Schroef in koudwaterleiding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1221402

Topicstarter
Ondertussen wat renovatiemoe geworden en domme fouten aan het maken... Heb een waterleiding compleet over het hoofd gezien en doodleuk een schroef in geboord. Kom er pas achter nadat ik het hele plafond glad had gestreken en de plinten er op.

Hoe kan ik dit nog oplossen zonder er een bende van te maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6Gmv2cTisXCNPjnNk32rDOJlWU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k2DDT4GjCGWrXSSol416GjJD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V--BYUo0aBlOh7DHJRBdBp2J2ZU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gFmFJC5pXx1migxFpuT9Agun.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-05 11:40
Daar is geen snelle simpele oplossing voor, je moet de boel openmaken om dat stuk leiding te repareren/vervangen. Hoe je dat het beste doet kun je zelf beantwoorden omdat je het zelf hebt gebouwd.

En aangaande die renovatiemoeheid, doe jezelf een plezier en laat de boel lekker een dagje de boel en ga lekker naar de dierentuin, vissen of met vrienden aan de zuip. soms moet je even wat anders doen.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:51

Illusion

(the art of)

Uithakken tot je erbij kan en repareren.
Tip van Flip: een groot gat is écht niet lastiger dicht te krijgen dan een klein gat. Dus vooral niet te voorzichtig zijn. Plamuren en schilderen moet je toch al.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Groningerkoek schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 22:26:
Daar is geen snelle simpele oplossing voor, je moet de boel openmaken om dat stuk leiding te repareren/vervangen. Hoe je dat het beste doet kun je zelf beantwoorden omdat je het zelf hebt gebouwd.

En aangaande die renovatiemoeheid, doe jezelf een plezier en laat de boel lekker een dagje de boel en ga lekker naar de dierentuin, vissen of met vrienden aan de zuip. soms moet je even wat anders doen.
Nu zonder stromend water lukt het mij niet om even te rusten en wat anders te doen. Ik heb alleen het plafond vervangen, geen idee hoe de rest in elkaar zit. Ik zie alleen dat de leiding loopt waar normaal een lat zou moeten lopen. Dat zag ik eerder al, maar dat is mij daarna ontgaan helaas. Doodleuk een schroef door dat hoekje geboord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Goed, de boel vrijhakken.

Wat voor leiding is het? Pvc? Koper?
Heb je een nieuw stukje liggen?
Als je nu de boel vrijhakt, kun je het dan daarmee vervangen of moet je morgen op de bouwmarkt wachten?

Als je hier wat foto's plaatst kan deze of gene meedenken :)

Sterkte ermee!

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Boudewijn schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 22:42:
Goed, de boel vrijhakken.

Wat voor leiding is het? Pvc? Koper?
Heb je een nieuw stukje liggen?
Als je nu de boel vrijhakt, kun je het dan daarmee vervangen of moet je morgen op de bouwmarkt wachten?

Als je hier wat foto's plaatst kan deze of gene meedenken :)

Sterkte ermee!
Ik was bezig het vrij te maken, maar kreeg een gigantisch boze buurman en buurvrouw op me. Snap ik ook wel, we zijn ondertussen al 1.5 jaar bezig. We maken niet vaak 's avonds lawaai, maar dit is al de 2e lekkage toevallig die beide keren pas 's avonds speelden. Dus ze waren ook nog zuur van maanden terug.

Volgens mij is het uponor. Er staat U2O op de koppeling die van de zolder naar de badkamer gaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7u5JqqDxTkMefT7CWj0ql3sdy18=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RtYYz1E3qOAMH07d2GWlO2Kl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Als je geen spullen hebt zou ik nu stoppen en morgen verder gsan met een frisse kop. Scheelt je in de relatie met je buren.

Voor nu even de hoofdkraan dicht, pilsje pakken en maffen zou mijn plan zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Topicstarter
Boudewijn schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 23:04:
Als je geen spullen hebt zou ik nu stoppen en morgen verder gsan met een frisse kop. Scheelt je in de relatie met je buren.

