Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1989
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:14
Beste Tweakers,

Na een paar dagen rommelen heb ik mijn nieuwe server nog niet aan de gang gekregen. De BMC werkt wel en kan ik ook op inloggen. Echter door op de start knop te drukken gebeurt er niets.

De setup is als volgt:
- Be quiet! SFX POWER 3 300W power supply.
- Intel Xeon E-2434 processor 3,4 GHz 12 MB.
- SuperMicro Supermicro Mainboard X13SCL-IF mini-ITX Sockel 1700 DDR5.
- Kingston Technology FURY Beast 8GB 4800MT/s DDR5 CL38 DIMM Black RGB (1 module).
- SanDisk SSD PLUS - Solid state drive 2 TB.
- DAN Cases/Lian Li A4-H2O X4.

Ik heb in het verleden vooral desktops builds gedaan en eigenlijk zonder problemen. Wat heb ik al geprobeerd:
- Verwijderen RAM (en ook in een ander slot).
- Andere PSU.
- CMOS batterij vervangen.
- GPU geïnstalleerd.
- BMC werkt wel, alleen een update van de bios lukt niet (de bios versie is ouder dan de release van de processor dus ik dacht dat dit misschien een oorzaak is).
- Starten door met een schroevendraaier de contacten te verbinden op het moederbord.

Is er iets dat ik over het hoofd zie? Iemand nog tips om hier verder mee te komen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47
Hoe lang heb je gewacht? De eerste boot op dergelijke systemen kan soms heel lang duren, serieus tot 20 minuten kan het duren.

Maar het zou ook heel goed kunnen dat je CPU het probleem is, als de BIOS (nog) geen ondersteuning heeft voor de CPU zal er niet veel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb een ander (oud) super micro bord. De bmc werkt dan, maar de fans zijn uit. Als ik de aan knop in druk gaan de fans draaien en start hij op. Draaien bij jou wel de fans?

Ik heb ook een seriële poort als uitgang, kun je daar iets op zien?

Geen piepjes of lampjes op het bord?

Stekkers zeker weten goed vast, manual nog eens doorgespit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Ondersteunt dit bord wel non-ECC geheugen?

Uit het verleden weet ik dat Xeon-E ook ECC vereist, weliswaar unbuffered.

Van de website van Supermicro:
Memory Capacity

2 DIMM slots
Up to 64GB Unbuffered ECC UDIMM, DDR5-4800MT/s
Probeer dus ook een unbuffered ECC stick en geen consumenten RAM zonder ECC.

Hier een lijstje die je via Tweakers kunt kopen:

categorie: Geheugen intern

[ Voor 31% gewijzigd door nelizmastr op 28-06-2024 14:30 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin1989
Bedankt voor de reacties. Ergens in een zoekfilter is het foutgegaan want ik had natuurlijk wel ECC willen hebben (en deze blijkt het inderdaad niet te hebben) daar ga ik morgen eerst achteraan want dat kan zeker een oorzaak zijn.

De fans draaien niet en ook geen lampjes of piepjes. Alleen bmc heartbeat. VGA geeft niets.

Als ik de nieuwe ram heb ga ik er een poging wagen en zal zeker 20 minuten de tijd geven om op te starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin1989
Het vervangen van de ram hielp niet.

Het probleem zat blijkbaar in de HD-audio kabel (op dit moederbord ondanks dat de aansluiting overeenkomt is deze aansluiting voor andere zaken bedoeld) i.c.m. wat geduld voor de eerste keer opstarten :)

Dank voor het meedenken!
Pagina: 1