Welke HDD van 80 Gb?

Pagina: 1
Acties:

• TheDiver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 16:53
Wie kan vertellen welke HDD van 80 Gb het beste is?
Ik heb de search al doorzocht maar kwam nix tot mijn bevrediging tegen.

Wie o wie weet wat?

O ja, wel 7200 rondjes moet ie draaien.

Eindelijk is de kleur GROEN weer thuis...

Verwijderd

wordt kiezen tussen de western digital 100bb en de seagate IV. ik wil ook twee of drie van deze schijven en kan niet echt kiezen, de western digital is sneller en de seagate stiller (en duurder).

Verwijderd

Maxtor ?

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Op maandag 10 september 2001 20:26 schreef wkamphuis het volgende:
...en kan niet echt kiezen, de western digital is sneller en de seagate stiller (en duurder).
dus wordt het de western (comp maakt toch al een takkeherrie dus wat boeit het en zo veel kabaal maken die schijfjes tegenwoordig ook niet)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

zelf heb ik een voorkeur voor IBM, en ik weet dat de WD's ook goed bekend staan... maar om andere mensen niet teleur te stellen zal ik de alternatieven nog noemen:
Seagate, Maxtor. Liever die laatste dan die eerste (lawaaibakken) m.i.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:34
WD 80GB 7200rpm --> :9~

Verwijderd

Ik heb 93,5 gb harde schijfruimte verdeeld in 1 x 13,5 gb IBM en 2 x 40 GB Western Digital 7200 tpm op Raid. Het voordeel van de 2 x 40 gb is dat ze nu wel lekker tering snel zijn, je hebt dan alleen een raid controller nodig. Ik heb 3 weken geleden 329,- betaald voor 1 x 40 gb.

• TheDiver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 16:53
MMMMMMMMMMMMM WD voert hier de boventoon, ik weet genoeg.

THNX to ALL *D

Eindelijk is de kleur GROEN weer thuis...

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:19

Predator

Suffers from split brain

De seagate is iets sneller maar nog moeilijk te verkrijgen.
Dus als je die niet kunt vinden ga dan maar voor de WD

vergelijkende test

:)

Koop geen IBM ( na al 2 slechte reeksen HD's wil je toch niet een HD uit de volgende rotte reeks kopen )

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Het gaat om de Seagate Barracuda IV en niet om de III (want die is er niet in 80GB). Deze maakt gebruik van 40GB per platter. Hij is echt sneller dan de Western Digital 80GB schijf (lagere seektimes). Bovendien is hij superstil. Lees reviews over deze schijf en je zult zien dat dit echt de SNELSTE IDE schijf van dit moment is.

De 80GB van Western Digital is wel een stuk goedkoper. Bovendien is de garantie perfect (Seagate geen ervaring mee).

Je moet gewoon kijken waar je hem voor gaat gebruiken. Is het gewoon een extra schijf voor alle download troep, neem dan zeker die WD (misschien zelfs Maxtor 540X voor 475piek). Is het echt de "hoofdschijf" en ben je bereid er 700piek voor neer te leggen neem dan de Seagate!

Verwijderd

Het gaat om de Seagate Barracuda IV en niet om de III (want die is er niet in 80GB). Deze maakt gebruik van 40GB per platter. Hij is echt sneller dan de Western Digital 80GB schijf (lagere seektimes).
uch.. als ik storagereview (messageboard en review) moet geloven is dat dus niet zo, de seagate heeft veel hogere seektimes als de wd.
Pagina: 1