Voor nu even de hoofdkraan dicht, pilsje pakken en maffen zou mijn plan zijn.
Dat is idd het plan nu. Hopelijk heb ik dan de nodige antwoorden om het zelf te doen. Heb weinig vertrouwen in spoedloodgieters, 1x nooit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Anoniem: 1221402 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 23:05:
[...]

Dat is idd het plan nu. Hopelijk heb ik dan de nodige antwoorden om het zelf te doen. Heb weinig vertrouwen in spoedloodgieters, 1x nooit weer.
Ik zou even een tang lenen/huren en wat buis en koppelstukjes. Mooi stuk vrijhakken en vervangen. Mooi knake als je andere plannen had, maar dit is goed te overzien.

Zoek even in het gereedschapstopic, sommige leveranciers lenen gratis zo'n pers-set als je koppelingen bij ze koopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:45
Warmteservice heeft de sokken eigenlijk altijd op voorraad. Zit er vaak een in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Boudewijn schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 23:07:
[...]

Ik zou even een tang lenen/huren en wat buis en koppelstukjes. Mooi stuk vrijhakken en vervangen. Mooi knake als je andere plannen had, maar dit is goed te overzien.

Zoek even in het gereedschapstopic, sommige leveranciers lenen gratis zo'n pers-set als je koppelingen bij ze koopt.
Volgens mij kan ik daarvoor bij de warmteservice terecht. Morgen maar even langsgaan met de situatie.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-05 16:21

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

En investeer in een bosje bloemen voor de buren...

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:17
Anoniem: 1221402 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 23:00:
[...]

Ik was bezig het vrij te maken, maar kreeg een gigantisch boze buurman en buurvrouw op me. Snap ik ook wel, we zijn ondertussen al 1.5 jaar bezig. We maken niet vaak 's avonds lawaai, maar dit is al de 2e lekkage toevallig die beide keren pas 's avonds speelden. Dus ze waren ook nog zuur van maanden terug.

Volgens mij is het uponor. Er staat U2O op de koppeling die van de zolder naar de badkamer gaat.
[Afbeelding]
Om 23:00 's avonds nog te gaan hakken en breken is ook niet zo heel slim. Zeker bij zo'n grote/lange verbouwing moet je juist afspraken met de buren maken waaronder een eindtijd voor herrie. Zoals hierboven al gezegd zou ik maar een bloemetje halen en morgen even sorry gaan zeggen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
redwing schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 23:41:
[...]

Om 23:00 's avonds nog te gaan hakken en breken is ook niet zo heel slim. Zeker bij zo'n grote/lange verbouwing moet je juist afspraken met de buren maken waaronder een eindtijd voor herrie. Zoals hierboven al gezegd zou ik maar een bloemetje halen en morgen even sorry gaan zeggen.
Om 22.20*. Echt hakken en breken was het niet. Ik moest alleen 3 plinten verwijderen. Dat had snel klaar kunnen zijn, maar na de 2e wat in een minuut gedaan was waren ze direct gekomen. Het komt zelden voor dat er zo laat herrie gemaakt wordt. Meestal is het alleen overdag, soms begin van de avond. Ik lig er over het algemeen zelf ook om 10 in. Herrie na 10 uur is de 2e keer in 1.5 jaar, toevallig 2x voor een lekkage.

Ik ben juist iemand die heel erg meedenkt, niet zo lang geleden gaven we nog wat lekkers mee omdat we al zo lang bezig zijn. Herrie 's avonds is altijd wel klaar voor 9 uur. Wat ze dan weer niet zien is hoeveel moeite ik voor ze heb gedaan om de warmtepomp te fixen voor het geluid bij hun. De vorige bewoners lieten die op een plat dak plaatsen. Ik ben daar uren mee bezig geweest om het uiteindelijk op te lossen met betontegels, een stalen frame en veerdempers. Maar daar hebben ze daarvoor ook wakker van gelegen en is een groot deel van de opgestapelde irritatie, terwijl het niet eens ons aandoen was. Was ook niet slim dat ze pas na 2 maanden kwamen klagen, toen had ik het direct op een tijdslot gezet dat die tussen 10 en 7 uit is. Maar nog steeds hadden ze ook overdag gewoon veel last er van, toen heb ik verder gekeken naar veerdempers en een frame.

