Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensw19
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 20-09 21:15
Hoi medetweakers,

Ik heb vorig jaar mijn R5 3600X geüpgraded, daarbij lieten mijn ouders mij schrikken door zoals gewoonlijk de deur open te gooien en gelijk te praten, waardoor deze CPU uit mijn handen viel. Er zijn een paar pins gebogen in de hoeken, niks is afgebroken tot nu toe.

Verder was er voor de upgrade niks mee aan de hand, ik wil deze eigenlijk in een "server" gaan stoppen om games te hosten..

Is er iemand die evt deze kan fixen of zou willen overnemen(in dat geval zet ik m tekoop op de vraag&aanbod) zodat die nog gebruikt kan worden? Ik ben niet handig in zo'n pin rechtzetten met een creditcard of iets, ben bang dat het afbreekt..

Alvast super bedankt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C22R5mYuqYzlX6ZemLQ7e20I0MU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sOSUHfkSMr2OB8ygG7lIc8vo.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:10
Verkeerde plek , dit had je even bij v&a forum topic kunnen posten.

Of gewoon in V & A onder defect.

Maar verwacht niet meer dan tientje te krijgen ... Je hebt veel pinnen verbogen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensw19
99ruud99 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 15:26:
Verkeerde plek , dit had je even bij v&a forum topic kunnen posten.

Of gewoon in V & A onder defect.

Maar verwacht niet meer dan tientje te krijgen ... Je hebt veel pinnen verbogen helaas.
Valt de vraag voor iemand die handige handen heeft om die pins terug om te buigen ook onder die pagina? Ik dacht dat het juist om het (ver)kopen van producten daar ging

Maar gezien je reactie "veel gebogen pinnen", hopeloze zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RADRIGUZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-09 17:13
Pinnen rechtzetten is zelf goed te doen hoor, heb zo eens een hele kant van een oudere core2quad recht gezezt. Voorzichtigheid is belangrijk en het geeft een kick als 'ie het daarna weer doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:25
Er zitten er wel een paar bij die waarschijnlijk niet meer netjes te krijgen zijn (bijvoorbeeld rechtsvoor, zo een knik erin lijkt me funest). Beste wat je (zelf) zou kunnen proberen is met een leeg vulpotlood denk ik

Zelf gebruik ik meestal een stanleymes, maar ik buig ze bijvoorbeeld wel eens met verkeerd vastpakken dus dat stelt weinig voor.

[ Voor 23% gewijzigd door Dagion op 28-06-2024 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensw19
RADRIGUZ schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 15:31:
Pinnen rechtzetten is zelf goed te doen hoor, heb zo eens een hele kant van een oudere core2quad recht gezezt. Voorzichtigheid is belangrijk en het geeft een kick als 'ie het daarna weer doet!
Ja klopt, maar ik ben er bang voor, heb geen vingers die stil kunnen blijven zitten.. Ik wil ze niert afbreken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensw19
Dagion schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 15:31:
Er zitten er wel een paar bij die waarschijnlijk niet meer netjes te krijgen zijn (bijvoorbeeld rechtsvoor, zo een knik erin lijkt me funest). Beste wat je (zelf) zou kunnen proberen is met een leeg vulpotlood denk ik

