Paypal betalingen, kopersbescherming

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-07 10:51
Hi allen,

Ik heb wat leuke horloges gevonden. Betreft mods van Seiko.
Dit op een instagram account waarbij ze een website hebben.

Betalen kan via ideal, creditcard, paypal.
Aan de ene kant lijkt het een prima shop. Bij elke watch ook een filmpje van iemand die hem draagt.
Aan de andere kant is het adres een brievenbus, afhalen is niet mogelijk, en het is een vrij nieuw account.

Nu kan ik de gok wagen, maar hoeveel risico loop ik?
Met een creditcard ben je verzekerd, en met paypal is er kopers bescherming.

Kan ik hier alsnog worden opgelicht?

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:38
Voornamelijk identiteitsfraude.

99% kans dat heb oplichting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
99ruud99 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 21:54:

Hoe bedoel je identiteitsfraude

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Ze proberen identiteitsgegevens te verzamelen om daarmee vervolgens elders bestellingen te plaatsen / de gegevens te verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:35
Een webshop moet altijd aan een paar eisen voldoen, ik zou sowieso kijken naar:

KvK nummer -> Check dit op KvK.nl!
Algemene voorwaarden
Zijn er contactmogelijkheden, e-mail, telefoonnummer, ticketsysteem?

Kijk of er reviews zijn op Trustpilot -> negeer reviews op de site/account zelf
Het belangrijkste blijft, gebruik je verstand. Als iets té mooi is om waar te zijn, is dat in 99% van de gevallen ook.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Via ideal?

Nou kan de betalingswebsite nagemaakt zijn, maar als je de URL + het certificaat checkt kom je daar snel genoeg achter. Als die nep zijn dan is het duidelijk een scam. Als die echt zijn hebben de 'scammers' wel ontzettend veel moeite gestolen aan een betalingskoppeling waar ze niks uit kunnen halen. :p

Aan de andere kant heb je via ideal dan weer geen enkele vorm van consumentenbescherming.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
via ideal heb je geen aankoop bescherming, dus ben je gewoon je geld kwijt.

Ik nam aan dat TS via paypal ging betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
Hoe werkt dan die identiteitsfraude via PayPal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

pentaw1nz schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 21:50:
Tot een bepaald niveau. Maar het simpele "if it looks too good to be true, it usually is" lijkt me veel verstandiger.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
gambieter schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:04:
[...]

Tot een bepaald niveau. Maar het simpele "if it looks too good to be true, it usually is" lijkt me veel verstandiger.
Dat is t niet perse.
Prima.prijzen.
En van elk product eigen uniek beeldmateriaal wat in Nederland geschoten lijkt te zijn (Rotterdam haven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

99ruud99 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 21:54:

id fraude? Van dat ze je email adres en adres hebben? Daar is toch wel meer voor nodig.

Als de prijzen lager zijn dan elders, nieuwe shop, etc is wel meteen een rood licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

pentaw1nz schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 14:15:
Dat is t niet perse.
Prima.prijzen.
En van elk product eigen uniek beeldmateriaal wat in Nederland geschoten lijkt te zijn (Rotterdam haven)
Probleem met oplichting is dat slachtoffers zich zelf vaak op bovenstaande manier gaan overtuigen.

Geef de link?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:53
gambieter schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 15:47:
[...]

Probleem met oplichting is dat slachtoffers zich zelf vaak op bovenstaande manier gaan overtuigen.

Geef de link?
Maar het is ook wel tweakers eigen om achter elke shop wel een oplichter kan vinden/ bedenken:P
zonder link of iets kan je gewoon niet bepalen en krijg je de mooiste cowboy verhalen:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:15

MsG

Forumzwerver

Klopt, het is hier altijd een enorme verzameling van angsthazen. Altijd wordt je met random termen als driehoeksoplichting om de oren geslagen bijvoorbeeld.

Als je via Paypal gewoon legitiem op de normale manier een product of dienst koopt heb je vaak bescherming. Als iemand een betaling via Friends & Family doet meestal niet.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

bwerg schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:53:
[...]
maar als je de URL + het certificaat checkt kom je daar snel genoeg achter. Als die nep zijn dan is het duidelijk een scam
Certificaat het je geen reet meer aan, vrijwel iedere partij waarvan de systeembeheerder geen oude meneer van voorbij de 60 die nooit meer iets nieuws geleerd heeft is gebruikt tegenwoordig gewoon LetsEncrypt.
Sterker nog, het hebben van een 'echt' certificaat is alleen maar een reden om wantrouwend te zijn, want je wint er totaal niks mee, het kost alleen geld om niks. Dat doe je alleen als je óf in een ver verleden rechten tot een wildcard certificaat hebt gekocht die nog niet zijn verlopen (en dus nog netjes iedere 1-3 jaar gratis een nieuwe kunt krijgen) óf als je het wil laten lijken alsof je betrouwbaarder bent dan je bent.

@pentaw1nz ik zou nooit iets van meer dan een paar tientjes via Instagram kopen, een website zegt niks. Als je dan écht niet anders kunt, maar even een Revolut account aan en regel via daar een creditcard.