Dus al met al kon ik deze aanval niet waarderen wanneer mijn hoofd ook al over liep. Waardering van die kant heb ik ook niet gekregen voor de energie die ik ff naast alle andere klusjes heb gestoken om wat resonanties te beperken voor hun. Uiteindelijk weten zij ook dat dit huis een bij elkaar gebeunde puinhoop is. Ze kennen alle vorige bewoners en gaven al aan dat dat geen handige harries waren. We zijn veel langer bezig dan zou moeten omdat zoveel dingen zijn gedaan die niet mogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:14
@Anoniem: 1221402 joh ik had vorige week de buurman om 12 uur 's middags boos aan de deur staan. Of ik wilde stoppen met hakken want hij werd er helemaal gek van. Zaterdagmiddag om 12 uur..

Succes vandaag met oplossen. Zo lang in de verbouwing is echt ruk. Sterkte ermee

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
Anoniem: 1221402 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 07:47:
[...]

Om 22.20*. Echt hakken en breken was het niet. Ik moest alleen 3 plinten verwijderen. Dat had snel klaar kunnen zijn, maar na de 2e wat in een minuut gedaan was waren ze direct gekomen. Het komt zelden voor dat er zo laat herrie gemaakt wordt. Meestal is het alleen overdag, soms begin van de avond. Ik lig er over het algemeen zelf ook om 10 in. Herrie na 10 uur is de 2e keer in 1.5 jaar, toevallig 2x voor een lekkage.
Ervaring andersom leert dat alles wat je doet met dingen die aan de muur vast zitten, heel hard doorklinkt bij de buren. Vaak stukken harder dan wat je zelf hoort.
Ik ben juist iemand die heel erg meedenkt, niet zo lang geleden gaven we nog wat lekkers mee omdat we al zo lang bezig zijn. Herrie 's avonds is altijd wel klaar voor 9 uur. Wat ze dan weer niet zien is hoeveel moeite ik voor ze heb gedaan om de warmtepomp te fixen voor het geluid bij hun. De vorige bewoners lieten die op een plat dak plaatsen. Ik ben daar uren mee bezig geweest om het uiteindelijk op te lossen met betontegels, een stalen frame en veerdempers. Maar daar hebben ze daarvoor ook wakker van gelegen en is een groot deel van de opgestapelde irritatie, terwijl het niet eens ons aandoen was. Was ook niet slim dat ze pas na 2 maanden kwamen klagen, toen had ik het direct op een tijdslot gezet dat die tussen 10 en 7 uit is. Maar nog steeds hadden ze ook overdag gewoon veel last er van, toen heb ik verder gekeken naar veerdempers en een frame.

Dus al met al kon ik deze aanval niet waarderen wanneer mijn hoofd ook al over liep. Waardering van die kant heb ik ook niet gekregen voor de energie die ik ff naast alle andere klusjes heb gestoken om wat resonanties te beperken voor hun. Uiteindelijk weten zij ook dat dit huis een bij elkaar gebeunde puinhoop is. Ze kennen alle vorige bewoners en gaven al aan dat dat geen handige harries waren. We zijn veel langer bezig dan zou moeten omdat zoveel dingen zijn gedaan die niet mogen.
Ik ken het probleem, maar uiteindelijk wonen zij dus al 1.5 jaar naast een huis waar geklust wordt. En hoeveel moeite jij ook zult doen, zij zullen daar altijd wat van merken.

En het was niet bedoeld als aanval, maar meer als tip dat een keer een bloemetje brengen vaak de verhouding een stuk beter maakt. Vaak meer dan alle moeite die je doet om de overlast te beperken.

