Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-05 13:22
Ik heb een klein bedrijf in softwareontwikkeling. We werken op kantoor met 2 personen en gebruiken Mac en iPhone.

Momenteel hebben we 4 telefoonnummers en maken we gebruik van Xelion.
Helaas zijn we hier niet meer enorm tevreden over. De app is gedateerd en ongebruiksvriendelijk, en zowel mijn collega als ik krijgen soms een telefoontje wel of niet binnen, of bij het aannemen van een gesprek komt geen audio.

We hebben 4 nummers omdat we 4 verschilende producten aanbieden. Elk product heeft een eigen nummer, maar in principe hoeven we achteraf niet per se 4 nummers (de nummers kosten €1 per maand in ons huidige abonnement).

We betalen momenteel rond de €30 per maand, maar bijvoorbeeld 16 minuten naar een mobiel nummer bellen kost €1.45 (weet niet of dit per se duur of goedkoop is, maar puur als referentie).

We hebben zelf een server op kantoor staan waar we onze applicaties op draaien in een proxmox omgeving.
We zouden in theorie hier een telefoonserver op kunnen installeren, echter moet het geen impact hebben op de webapplicaties.

Wat is hiervoor van belang, server specs, internet snelheid? (indien bv 3CX gebruikt gaat worden).

Of is voor dit gebruik een beter / goedkoper alternatief?
Ik zie iets als Voys, maar dit kost al €19 per gebruiker per maand exclusief telefoonnummers. Dat wordt dus een stuk duurder, maar uiteindelijk is bereikbaarheid / betrouwbaarheid wel essentieel.

Ik hoor graag wat goede alternatieven zijn of welke info ontbreekt om hier iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Alvast bedankt!

PS: Wat we wel fijn zouden vinden (maar geen must) is als we via de computer kunnen bellen. We maken zelf onze eigen web based software inclusief eigen klanten paneel en als ik kan bellen via een API of via een link zou dit een goede toevoeging zijn

[ Voor 7% gewijzigd door Scott81 op 28-06-2024 09:20 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Niet dat ik enig verstand van zaken heb, maar is VOIP hier niet gewoon de oplossing? Bijvoorbeeld bij CheapConnect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mari_eu
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 05-05 20:33
3CX bandbreedte per gesprek is ongeveer 85Kbit/s lees ik op hun site. Afhankelijk van de codering die gebruikt wordt misschien nog minder. Dus in Nederland voor de meeste internet aansluitingen geen probleem.
Wel zul je er je SIP nummers aan moeten koppelen. Via de laptop bellen, daarvoor kun je een softphone client downloaden die kan samenwerken met 3CX. Wellicht heeft 3CX die ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
Xelion is volgens mij ook gewoon VOIP. Cheapconnect had ik nog niet van gehoord, ik kan eens kijken wat zij te bieden hebben.

3CX lijkt me vrij complex zelf te installeren. Iemand de ervaring hiermee? Is dit goed te doen of idd zo complex als dat het lijkt?
En dan met name het instellen van openingstijden, telefoonnummers koppelen, doorkies menu's etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:14
Misschien eens kijken naar IPOne.nl?

die maken gebruik van Enreach en Coligo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:21
je kan wel iets installeren maar dan moet je nog steeds:
- ergens voip nummers inkopen, via voip partij al cheapconnect, voys, xelion en koppelen via trunk
- ergens trunk inkopen voor uitgaande lijn, opnieuw via voip partij tenzij je al een interne analoge lijn binnen hebt liggen en die koppelt via een modem. (zou ik niet aan beginnen)

Je "winst zit hem dus alleen in het verplaatsen van het centrale stukje. Ik denk niet dat het veel goedkoper hierdoor zou worden

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:16
Waarom niet gewoon 1 (maar 4 kan ook) nummers via bijv. Cheapconnect of elke andere nederlandse VoIP provider en dan een (simpele) DECT centrale met 2 handsets (voor elke persoon 1). Dan ben je toch al klaar?

En bij oa. Cheapconnect kun je dan ook nog een voicemail instellen die in een mailbox binnenkomt voor als je in gesprek bent of na X seconden niet opneemt.

Doorkiesnummers, menu's enzo werkt allemaal niet met een eenvoudige dect centrale, maar je bent een bedrijf met 2 mensen op kantoor, wat wil je allemaal doorkiezen?

[ Voor 17% gewijzigd door jongetje op 28-06-2024 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-05 14:27
Xelion gedateerd? Draai je wel op de laatste versie dan, Xelion 8?
Ik vind het juist een gebruiksvriendelijke app.
Geen audio kan bijvoorbeeld een SIP ALG zijn maar je kunt daar ook belstrategieen instellen zodat gesprekken altijd via mobiel verlopen en bijvoorbeeld een onbeperkt bellen afsluiten voor weinig zodat je geen belkosten hebt of zelfs een Voipbuster-trunk erop registreren.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01:38

jurroen

Security en privacy geek

Klinkt wel alsof Voys (of een vergelijkbaar iets) de perfecte oplossing is. Betrouwbaar en heeft alle functies. Je hebt wel twee gebruikers nodig, (2 x 19 euro), plus mininaal één nummer.

