Vanochtend hield mijn server er spontaan mee op.
Ik ben bezig gegaan met Troubleshooten en heb het volgende gedaan;
2.5" sata SSD los.
USB connectoren los
1 ram reepje eruit.
Starten. Helaas, geen resultaat.
Vervolgens heb ik het ram reepje gewisseld. Nog steeds geen resultaat.
Hierna de NVME ssd los gemaakt. Geen resultaat
Processor omgewisseld voor een G4560. Geen resultaat
CMOS batterij los gehaald en paar minuten gewacht en vast gemaakt. Geen resultaat
Als ik probeer te starten moet ik de knop 3x indrukken voor er wat gebeurt. Soms start die wel in een keer.
Kijk ik op het moederbord zie ik dat er een rood lampje brand bij CPU. Daarop afgaande zou de CPU dus niet correct moeten werken. Ik kan me alleen niet voorstellen dat beide CPU's het niet zouden doen. De G4560 werkte 100% toen ik deze eruit heb gehaald. (CPU is vervangen voor de 7500).
Gevoelsmatig is het moederbord dan ook overleden. Kan ik dit nog op de een of andere manier controleren? Of zijn er nog andere tips?
# | Category | Product |
---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i5-7500 Boxed |
1 | Moederborden | MSI H110I Pro |
1 | Behuizingen | Kolink Satellite |
1 | Processorkoeling | Antec A30 |
1 | Geheugen intern | Crucial CT4G4DFS8213 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-2400C15S-16GIS |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB |
Ik ben bezig gegaan met Troubleshooten en heb het volgende gedaan;
2.5" sata SSD los.
USB connectoren los
1 ram reepje eruit.
Starten. Helaas, geen resultaat.
Vervolgens heb ik het ram reepje gewisseld. Nog steeds geen resultaat.
Hierna de NVME ssd los gemaakt. Geen resultaat
Processor omgewisseld voor een G4560. Geen resultaat
CMOS batterij los gehaald en paar minuten gewacht en vast gemaakt. Geen resultaat
Als ik probeer te starten moet ik de knop 3x indrukken voor er wat gebeurt. Soms start die wel in een keer.
Kijk ik op het moederbord zie ik dat er een rood lampje brand bij CPU. Daarop afgaande zou de CPU dus niet correct moeten werken. Ik kan me alleen niet voorstellen dat beide CPU's het niet zouden doen. De G4560 werkte 100% toen ik deze eruit heb gehaald. (CPU is vervangen voor de 7500).
Gevoelsmatig is het moederbord dan ook overleden. Kan ik dit nog op de een of andere manier controleren? Of zijn er nog andere tips?