[removed]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:35
Aan de andere kant een nood reparatie vanwege lekkage moeten ze zelfs om drie uur snachts niet over zeiken. Als er bij hun brand is snachts ga je toch ook niet zeuren dat de brandweer zo'n herrie maakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
redwing schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:23:
[...]
En het was niet bedoeld als aanval, maar meer als tip dat een keer een bloemetje brengen vaak de verhouding een stuk beter maakt. Vaak meer dan alle moeite die je doet om de overlast te beperken.
Oh nee, ik bedoelde ook absoluut niet een aanval vanuit jouw kant. De buren kwamen woedend en aanvallend mijn kant op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hfolkers schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:27:
Aan de andere kant een nood reparatie vanwege lekkage moeten ze zelfs om drie uur snachts niet over zeiken. Als er bij hun brand is snachts ga je toch ook niet zeuren dat de brandweer zo'n herrie maakt?
Een noodreparatie is dit niet bepaald, met de hoofdkraan dicht kan je de volgende dag rustig aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Uiteindelijk is dit de situatie. Ik wilde eigenlijk gisteren wat eromheen tapen als tijdelijke oplossing. Zodat ik vandaag naar mijn werk kon en mijn vrouw water heeft. Heb mijn werk afgezegd zodst ik dit direct kan fixen. Volgens mij is er net genoeg speling om een perstang en koppeling er tussen te kunnen krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e1Kz1_5JD3tp7E4XnSi46P6npTg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xq6okz2EIHGrA2OcxEVqHyS9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:03

LauPro

Prof Mierenneuke®

Als je echt een tijdelijke oplossing wil... Slang doorknippen en deze er tussen:

https://www.warmteservice...fELBG3OGFx1BoCi4EQAvD_BwE

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16:11
Als de brandweer zelf de brand aansteekt om drie uur 's nachts dan zeg ik daar zeker wat van.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:14
offtopic:
Lekker makkelijk praten vanachter je toetsenbord natuurlijk.
Als je al anderhalf jaar naast mensen woont die dag in dag uit aan het klussen zijn ben je blij als het 's avonds even wat rustiger is. Als er dan toch onverhoopt ineens gehakt gaat worden om 10 uur 's avonds komt dat wel veel harder binnen. Dat is gewoon niet leuk. Zelfs een spoedreparatie. TS had er in dezen wellicht goed aan gedaan om even een berichtje te sturen naar de buren met: "Zojuist een lekkage ontdekt en moet even een spoedreparatie doen. Oprechte excuses alvast voor de overlast" ...

.. maar goed.. dat is verder compleet offtopic en denk niet dat TS hier iets mee op gaat schieten qua werkzaamheden.

*sowieso

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:41
DonJunior schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:54:
[...]

offtopic:
Lekker makkelijk praten vanachter je toetsenbord natuurlijk.
Als je al anderhalf jaar naast mensen woont die dag in dag uit aan het klussen zijn ben je blij als het 's avonds even wat rustiger is. Als er dan toch onverhoopt ineens gehakt gaat worden om 10 uur 's avonds komt dat wel veel harder binnen. Dat is gewoon niet leuk. Zelfs een spoedreparatie. TS had er in dezen wellicht goed aan gedaan om even een berichtje te sturen naar de buren met: "Zojuist een lekkage ontdekt en moet even een spoedreparatie doen. Oprechte excuses alvast voor de overlast" ...

.. maar goed.. dat is verder compleet offtopic en denk niet dat TS hier iets mee op gaat schieten qua werkzaamheden.
En vanuit de buren gezien, op het moment dat je het hoort, weet je niet dat er een lekkage is. Dus wordt je geïrriteerd en boos en stap je op die al 1,5jr klussende buren af. Die woede is dan niet in een keer weg als die herriemaker een smoesje verzint dat er een lekkage is.

Zo ongeveer kan het op dat moment overkomen. Dus inderdaad straks (of over een paar dagen, maar ik denk hoe eerder, hoe beter) even sorry zeggen, desnoods met een bosje bloemen. En nogmaals proberen uit te leggen dat er een lekkage was en je even niet goed wist wat je moest. En dat je helemaal overloopt en dus daarom ook (waarschijnlijk) niet zo leuk naar hun gereageerd hebt.
Kans is groot dat je dan een soort excuses terug krijgt, want zij bedoelden hun reactie waarschijnlijk ook niet zo.

Ik bedoel dit ook niet als aanval of als goedpraten voor een of beide kanten, maar toevallig zelf zoiets (alleen dan met luide muziek) meegemaakt met mijn buurvrouw en ik was degene die daar kwaad aan de deur stond. Later uitgepraat en nu is de relatie weer helemaal goed.

*Edit: Oh en succes met de reparatie, natuurlijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:35

LankHoar

Langharig tuig

Truus01 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:38:
[...]