Kopersbescherming van PayPal is echt een 50/50 of je daar iets aan gaat hebben, die zijn zo onvoorspelbaar dat je daar echt niet op kunt rekenen. De ene keer hoor je weer dat een verkoper een baksteen retour heeft gekregen maar het geld wel wordt teruggevorderd, de andere keer hoor je van een koper die iets heel anders heeft gekregen en z'n geld niet terugkrijgt. De enige veilige manier is een creditcard waarbij je gewoon 30 dagen de tijd hebt om je betaling te storneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

loki504 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:56:
Maar het is ook wel tweakers eigen om achter elke shop wel een oplichter kan vinden/ bedenken:P
zonder link of iets kan je gewoon niet bepalen en krijg je de mooiste cowboy verhalen:P
Dat is de schuld van de topicstarter, die vraagt wat de risico's zijn maar doet onnodig geheimzinnig door de link niet te geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loki504
gambieter schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:16:
[...]

Dat is de schuld van de topicstarter, die vraagt wat de risico's zijn maar doet onnodig geheimzinnig door de link nuet te geven.
hij vraagt niet of hij risico loopt hij vraagt of je via CC/PP met verzekering/kopersbescherming nog opgelicht kan worden. en dan is de eerste reactie ID fraude... en die kans is gewoon klein. en ja de kans bestaat dat de webshop die claims gewoon accepterd en via Ideal een paar slachtoffers kan binnen harken maar het kan ook gewoon iemand zijn die een leuke partij ergens heeft kunnen komen en legetiem een shopje heeft opgezet.

En ergens kan ik een brievenbus adres en niet ophalen en nieuw shop ergens wel begrijpen vandaag de dag:P

en ja een link in MO tag zou wel handig zijn ja. maar dan moeten we daar op wachten en niet cowboy verhalen gaan ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

loki504 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:25:
hij vraagt niet of hij risico loopt
Jawel:
pentaw1nz schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 21:50:
Nu kan ik de gok wagen, maar hoeveel risico loop ik?

Kan ik hier alsnog worden opgelicht?
Natuurlijk krijg je dan worst-case scenarios, zeker met de onnodige geheimzinnigheid.

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 28-06-2024 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
hij vraagt niet of hij risico loopt hij vraagt of je via CC/PP met verzekering/kopersbescherming nog opgelicht kan worden. :)
lekker selectief aan het lezen weer..... dus kan hij nog worden opgelicht via CC/PP met kopers beschermen en dat is lastig en ik heb goeden ervaringen met PP maar andere blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
Betreft
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
. Opereren onder de kvk van smart ivy plant, zelfde website opzet. Van hetzelfde ventje waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Ik zou hem lekker links laten liggen. Als je in Zeeland bent kan je hem een vezoekje brengen. 😀 al zouden er wel 2-4 personen moeten werken.

https://nl.trustpilot.com/review/smartplantivy.com je krijgt hem dus wel alleen uit China zonder invoerrechten/BTW.

Ziet er uit als een dropshipper. Dus verwacht niet dat de kwaliteit zijn geld waard is.

[ Voor 60% gewijzigd door loki504 op 28-06-2024 19:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Als je het niet erg vind om neppe spullen te krijgen die niet lijken op de plaatjes die je vooraf ziet, het geld niet waard zijn, onmogelijk te retourneren zijn en geld terug ook moeilijk is, zou ik zeggen doen :)

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 28-06-2024 20:01 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
YakuzA schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 20:01:
Als je het niet erg vind om neppe spullen te krijgen die niet lijken op de plaatjes die je vooraf ziet, het geld niet waard zijn, onmogelijk te retourneren zijn en geld terug ook moeilijk is, zou ik zeggen doen :)
Zou op basis van echte seiko parts zijn.

Op ali echter allemaal te koop, maar dan ben je al 130 kwijt aan alle losse parts en moet je het zelf nog in elkaar zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 17:46
pentaw1nz schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:33:
Betreft
***members only***
. Opereren onder de kvk van smart ivy plant, zelfde website opzet. Van hetzelfde ventje waarschijnlijk.
De enige legitiem 'review' die ik daarover kan vinden is dit: https://www.reddit.com/r/...watch_from_jbwatchmod_on/

Waarin iemand dus zegt dat z'n zus na 2 maanden nog steeds het bestelde product niet ontvangen heeft, en de verkoper geen gehoor geeft.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Oon schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:11:
[...]

Certificaat het je geen reet meer aan, vrijwel iedere partij waarvan de systeembeheerder geen oude meneer van voorbij de 60 die nooit meer iets nieuws geleerd heeft is gebruikt tegenwoordig gewoon LetsEncrypt.
Dan heb heb je toch niet ineens het certificaat van de bank zelf te pakken... Ik zeg dan ook: URL en certificaat, niet enkel checken dat er een certificaat is. Ideal werkt via het domein van je eigen bank, dat is het hele punt.
Sterker nog, het hebben van een 'echt' certificaat is alleen maar een reden om wantrouwend te zijn, want je wint er totaal niks mee, het kost alleen geld om niks.
Ah ja, een betaalplatform zonder certificaat is beter te vertouwen. :? Nogal een klok-en-klepel-reactie, een certificaat is ook onderdeel van een fatsoenlijk beveiligde verbinding. Hoi, DNS spoofing en andere basale aanvallen op dat betrouwbare betaalplatform zonder certificaat van jou.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:37
Ik heb goede ervaring met kopersbescherming van Paypal. Een maand geleden claim ingediend ivm niet geleverde dienst, met allerlei onderliggers van communicatie met de leverancier. Na een maand mijn geld terug.
Pagina: 1