb een Yamaha THR versterkertje bij Thomann DE gekocht. Daar stond de cashback ook aangegeven. Het formulier netjes ingevuld, en 3 mails later ook netjes de cashback gekregen.

"That was left handed..." - JJH

Pagina: 1