En vanuit de buren gezien, op het moment dat je het hoort, weet je niet dat er een lekkage is. Dus wordt je geïrriteerd en boos en stap je op die al 1,5jr klussende buren af. Die woede is dan niet in een keer weg als die herriemaker een smoesje verzint dat er een lekkage is.

Zo ongeveer kan het op dat moment overkomen. Dus inderdaad straks (of over een paar dagen, maar ik denk hoe eerder, hoe beter) even sorry zeggen, desnoods met een bosje bloemen. En nogmaals proberen uit te leggen dat er een lekkage was en je even niet goed wist wat je moest. En dat je helemaal overloopt en dus daarom ook (waarschijnlijk) niet zo leuk naar hun gereageerd hebt.
Kans is groot dat je dan een soort excuses terug krijgt, want zij bedoelden hun reactie waarschijnlijk ook niet zo.

Ik bedoel dit ook niet als aanval of als goedpraten voor een of beide kanten, maar toevallig zelf zoiets (alleen dan met luide muziek) meegemaakt met mijn buurvrouw en ik was degene die daar kwaad aan de deur stond. Later uitgepraat en nu is de relatie weer helemaal goed.

*Edit: Oh en succes met de reparatie, natuurlijk!!
Anderzijds mogen ze ook inzien dat buurman het al 1,5 jaar heel netjes doet, en op tijd stopt met herrie maken. Als je dan 1x iets net na 10u hoort en er gelijk boos op af gaat spreekt ook boekdelen over je idee van geven en nemen. Vooral wanneer je weet dat de buurman juist heel meegaand is geweest met het niet door hem veroorzaakte warmtepomp herrie probleem. Een bosje bloemen lijkt me dan ook overdreven.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:15
LankHoar schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:54:
Vooral wanneer je weet dat de buurman juist heel meegaand is geweest met het niet door hem veroorzaakte warmtepomp herrie probleem.
Ehm, met het kopen van het huis heeft hij ook het probleem overgekocht. Niet meer dan logisch dat je dat dan ook oplost.

En 1,5 jaar(!) in klusgeluiden zitten ipv rustig in je woning kunnen verblijven doet ook wel wat met je mentale gezondheid. Ondanks dat er best rekening mee gehouden wordt. Het blijft 1,5 jaar in meer herrie zitten dan "normaal".

[ Voor 24% gewijzigd door LordSinclair op 28-06-2024 10:00 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
[...]

Anderzijds mogen ze ook inzien dat buurman het al 1,5 jaar heel netjes doet, en op tijd stopt met herrie maken. Als je dan 1x iets net na 10u hoort en er gelijk boos op af gaat spreekt ook boekdelen over je idee van geven en nemen. Vooral wanneer je weet dat de buurman juist heel meegaand is geweest met het niet door hem veroorzaakte warmtepomp herrie probleem. Een bosje bloemen lijkt me dan ook overdreven.
Sorry, maar als je aan het verbouwen bent, ben je nooit netjes voor de buren :+ Hoe je het ook wendt of keert, die hebben er last van. En dat contact kun je via goede communicatie goed proberen te houden, maar daar zul je wat moeite voor moeten doen. Want ook die warmtepomp is natuurlijk niet van de buren en dan is het fijn dat TS dat oplost, maar feitelijk brengt hij het daarmee naar een situatie zoals het al had moeten zijn. Dat geven en nemen is dus standaard vooral geven vanuit de kant van de buren.

[removed]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:59

RoamingZombie

Watching the sheeple...

1,5 jaar klusgeluiden? Ik had je al lang voor het gerecht gedaagd. Mensen snappen niet hoe slopend het is als je thuis geen rust kan krijgen omdat je buren op elk moment weer lawaai kunnen maken. Dat is gewoon zeer slecht voor de gezondheid.

Het is gewoon zwaar asociaal.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:00

Qwerty-273

Meukposter

Anderzijds mogen ze ook inzien dat buurman het al 1,5 jaar heel netjes doet, en op tijd stopt met herrie maken.
Ik kan mij zelf goed voorstellen (na zelf een half jaar met een klussende buurman te hebben gezeten die bijna elke maandag t/m zaterdag te keer ging tussen 8 uur 's ochtends en 6 uur 's avonds) dat het je gewoon op een gegeven moment op gaat breken. Je frustreert jezelf de hele dag met de herrie van de buren, en kijkt uit naar dat moment wanneer de herrie stopt. De keren dat in jouw "veilige" rustmoment er toch weer kabaal gemaakt wordt, dat is erg irritant.