In het Voys portal kun je eenvoudig een keuzemenu maken, dus "druk op 1 als u belt voor A, druk op 2 als u belt voor B" etc.

Bellen vanuit de browser is geen probleem, API is er ook. En als je vrijwel alleen binnen Nederland belt is het wellicht zelfs goedkoper, omdat onbeperkt bellen dan inclusief is (vast én mobiel).

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
Het kan zijn dat Xelion niet goed geconfigureerd is maar ik vind het alles behalve vloeiend werken. Wisselen van uitgaand tel nummer gaat onhandig, gesprekkenlijsten zijn niet duidelijk en als ik de app op Mac installeer en gebruik maak van mijn airpods pro, dan is het geluid volledig vervormd (terwijl dit via iPhone wel gaat).

Daarnaast zijn er 2 verschillende Mac Apps. De "ios" app, maar daarmee kan niet gebeld worden, en de Java app, maar die is nog onoverzichtelijker en heeft de vervorming. Bellen op de Mac via Xelion gaat ook niet, net zoals een gedeelde contactenlijst (als alternatief) is geen optie. Koppelen met Exchange kan, maar wel maar op 1 telefoon, de andere telefoon kan wel koppelen maar dan vervalt de koppeling bij de eerdere telefoon.

Voys ziet er redelijk gebruiksvriendelijk uit maar is wel een stuk duurder, zijn er goedkopere alternatieven die hetzelfde kunnen dan voys? Nu wordt ook alles beheerd door een externe partij en dit gaat soms ook wat lastig. Als in een dienst zoals die van Voys alles zelf gedaan kan worden (keuzemenu's, openingstijden instellen etc) dan zou dat ook iets fijner zijn. Ik wil het liefst zo min mogelijk afhankelijk zijn van externe partijen die het handmatig voor me moeten instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01:38

jurroen

Security en privacy geek

Scott81 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 15:47:
Voys ziet er redelijk gebruiksvriendelijk uit maar is wel een stuk duurder, zijn er goedkopere alternatieven die hetzelfde kunnen dan voys? Nu wordt ook alles beheerd door een externe partij en dit gaat soms ook wat lastig. Als in een dienst zoals die van Voys alles zelf gedaan kan worden (keuzemenu's, openingstijden instellen etc) dan zou dat ook iets fijner zijn. Ik wil het liefst zo min mogelijk afhankelijk zijn van externe partijen die het handmatig voor me moeten instellen
Je zou eens kunnen kijken bij Verbonden.nl - maar daar heb ik zelf geen directe ervaring mee. De geluiden die over hun hoor zijn positief.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:27
Heb zelf goede ervaringen met de centrale van https://www.clearvox.nl/
Alleen moet dat altijd via 'n reseller lopen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
Verbonden.nl lijkt redelijk goedkoop totdat ik modules ga toevoegen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_xjeviZaDz0ulxlLeLmft-HFFPg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uDKLAt2fP3waOZCI5whBfFv3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
Ghostface9000 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:36:
Heb zelf goede ervaringen met de centrale van https://www.clearvox.nl/
Alleen moet dat altijd via 'n reseller lopen vrees ik.
Ziet er niet heel verkeerd uit, alleen jammer dat ze niets van prijzen vermelden. Ik kan eens contact opnemen en vragen naar de mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 00:16
Hoeveel gesprekken heb je per uur per medewerker? Wil je echt een callcenter oplossing zoals je nu vraagt? Of heb je 2 telefoontjes per uur en kun je iemand ook terug (laten) bellen 5 a 10 minuten later?

Als ik zo lees met een klein bedrijf met software ontwikkeling zitten de 2 medewerkers te programmeren en is elk telefoontje een onderbreking van hun werk en zou dus minimaal moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
Absoluut minimaal. Soms 3 gesprekken per dag, soms een week geen gesprek. Ik wil het graag “professioneel” opzetten, dus bij toevallig 2 gesprekken, wel de mogelijkheid om beide de tel aan te nemen, of als 1 van de 2 programmeurs vrij heeft wel een soort “wachtrij” bv. Inderdaad totaal geen callcenter idee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lt.Mitchell
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-03 13:53
Wij gebruiken hier voys, heel tevreden van en uitgebreid gala aan opties en mogelijkheden.
Prijs ligt ergens rond 20 euro per gebruiker, niet spotgoedkoop maar spaar je ook wel uit aan gemak en mogelijkheden vind ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Laatst online: 04-04 18:36
Het is goed bedoeld, maar dit valt wel onder promoten van eigen diensten.

[ Voor 93% gewijzigd door rens-br op 01-07-2024 11:15 ]

Pagina: 1