Hoe komen we van agressief straattuig af?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.323 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AuntAmy
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 29-06-2024
Wat is het beste om te doen wanneer een persoon jarenlang de wijk terroriseert? Schreeuwen, schelden, dreigen met geweld... als sinds zijn 16e terroriseert deze persoon zijn omgeving. Meermaals opgepakt voor geweld tegen BOAs, stenen gooien naar bussen... en nu, terwijl hij ruim volwassen is, zoekt hij nog steeds ruzie op straat en dreigt met geweld en moord. Vaak met wat vriendjes op afstand We blijven politie bellen maar er gebeurt niks. Naam, adres, telefoonnummer, alles is bekend maar de politie weigert langs te gaan en hem mee te nemen en hulp te bieden. Ook niet toen het filmpje waar hij een BOA trapte viraal ging. Het is duidelijk dat deze persoon flinke problemen heeft.

Wat kunnen we nu nog doen? Vandaag ook weer een gestoorde tirade ondergaan omdat ik blijkbaar "naar hem keek". Ik ben een vrouw die twee keer zo oud is en hield me kalm en keek hem strak aan waarna hij wegliep. Maar ik heb geen zin om hem weer tegen te komen. En helaas neemt hij ook weleens de bus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

Je verenigen in een buurtcommite en bij de politieke partijen in de gemeenteraad gaan polsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AuntAmy
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 04:02:
Je verenigen in een buurtcommite en bij de politieke partijen in de gemeenteraad gaan polsen?
Wat kunnen die doen? De agent die ik persoonlijk ken zegt dat ze alleen met een dossier wat kunnen. Als we weer bellen komen ze een uur later en dan is hij al weg. Ook gedraagt hij zich normaal in de buurt van politie. Ik heb ook een kennis die woordvoerder is aangesproken en die kan ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AuntAmy
Advies van de agent die ik sprak was hem stiekem filmen, maar goed, als hij viraal ging voor het trappen van handhaving in 2017 zal het niks opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

De gemeenteraad gaat toch over de inzet van de politie? Maak het daar een bekend onderwerp dat sterk leeft in je wijk en vraag ze om hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

AuntAmy schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 04:11:
Advies van de agent die ik sprak was hem stiekem filmen, maar goed, als hij viraal ging voor het trappen van handhaving in 2017 zal het niks opleveren.
Ik zou dat even los proberen te laten. 'Viraal gaan' zegt helemaal niks, en dat moedigt 'm waarschijnlijk alleen aan, maar is voor de politie lastig om actie op te ondernemen.

Uiteindelijk kunnen ze 'm meenemen voor verstoring van de openbare orde, maar dat is ook weer zoiets dat lastig is om echt iets mee te doen. Nachtje de cel in als hij heel dronken is, maar anders zal het niet verder komen dan een boete.
Pas als hij echt mensen mishandelt kunnen ze meer actie ondernemen, tot die tijd kan de politie 'm ook alleen maar aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20:06
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 04:02:
Gelukkig gaat niet Truus en Gerda van partij Onsdorp96 hierover, maar de rechter (en om)
Heel vervelend natuurlijk, maar ook dit soort figuren zijn een onderdeel van de maatschappij die binnen bepaalde grenzen overlast geven.

Het is een hoge drempel om iemands vrijheid te beroven en "hulp te bieden". Dat laatste is voor 100% zekerheid al wel geprobeerd, maar hiervoor geldt vrijwilligheid. Zolang meneer geen gevaar is voor de maatschappij (of zichzelf) kan de politie maar weinig doen, buiten op te treden als ie iets illegaals doet.. maar daar valt sociaal afwijkend gedrag vaak niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Laat politievrouwen, als hij meer durft tegen vrouwen dan tegen mannen, in burger in de wijk surveilleren. Op het moment dat misdragingen worden geconstateerd kan daar meteen actie op worden ondernomen.

Alleen voordat je politie zo ver krijgt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-05 18:04

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Makkelijkste oplossing is om er geen aandacht aan te schenken. En als dat niet lukt, verhuizen.

Alternatief is om alles te filmen en op die manier een dossier op te bouwen, maar dat wordt d'r een voor de lange adem en kun je er op rekenen dat je vol in zijn vizier komt.

Voor de rest mag je als burger praktisch niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagdos
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09:35
Regelmatig aangifte doen? Je weet wie het is, en de politie geeft aan dat er een dossier nodig is; dus dossier opbouwen dmv aangiftes?

Je kunt aangifte doen van bedreiging, je buurtgenoten eventueel ook. Met bewijs is mooi, maar dat hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Doorgaan met de dossier vorming zoals de politie aangeeft.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Beste oplossing: verhuizen.

Zelfs als hij op een gegeven moment een gevangenisstraf krijgt dan komt hij weer terug... Krijgt hij een gebiedsverbod dan komen zijn vriendjes misschien nog langs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
misschien een combinatie van suggesties die hier worden gedaan:

* met buurtbewoners in optrekken
* juridisch: dossier opbouwen
* de 'fun' eruit halen door niet te reageren

misschien een verdedigingswapen bewaren in handtas? maar dan zit je al snel met in NL illegale dingen als pepperspray en stroomstoot iets.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delphium
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 09:42
Die dossieropbouw van de politie zou ik persoonlijk niet op wachten. Ik heb vijftien jaar lang een overlast veroorzakende buurman gehad. Zelfs na tientallen keren heterdaad, gebeurt er niets. Ik ben uiteindelijk verhuisd.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.