Niet om een "ontzettend boze" aanval van de buren goed te praten (ze kunnen dat ook gewoon vriendelijk melden / cq vragen voor stilte of wat de plannen deze avond zijn) maar daar zit ook een brok frustratie bij natuurlijk. De suggesties om er de volgende dag op terug te komen met excuses is wel handig om daar ook jouw goede kant te laten zien, en dat je toch ook rekening met hun houdt al zien ze dat vaak niet.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:14

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Het gaat hier om een lekkage. Laten we nu niet overschakelen op ervaringen met burenruzies.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Anoniem: 1221402 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:37:
Uiteindelijk is dit de situatie. Ik wilde eigenlijk gisteren wat eromheen tapen als tijdelijke oplossing. Zodat ik vandaag naar mijn werk kon en mijn vrouw water heeft. Heb mijn werk afgezegd zodst ik dit direct kan fixen. Volgens mij is er net genoeg speling om een perstang en koppeling er tussen te kunnen krijgen.
[Afbeelding]
Eventueel kun je wat extra ruimte maken door vanavond even een stukje van die tegel weg te slijpen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Topicstarter
Het was een moment van woede van de buren, over het algemeen is de relatie prima. Ik gok dat het vooral door de WP komt, dat is het enige waar ze op die andere lekkage na echt slapeloze nachten door hebben gehad. En de badkamer zit tegen de gedeelde muur aan, dus nu beter nadenkende zonder een kapotte leiding kan ik mij wel voorstellen hoe hard het bij hun heeft moeten klinken. We zaten allebei hoog in de bol.

We zijn 1.5 jaar aan het verbouwen, maar echt niet veel met continu boren, slopen etc. Alleen de eerste half jaar. Zoveel overlast veroorzaken we niet. Alleen werk ik ook gewoon en moet ik 80% zelf doen, terwijl we een huis kochten met 0 ervaring. Ik kan goed leren, maar het kost mij gewoon heel veel tijd om alles te doen. Ik doe veel werkzaamheden voor de 1e keer. Daar zit vooral heel veel tijd in. De 1e lekkage was ook mijn eigen schuld, ik kocht een goedkope knel eindstop om een radiator los te koppelen. Toen zag ik voordat we gingen slapen dat die drupte, trok hem een mm strakker aan en boem. Slaapkamer blank. Sindsdien enkel merken die de pro's gebruiken.

Nu ben ik weer 2 ervaringen rijker. We moeten het douchen maar even een paar dagen verder uitstellen en minder rustmomenten voor mij, maar nu heb ik wel ervaringen opgedaan met meerlagenbuizen, persen en zometeen ook hoe ik beschadigde gipsplaten goed kan herstellen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4XfP_hs1QY5NdlaK-gzezEWc-sA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KkVkxNJA5ALOJJ49lmQ7J8xr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-05 21:23
Anoniem: 1221402 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 07:47:
[...]

communicatie is key.
Whatsapp/belletje: he buurman, sorry, maar ff herrie. Ik weet dat het laat is maar we hebben lekkage. Ik weet zeker dat er dan begrip is, of je heb een stel heikneuters als buren.
Als je niks meldt en dan herrie, kan ik me voorstellen dat ze verhaal komen halen.

Wel je "storing" netjes opgelost zo te zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
ybos schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:48:
[...]

communicatie is key.
Whatsapp/belletje: he buurman, sorry, maar ff herrie. Ik weet dat het laat is maar we hebben lekkage. Ik weet zeker dat er dan begrip is, of je heb een stel heikneuters als buren.
Als je niks meldt en dan herrie, kan ik me voorstellen dat ze verhaal komen halen.

