Beste forumleden.
Ik heb een aantal netwerkcomponenten maar nog niet voldoende en niet voldoende
uitgangen.
Huidige set-up:
Begane grond:
Glas 450mbit
Zyxel 4 poort router (leverancier)
Switch TP link (ongeveer op 10 meter van de Zyxel)
Eerste verdieping:
Unifi pro 6 (ap)
Buiten:
Switch tp-link 4 poort
TP link AX1800 Omada
Garage: (helemaal ingepakt met damwanden van metaal en pir dus bevorderd niet de zendkracht.
Tp link oud ding max 50mbit WIFI.
De huidige problemen waar ik nu tegenaan loop:
In de meterkast staat de Zyxel router, daar heb ik 5 a 6 utp kabels maar liggen die ik wil aansluiten maar ik heb maar 4 lan poorten op de router.
In de garage is de WIFI veel te traag.
Mijn idee was om een nieuwe router te kopen met 8 lan poorten, daarmee zou ik het te kort aan poorten oplossen en dan kan ik de Zyxel router in de garage plaatsen.
Maar een goedkopere router en een extra switch is ook een optie, maar ik vroeg me af of dat niet wat omslachtig is of meer energie pakt? Of zou dit niets uitmaken en is dat sowieso afhankelijk van het aantal kabels die erop aangesloten worden?
Ik heb een aantal netwerkcomponenten maar nog niet voldoende en niet voldoende
uitgangen.
Huidige set-up:
Begane grond:
Glas 450mbit
Zyxel 4 poort router (leverancier)
Switch TP link (ongeveer op 10 meter van de Zyxel)
Eerste verdieping:
Unifi pro 6 (ap)
Buiten:
Switch tp-link 4 poort
TP link AX1800 Omada
Garage: (helemaal ingepakt met damwanden van metaal en pir dus bevorderd niet de zendkracht.
Tp link oud ding max 50mbit WIFI.
De huidige problemen waar ik nu tegenaan loop:
In de meterkast staat de Zyxel router, daar heb ik 5 a 6 utp kabels maar liggen die ik wil aansluiten maar ik heb maar 4 lan poorten op de router.
In de garage is de WIFI veel te traag.
Mijn idee was om een nieuwe router te kopen met 8 lan poorten, daarmee zou ik het te kort aan poorten oplossen en dan kan ik de Zyxel router in de garage plaatsen.
Maar een goedkopere router en een extra switch is ook een optie, maar ik vroeg me af of dat niet wat omslachtig is of meer energie pakt? Of zou dit niets uitmaken en is dat sowieso afhankelijk van het aantal kabels die erop aangesloten worden?