Oude laptop als extensie van steamdeck

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NerdFury2020
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11-09 21:05
Ik heb al een tijdje een steamdeck. Vind het geweldig, alleen zou ik eigenlijk graag een tweede (portable) scherm hieraan willen koppelen.

Nu zie ik tegenwoordig allemaal dingen als Lapdocks. Zou geweldig zijn, heb je meteen een toetsenbord erbij. Nu heb ik nog twee laptops liggen, beide zijn ligt en klein, handig om mee te nemen dus. Maar is het mogelijk, denken jullie, om een van deze laptops om te bouwen tot lapdock met een ssd slot er in?

Ik heb al steamOS op een van de laptops geprobeerd te installeren. Of iets als Bazzite, omdat dit wat beter runt. Maar het is een Acer, en Acer hebben allemaal dingen op de BIOS staan waardoor je dus geen Linux kan installeren blijkbaar.

[ Voor 21% gewijzigd door NerdFury2020 op 28-06-2024 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
In theorie is dat mogelijk, in de praktijk lijkt me dat allesbehalve makkelijk.

Een los scherm en een (Bluetooth) toetsenbord en muis aansluiten lijkt me een stuk makkelijker en praktischer.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:29

BCC

Ik denk dat het enige wat je in het bios moet wijzigen bij Acer is dat je een unsigned OS wil draaien. Daarna moet elke Acer prima SteamOS kunnen draaien.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NerdFury2020
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11-09 21:05
Dat inderdaad! Ik ga dat eens proberen na te bootsen. Bedankt!

En betreft de andere comments, ik ga dat met de Acer ook proberen inderdaad. Thanks!

Bluetooth peripherals zijn indd ook veel makkelijker. Maar niet altijd praktisch in gebruik en de meeste portable monitoren kosten ook best duur tegenwoordig. Dus eerst even de goedkope manieren uitproberen. 😂