Wel je "storing" netjes opgelost zo te zien :)
Nadat ze 2 maanden slapeloze nachten hebben gehad door de WP zijn ze niet meer accepterend voor geluiden na 10. Ik mocht de WP ook niet eens 1 avond aanzetten na de cv lekkage gefixt te hebben. Geen idee hoe ze het daarvoor 2 maanden vol hadden gehouden voordat ze er wat van zeiden. Maar sindsdien is de emmer vol. Had aangegeven dat ik dat wilde doen omdat ons huis ijskoud was geworden na 2 dagen geen verwarming. Die lekkage kwam ook zo lekker op de koudste paar dagen van de afgelopen winter. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 1221402 op 28-06-2024 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:15
Anoniem: 1221402 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:28:
[...]

Nadat ze 2 maanden slapeloze nachten hebben gehad door de WP zijn ze niet meer accepterend voor geluiden na 10. Ik mocht de WP ook niet eens 1 avond aanzetten na de cv lekkage gefixt te hebben. Geen idee hoe ze het daarvoor 2 maanden vol hadden gehouden voordat ze er wat van zeiden. Maar sindsdien is de emmer vol. Had aangegeven dat ik dat wilde doen omdat ons huis ijskoud was geworden na 2 dagen geen verwarming. Die lekkage kwam ook zo lekker op de koudste paar dagen van de afgelopen winter. :+
Kom op he, een beetje zelfreflectie mag ook wel. De buren hoeven niet uit dankbaarheid op hun knieën voor jou omdat jij fixt dat de warmtepomp minder lawaai maakt waardoor hun kunnen slapen. Daarnaast al 1,5 jaar klussen, heel begrijpelijk dat de limiet voor hun echt is bereikt.

Je mag denk ik blij zijn dat hun überhaupt niet de wet en regelgeving wat betreft de warmtepomp kennen, want als ik de foto uit onderstaande post zie ga ik er van uit dat deze daar echt niet aan voldoet. Ze kunnen dus ook een handhavingsverzoek indien bij de gemeente.

Anoniem: 1221402 in "Trillingen warmtepomp dempen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dersan schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 14:02:
[...]

Kom op he, een beetje zelfreflectie mag ook wel. De buren hoeven niet uit dankbaarheid op hun knieën voor jou omdat jij fixt dat de warmtepomp minder lawaai maakt waardoor hun kunnen slapen. Daarnaast al 1,5 jaar klussen, heel begrijpelijk dat de limiet voor hun echt is bereikt.

Je mag denk ik blij zijn dat hun überhaupt niet de wet en regelgeving wat betreft de warmtepomp kennen, want als ik de foto uit onderstaande post zie ga ik er van uit dat deze daar echt niet aan voldoet. Ze kunnen dus ook een handhavingsverzoek indien bij de gemeente.

Anoniem: 1221402 in "Trillingen warmtepomp dempen"
Fijn dat jij het allemaal beter weet. Heb ik je al verteld dat ik 100en euro's heb betaald om dat allemaal te laten meten om vervolgens te horen: "is allemaal binnen de wettelijke grenzen, doen we niets aan."

Voor hun slaap had ik er direct een tijd op gezet. Dit was gewoon voor geluid overdag.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1221402 op 28-06-2024 15:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:41
Het is met burengeluid heel vaak dat de kant die het hoort heel veel door de vingers ziet, voor hun gevoel.
Geluid overdag. Af en toe eens flink hard geluid overdag. Dan weer eens geluid in de avond. Wat af en toe opschuift naar steeds later. En dan plots toch ineens geluid na tienen. Nou OK, even dat ook nog aanhoren, maar de keer erop (of 5 minuten later) is het de druppel.
Terwijl degene die het geluid veroorzaakt de hele tijd denkt dat er niks aan de hand is. En die ene keer dat het spoed/noodsituatie is, staan ze ineens kwaad voor de deur.
Van beide kanten zien ze de emmer, die voor de ander aan het vollopen is, niet. Alleen de laatste druppel, die wordt zichtbaar gemaakt.
Eigenlijk zou er in een veel eerder stadium al over het druppelen gepraat moeten worden, dan komt zo'n boosheid ook niet uit het niks. Maar ja, juist dat druppelen zien we door de vingers.

@Anoniem: 1221402 Van wat ik lees in jouw situatie is de relatie met de buren best goed. Houden zo! :)
Pagina: 1