Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees85
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:09
Hi mede tweakers

Ik zit met een probleem waar ik niet uit kom.

Via mn telefoon maak ik verbinding via wifi met een gateway welke zijn eigen wifi signaal uitzend.
Dan open ik de app welke bij de gateway hoort, deze geef ik aan dat hij via wifi verbinding moet zoeken met de gateway.
En vervolgens blijft de app verbinding maken, maar hoe lang je ook wacht er word geen data heen en weer gezonden.
Dit kan ik zien doordat naast het wifi tekentje geen pijltjes komen te staan van up en download.

Wat ik al heb geprobeerd, allerlei instellingen terug zetten, app opnieuw installeren, wifi verwijderen en toevoegen, gateway resetten, mobiele data zowel aan als uit om verbinding te maken met de gateway.
Extra 2e hands gateway aangeschaft precies hetzelfde probleem.

Het lijkt erop dat android het niet toestaat om data te verzenden of te ontvangen indien internet niet beschikbaar is. (En dat is niet beschikbaar het is een "dom kastje" met een wifi verbinding).

De fabrikant kan me helaas ook niet helpen die wil alleen maar een nieuwe gateway verkopen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:15
Lijkt me dat je hier een standaard netwerk-troubleshoot moet doen:
- zitten je telefoon en gateway in hetzelfde lokale netwerk?
- kun je het ip (v4? v6?) van de gateway pingen vanaf je telefoon?
- kun je telnetten naar de poort waar de applicatie op draait op de gateway?

In geval van een ‘nee’ op punt 2 of 3: lukt dat vanaf een ander device in het lan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees85
Gateway zend een wifi signaal uit, de telefoon maakt verbinding met de gateway en de verbinding is gereed.

ip v4 v6 geen idee het is een wifi signaal uit de gateway zonder enige info erbij.

Pingen of telnetten geen idee nog nooit een android apparaat gebruikt op een andere manier dan op icoontjes klikken.
Van de gateway is verder niets bekend welke poort of wat dan ook er gebruikt word.
Heb alleen een lokaal ip adres en zelfs deze op[ statisch vastzetten bied geen oplossing.

Ook via een oude tablet precies hetzelfde probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door Kees85 op 27-06-2024 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:11
Mijn eerste gedachte, de telefoon gebruikt de mobiele verbinding ipv de wifi verbinding, maar de toevoeging dat je met een tablet hetzelfde probleem hebt schopt die hypothese onderuit.

Wat het dan wel kan zijn, zit er achter de gateway nog een ander apparaat zoals een modem?

En wat voor merk en type is de gateway, misschien heeft iemand dezelfde ervaring?

En merk en type telefoon of tablet als we je uitleg willen geven over de instellingen aanpassen op het apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees85
Achter de gateway zit niets, het is een op zichzelf staand apparaat voor de communicatie tussen cv ketel/warmtepomp en een app.
De gateway is normaal gesproken ook niet in de vrije markt te verkrijgen.

Ik gebruik een samsung galaxy s7, galaxy tab3 met lineageOS op geen 1 apparaat werkt het.

Toevoeging:
Heb een pingtool gedownload hieruit blijkt met ping 0% loss en reactie tijd van 10ms. Dit lijkt mij dus in orde.

[ Voor 31% gewijzigd door Kees85 op 27-06-2024 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees85
Het probleem is opgelost inmiddels.
De gateway wilde niet communiceren met de app als hij aan de lader ligt, Dit blijkt geblokkeerd te zijn tot zover.
Zonder lader en op de interne batterij werkt hij wel naar behoren.
Pagina: 1