Beste Tweakers,
Na een paar dagen rommelen heb ik mijn nieuwe server nog niet aan de gang gekregen. De BMC werkt wel en kan ik ook op inloggen. Echter door op de start knop te drukken gebeurt er niets.
De setup is als volgt:
- Be quiet! SFX POWER 3 300W power supply.
- Intel Xeon E-2434 processor 3,4 GHz 12 MB.
- SuperMicro Supermicro Mainboard X13SCL-IF mini-ITX Sockel 1700 DDR5.
- Kingston Technology FURY Beast 8GB 4800MT/s DDR5 CL38 DIMM Black RGB (1 module).
- SanDisk SSD PLUS - Solid state drive 2 TB.
- DAN Cases/Lian Li A4-H2O X4.
Ik heb in het verleden vooral desktops builds gedaan en eigenlijk zonder problemen. Wat heb ik al geprobeerd:
- Verwijderen RAM (en ook in een ander slot).
- Andere PSU.
- CMOS batterij vervangen.
- GPU geïnstalleerd.
- BMC werkt wel, alleen een update van de bios lukt niet (de bios versie is ouder dan de release van de processor dus ik dacht dat dit misschien een oorzaak is).
- Starten door met een schroevendraaier de contacten te verbinden op het moederbord.
Is er iets dat ik over het hoofd zie? Iemand nog tips om hier verder mee te komen?
Na een paar dagen rommelen heb ik mijn nieuwe server nog niet aan de gang gekregen. De BMC werkt wel en kan ik ook op inloggen. Echter door op de start knop te drukken gebeurt er niets.
De setup is als volgt:
- Be quiet! SFX POWER 3 300W power supply.
- Intel Xeon E-2434 processor 3,4 GHz 12 MB.
- SuperMicro Supermicro Mainboard X13SCL-IF mini-ITX Sockel 1700 DDR5.
- Kingston Technology FURY Beast 8GB 4800MT/s DDR5 CL38 DIMM Black RGB (1 module).
- SanDisk SSD PLUS - Solid state drive 2 TB.
- DAN Cases/Lian Li A4-H2O X4.
Ik heb in het verleden vooral desktops builds gedaan en eigenlijk zonder problemen. Wat heb ik al geprobeerd:
- Verwijderen RAM (en ook in een ander slot).
- Andere PSU.
- CMOS batterij vervangen.
- GPU geïnstalleerd.
- BMC werkt wel, alleen een update van de bios lukt niet (de bios versie is ouder dan de release van de processor dus ik dacht dat dit misschien een oorzaak is).
- Starten door met een schroevendraaier de contacten te verbinden op het moederbord.
Is er iets dat ik over het hoofd zie? Iemand nog tips om hier verder mee te komen?