Keuken verplaatsen nieuwbouw na vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccaroline
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 16-01 11:40
Hi GoT,

Voor mijn moeder in België zijn we een nieuwbouw appartement aan het kopen. Er is een aankoopbelofte getekend, maar nog geen notarieel compromis. Toen we het bezichtigd hebben, lag de vloerverwarming er al en liepen we op de chap.

De makelaar informeerde ons dat de keuken niet zoals het plan (zie ook geüpload) in het hart van de woning komt, maar wel aan de tuin.

Nu willen we toch erg graag de keuken in het hart, zodat de zithoek van de woonkamer aan de tuin grenst.

Aan de andere kant van de muur waar wij de keuken willen is een berging waar aan- en afvoer voor de wasmachine komt, alsook de vloerverwarming (buizen) uitkomt.

Het enige contact is momenteel via de makelaar verlopen. Die zegt dat de bouwpromotor niet meer via die muur durft te gaan uit angst om de vloerverwarming te raken.

Welk advies hebben jullie voor ons?

Alvast bedankt!

Hieronder het plan van de gewenste situatie. In de huidige situatie staat het leidingwerk voor de keuken klaar aan het terras “zithoek”.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TRmaXrnd4l3FODesuuItDZKlZpw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7RLouUomggIWda2uGa5uJxEC.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door ccaroline op 27-06-2024 17:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Jullie willen keuken zoals op de plattegrond, neem ik aan. En waarom en met wat moet er dan 'via de muur' ?

Wat ik vrij gangbaar vind is dat je geen keuken afneemt bij de bouwer. Je krijgt het huis zonder keuken en dan kan je alles naar eigen wijs en wens volgens de beste offertes regelen.

Als je nu vraagt de bouwer alles naar jullie wensen te zetten kan hij hier de hoofdprijs voor vragen (en blijkbaar durft/wil hij al niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccaroline
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 16-01 11:40
jnr24 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 17:22:
Jullie willen keuken zoals op de plattegrond, neem ik aan. En waarom en met wat moet er dan 'via de muur' ?
Bedankt voor je reactie!

De aannemer heeft de leidingen voor de keuken niet voorzien zoals op het plan, maar wel waar op het plan “zithoek” staat, bij de tuin.
Wij willen de keuken(leidingen) net wel zoals op het plan.
Als je nu vraagt de bouwer alles naar jullie wensen te zetten kan hij hier de hoofdprijs voor vragen (en blijkbaar durft/wil hij al niet).
Dat snap ik. Ik hoop dat de aannemer momenteel niet durft/wil omdat de makelaar niet goed heeft gecommuniceerd of omdat de woning notarieel gezien nog niet aan ons verkocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Misschien kan je nog wat regelen bij de aannemen op het gebied van extra elektra, afvoer, water. Als je de keuken zelf plaatst kan je volgens mij alles vrij makkelijk vanaf die berging doortrekken. Als je het werkblad met die kookplaat 70cm diep maakt dan heb je 10cm vrij achter de standaard kastjes en apparatuur om leidingen zelfs over de muur naar de gootsteen te leiden.

Ik zou eens bij een goede keukeninstallateur raadplegen wat er allemaal nodig is. Er gaat volgens mij niks de vloer in als je geen kook- of spoeleiland wil. Alle leidingen kunnen achter kastjes langs of desnoods toch infrezen of achter een voorzetwandje.

Elektra is nog het lastigste denk ik. Dat zal nu allemaal achter de wc langs naar de woonkamer lopen, maar misschien heb je geluk en loopt dat toch door de berging. Ik neem aan dat je geen gas hebt/wil in de keuken, maar die zit ook bij de cv (denk ik)