Zelf gebruik ik meestal een stanleymes, maar ik buig ze bijvoorbeeld wel eens met verkeerd vastpakken dus dat stelt weinig voor.
Heb ook verder geen idee of die cpu nog goed werkt in dat geval.. zou het wel nog willen gebruiken, was destijds toch 240 euro.. (in 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
En tegenwoordig kost zo'n CPU pakweg 75 euro nieuw, of 50 tweedehands ;)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:25
Tja, meer dan 10 euro ga je er niet voor krijgen denk ik, dan zou ik het zelf proberen (of iemand uit de kennissen-/vriendenking een poging laten wagen). Of je krijgt het nog werkend, of je moet een nieuwe (tweedehands) CPU kopen. Maar dat kost je dan hooguit 10 euro "extra".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensw19
spone schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 15:39:
En tegenwoordig kost zo'n CPU pakweg 75 euro nieuw, of 50 tweedehands ;)
Haha dat klopt, ik hoop gewoon dat ik deze nog werkend kan krijgen dat ie nog in de cpu socket past..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensw19
Dagion schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 15:40:
Tja, meer dan 10 euro ga je er niet voor krijgen denk ik, dan zou ik het zelf proberen (of iemand uit de kennissen-/vriendenking een poging laten wagen). Of je krijgt het nog werkend, of je moet een nieuwe (tweedehands) CPU kopen. Maar dat kost je dan hooguit 10 euro "extra".
Snap ik, maar ik heb dus niemand die ik zo even ken die dit soort dingen kan fixen, niemand is technisch (ik ben de meeste met IT dingen bezig)
Dit topic was origineel ook bedoeld of iemand dus kan helpen de pins te fixen, of eventueel iets weet waar het wel kan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 21:07
Jensw19 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 15:43:
[...]Snap ik, maar ik heb dus niemand die ik zo even ken die dit soort dingen kan fixen, niemand is technisch (ik ben de meeste met IT dingen bezig).
Voor het rechtbuigen van de pinnen hoef je ook geen verstand van IT te hebben, gewoon iemand vragen met een vaste hand en voldoende geduld (vergeet bv ook niet je moeder/zus/vriendin/etc). De pinnen zijn van een relatief zacht metaal dus als je rustig aan doet kan er een hoop. Let wel op met statische elektriciteit. Zorg verder voor goed gereedschap, pincet, pasje, loep, etc. Het is handig om een (oud/defect) moederbordje bij de hand te hebben waarin je de cpu zo af en toe kunt passen. Wil ie er uiteindelijk zonder forceren vrij makkelijk in dan hendeltje over halen om ze nog wat beter in gareel te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensw19
Nielson schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 15:54:
[...]
Voor het rechtbuigen van de pinnen hoef je ook geen verstand van IT te hebben, gewoon iemand vragen met een vaste hand en voldoende geduld (vergeet bv ook niet je moeder/zus/vriendin/etc). De pinnen zijn van een relatief zacht metaal dus als je rustig aan doet kan er een hoop. Let wel op met statische elektriciteit. Zorg verder voor goed gereedschap, pincet, pasje, loep, etc. Het is handig om een (oud/defect) moederbordje bij de hand te hebben waarin je de cpu zo af en toe kunt passen. Wil ie er uiteindelijk zonder forceren vrij makkelijk in dan hendeltje over halen om ze nog wat beter in gareel te zetten.
Aha, ja ik zal eerst maar een moederbord moeten kopen, vorige was tijdens de upgrade bij een bedrijf over zn limiet in stroom gegaan, heel dat bord dood
Dus eigenlijk moet ik gewoon van die dingen hebben die pins kunnen rechtkrijgen en dan iemand met een vaste hand?

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Soms moet je je verlies nemen om verder te komen.
Koop een loep van een paar euro, buig de pinnetjes en gaan met die banaan.

Zolang er geen pin haaks (90 graden) is gebogen of extra heen en weer gewiebel gaat het wel goed.

Gewoon doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online

ViezeVis

Sample Text

Dagion schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 15:31:

Die geknikte krijg je wel terug als je heel voorzichtig terugbuigt. Ik zou overigens idd een loop + plastic prytool adviseren. Loop alleen nodig als je twijfelt. Maar met het oog er doorheen kijken helpt al een hele hoop om de ergste terug te buigen.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:33

nelizmastr

Goed wies kapot

RADRIGUZ schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 15:31:
De core 2 quad had geen pinnen, dus zal idd makkelijk zijn geweest :+

Beetje flauw, sorry :+

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RADRIGUZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-09 17:13
nelizmastr schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 13:09:
[...]

De core 2 quad had geen pinnen, dus zal idd makkelijk zijn geweest :+

Beetje flauw, sorry :+
Hahah, nu je het zegt, vraag me dan sterk af waar ik dan op losgegaan ben, wellicht een AMD cpu of een pentium / celeron uit die tijd, desalniettemin is het wel gelukt :p
Pagina: 1