Glasvezel niet via meterkast?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmega
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-10-2024
Hi,

Ik kreeg een brief van KPN dat ze glasvezel willen aansluiten in mijn meterkast.
Aangezien ik op 2 hoog woon in een appartement, en in een monumentaal pand, mag er niet geboord worden in de meterkast of de vloeren.
Volgens KPN kunnen ze kennelijk zonder veel gedoe in mijn meterkast een aansluitpunt creëren, echter daar is geen stopcontact.
Mijn meterkast staat in de openbare ruimte, achter een dikke stenen muur, coax en telefoonlijnen komen niet door mijn meterkast, alleen gas en elektriciteit.
KPN blijft volhouden dat ze wel even een een netwerkkabeltje leggen vanuit mijn meterkast naar mijn huiskamer "via bestaande buizen", alleen de "bestaande" buizen zijn de coax en de telefoonlijn en die komen van buiten naar de kruipruimte en gaan via de muur omhoog naar boven.
Mijn vraag is dus, waarom gebruiken ze niet de buis van de oude telefoonlijn en trekken daar die glasvezel doorheen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mari_eu
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 16-09 19:41
De KPN koperkabel in de buis gaat de aannemer die glas komt leggen niet verwijderen. Die aannemer die glas legt zal dat niet mogen, heeft geen inzicht of daar nog een telefoon of DSL op aangesloten zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmega
De aannemer is KPN zelf, en ziet hij dat niet als hij in mijn huis is, of als hij even zijn eigen database controleert of er een signaal op de kabel zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:31
Ik zou mij niet zo druk maken en de monteur lekker laten komen. Ze doen dit vele malen per dag en hebben echt wel de nodige ervaring. Ze kijken ter plekke naar de beste optie en leggen het op die manier aan. Wij kunnen daar vanaf hier niets zinnigs over zeggen als het een unieke situatie is als deze.

Wel even zorgen dat je erbij bent om te voorkomen dat de monteur het monumentale over het hoofd ziet negeert en je met een groot probleem opzadelt.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmega
Ja, maar als ze langskomen WILLEN ze het natuurlijk aanleggen...ik laat wel iemand van KPN langskomen dan mag die zelf even kijken en van te voren aan mij het beste plan voorleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:31
madmega schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 15:55:
Ja, maar als ze langskomen WILLEN ze het natuurlijk aanleggen...ik laat wel iemand van KPN langskomen dan mag die zelf even kijken en van te voren aan mij het beste plan voorleggen.
Waarom andermans probleem je eigen probleem maken? Kost allemaal tijd en moeite en volgens mij maak je je druk om helemaal niks. Gewoon de KPN zijn ding laten doen, als ze tot de conclusie komen dat ze het niet kunnen leggen dan is dat hun probleem toch? Je hebt het aangegeven en zij zeggen dat het kan, laat ze het dan maar doen.

De monteur gaat heus niet zomaar met een drilboor muren en vloeren eruit staan hakken. Zeker niet als je erbij bent en aangeeft wat wel en niet mag.

[ Voor 10% gewijzigd door Drardollan op 28-06-2024 16:01 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:57
Bij mij in een (welliswaar modern) appartement kwamen ze het ook wel even plaatsen, aannemer iov KPN aan de deur. Kwartiertje later waren de heren eruit, dit gaat hem niet worden.
Eindstand: Hele buurt project geannuleerd en 8 jaar later ligt de glasvezel gewoon nog steeds voor de gevel.

Ben benieuwd wanneer ze eindelijk besluiten alsnog de vezels door te gaan trekken naar de appartementen, het (VDSL) koper zal er toch een keer uit moeten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Jaren geleden toen ik nog in het vve bestuur zat, kwam er eerst iemand van de aannemer een schouw doen bij ons complex. Meterkast was om meerdere redenen niet handig en ze hebben via de buitenmuren de vezel naar binnen gebracht in de woonkamer, waar isra en coax ook zaten.

KPN mag niet zomaar zelf wat verzinnen, daar gaat de vve over.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mari_eu
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 16-09 19:41
madmega schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 15:47:
De aannemer is KPN zelf, en ziet hij dat niet als hij in mijn huis is, of als hij even zijn eigen database controleert of er een signaal op de kabel zit?
KPN schakelt aannemers in voor dit soort klussen. Geloof niet dat KPN nog eigen mensen in dienst heeft die glasvezel aanleggen en kopernet opruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:02
Is misschien wat off-topic, maar: ik dacht dat je bij een monumentaal pand over het algemeen geen 'grote' of zichtbare wijzigingen mocht doen (muren slopen, kozijnen vervangen). Maar zelfs niet in de meterkast boren, terwijl die juist voor dit soort dingen bedoeld is? Ik neem aan dat je toch ook nog wel gewoon in de muren mag boren om een schilderij ofzo op te hangen?
Pagina: 1