Hulp bij vochtprobleem keuken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-05 15:22
In onze keuken hebben we last van optrekkend vocht, ik heb even een simpele schets gemaakt van bovenaanzicht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7jpEhbcmWFyRy-r7v7XLbzE67c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fxJ6IocP3p5Y246ZvrfaAJRg.jpg?f=fotoalbum_large

Kleuren beschrijving:
Blauw = keukenblok
Zwart = open plek voor losse koelkast
Groen = via buurman begrepen dat er rond die plek vroeger ergens een kelder heeft gezeten, is door eerdere bewoners dicht gegooid met puin en cement daarop.
Rood = muur waar het vocht zit, waar het keukenblok zit zie je er niks van ivm keukenbok. op open plek koelkast zie je dus wel het vocht en via die plek zijn we erachter gekomen. Het vocht zit vanaf de grond tot ongeveer een meter hoog.

Er zijn al meerdere mensen geweest om te kijken, lekkages in leidingen zijn uitgesloten door verschillende testen.
Ook is er iemand geweest om te kijken of injecteren een mogelijkheid is. Deze man heeft aangegeven dat het kan maar daarbij de kanttekening dat het vocht dan misschien via een andere weg omhoog wil (Vloer).

Omdat we een houten vloer hebben is dat natuurlijk niet iets wat je wil zien gebeuren.
Hopelijk heb ik het duidelijk omschreven en ben ik heel benieuwd of er iemand hier is met kennis en wat het advies zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:37
Is het (ook) een buitenmuur? Of een binnenmuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Excuses: het gaat om een binnenmuur, de muur is een scheidingsmuur met de buurman. Bij hem is dit de muur waar nog wel de kelder aanwezig is.

Die muur bij hem is betegeld maar ook vocht gemeten, verder geen echte overlast van. Kelder heeft ook niet blank gestaan met alle regen van de afgelopen maanden.

[ Voor 14% gewijzigd door Dirk0s op 28-06-2024 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Geen experts of mensen met ervaringen op dit forum? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-05 19:25

Theo

moederbord

Zie jij en je buurman dit vocht enkel bij de vloer, of ook bij het plafond? Ofwel; hoe weet je zeker dat het water niet van boven komt? Vocht is altijd erg naar; het punt waar je vocht ziet houdt namelijk niet in dat het vocht ook daar vandaan komt..

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dirk0s schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:25:

Ook is er iemand geweest om te kijken of injecteren een mogelijkheid is. Deze man heeft aangegeven dat het kan maar daarbij de kanttekening dat het vocht dan misschien via een andere weg omhoog wil (Vloer).
Dit is vooral een goede samenvatting van de expert.
Een vochtscherm heeft bij sommige mensen de gewenste uitwerking en bij andere mensen levert het problemen elders op. Dus weeg je prioriteiten / risico's af zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Theo schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:46:
Zie jij en je buurman dit vocht enkel bij de vloer, of ook bij het plafond? Ofwel; hoe weet je zeker dat het water niet van boven komt? Vocht is altijd erg naar; het punt waar je vocht ziet houdt namelijk niet in dat het vocht ook daar vandaan komt..
Nou er zijn verschillende lekdetecties geweest, daarbij is nu uitgesloten dat het vocht door een lek komt. Dan moet ik er maar vanuit gaan dat dit ook zo is.

Het vocht zit overigens alleen aan de onderkant van de muur tot een meter hoog bij ons.

En de risico's afwegen is lastig. Het is nu opgevallen ivm de plek achter de koelkast, kan goed dat het bij de vorige bewoners ook al jaren heeft gezeten alleen ivm koelkast nooit is opgevallen. Mijn gevoel zegt nu zo laten en in de gaten houden.

Laten injecteren en misschien problemen met onze houten vloer krijgen vind ik een groter probleem.
Mijn probleem / gedachte is nu alleen hoeveel kwaad kan het, al dat vocht in een muur??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piemol
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:16
Wat zit er buiten, links van de koelkast? Is de muur halfsteens, een aan jouw kant welke je keukenmiur is, en een van de buren? Ik zit te denken aan vocht wat van links of rechts van buitenaf doorslaat naar je binnenblad. Is er vanaf links en rechts buiten met een camera in je spouw gekeken? Is je buitenblad ter hoogte van die keukenmuur nat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Piemol schreef op maandag 1 juli 2024 @ 18:33:
Wat zit er buiten, links van de koelkast? Is de muur halfsteens, een aan jouw kant welke je keukenmiur is, en een van de buren? Ik zit te denken aan vocht wat van links of rechts van buitenaf doorslaat naar je binnenblad. Is er vanaf links en rechts buiten met een camera in je spouw gekeken? Is je buitenblad ter hoogte van die keukenmuur nat?
Links van de koelkast aan de andere kant van de muur zit onze bijkeuken. Dit is dus ook nog een binnenmuur.

De muren in de bijkeuken zijn allemaal droog behalve de muur die dus aan de linker kant van de koelkast zit maar ook die muur aan de kant van de bijkeuken is licht vochtig.

Persoonlijk denk ik dat het door de muren van de kelder komt. Mijn gevoel zegt dat dit ongeveer hetzelfde is als een grote bak water en daar zet je een lege bak in. Dan komt het water ook omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:58
Wordt de kelder geventileerd? En ligt er vocht/ water op de grond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
De kelder bij ons is dicht gestort met puin en vervolgens cement erover.
De kelder bij de buurman wordt geventileerd en heeft ondanks alle zware regenval nauwelijks tot geen vocht op de grond gehad, 1x een paar druppeltjes maar was minimaal zei die.

De scheidingsmuur bij hem in de kelder is betegeld maar dus wel vochtig.
Pagina: 1